דייויד בלאט תועד היום (שני) כשהוא מגיע לאימון נבחרת קנדה, בבירת אינדונזיה, ג'קרטה, אחת הערים שמארחות בימים אלה את אליפות העולם בכדורסל. בלאט, שמשמש בשלוש השנים האחרונות יועץ מקצועי עבור הנבחרת הקנדית, אחת הפייבוריטיות לזכייה בתואר שהרשימה בשני משחקיה הראשונים בטורניר, תועד כשהוא עולה עם הקביים וחוצה את המגרש עליו מתקיים האימון.
כזכור, ביום שישי האחרון, וכפי שנחשף ב-ynet, הודיע מאמן העבר האגדי ואחת הדמויות המרכזיות ביותר בספורט הישראלי לראשי הצהובים כי יעזוב את תפקידו כיו"ר הוועדה המקצועית של המועדון אחרי שנה אחת בשל נסיבות בריאותיות. בלאט בן ה-64 עתיד לשמש בו בעונה הקרובה יועץ המקצועי של אוניברסיטת אריזונה מליגת המכללות בארה"ב.
"בלאט הודיע לנו כי הוא לא ימשיך בתפקידו מטעמים בריאותיים", אישר גורם בכיר במכבי ת"א. "ניסינו לשכנע אותו להישאר בכל סידור שימצא לנכון, אבל הוא ככל הנראה יעזוב סופית לארה"ב. המצב הפיזי מקשה עליו את הטיסות ואת כל מה שקשור לכך, חבל לנו מאוד. הוא שומר על מצבו בקנאות ולא מפרט לנו הכל, כמובן שמכבדים כל החלטה שלו".
בשיחותיו עם ראשי המועדון הסביר בלאט כי לא יוכל להמשיך בתפקידו מסיבות אישיות ובריאותיות. זאת אחרי שלפני ארבע שנים חשף המאמן לראשונה את ההתמודדות שלו עם מחלת הטרשת הנפוצה. ההערכה היא כי אין קשר בין ההחלטה של בלאט לחתימה של בנו, תמיר, שהצטרף הקיץ למכבי ת"א מאלבה ברלין הגרמנית בחוזה לשנתיים. "הוא אחד מאנשי הספורט המוערכים ביותר, הפנים של הספורט הישראלי", אמר אחד ממקורביו. "ולכן זה כואב מאוד שהגענו למצב הזה".