מה עובר על הפועל ירושלים? הקבוצה מהבירה כבר סופרת ארבעה הפסדים מחמשת משחקיה האחרונים בליגת העל, אתמול (רביעי) זה היה 73:72 דרמטי להפועל חולון בפיס ארנה שהוריד אותה למקום השביעי בטבלה עם מאזן של שמונה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים.
לפני היציאה לפגרת הנבחרות, הפועל ירושלים רשמה הפסד כואב במיוחד, ראשון העונה באולמה הביתי, מול מכבי ת"א, אחרי כמעט שבועיים של מנוחה לחלק מהשחקנים. האדומים קיוו שהפעם הדברים יראו אחרת, אבל נראה שלפחות בליגה שחקניו של איליאס קאנצוריס לא מצליחים למצות את הפוטנציאל שלהם. הקבוצה בכל פעם מחדש נגררת לסיום צמוד, לא יודעת "לגמור" משחקים, מאפשרת ליריבה בכל פעם לנגוס בהפרש ובעיקר לא מציגה את ההגנה שאופיינית לה מימיו של המאמן הקודם אלכסנדר דז'יקיץ'.
4 צפייה בגלריה
עוד הפסד. קאנצוריס
עוד הפסד. קאנצוריס
עוד הפסד. קאנצוריס
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
מלבד יובל זוסמן שרשם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים, שוב הסגל הישראלי של ירושלים הראה את חולשתו האופיינית. אור קורנליוס סיים עם 4 נקודות בלבד, עוז בלייזר בכמעט 15 דקות לא עלה על לוח הנקודות בכלל וגם הרכש החדש שערך הופעת בכורה, נמרוד לוי, לא הרשים במיוחד עם 4 נקודות ו-2 ריבאונדים. ברגע שהסגל הישראלי לא מתפקד התקפית כל העול נופל על השחקנים הזרים ובערב שבו ספידי סמית', שאמור להיות זה שמניע את כל הספינה, מציג משחק לא מרוכז ומסיים עם 6 נקודות ו-4 אסיסטים ב-29 דקות, הסוף ידוע מראש.
"זה לא הכדורסל שלנו, ויש רק אחראי אחד על זה - אני", אמר המאמן קאנצוריס בסיום המשחק. "התפקיד שלי הוא להחזיר את הקבוצה למסלול - בכדורסל איכותי שנוכל למצות את כל הפוטנציאל של השחקנים. אני סומך עליהם ב-100 אחוז. שחקנים באים לכאן ועובדים קשה, אז בעצם כל מה שאנחנו צריכים זה למצוא את הדרך. כבר מהיום הראשון שלי כאן אמרתי שאני לא מחפש תירוצים. אין לי תלונה לאף אחד מהשחקנים שלנו, הם באמת עובדים קשה בכל יום".
4 צפייה בגלריה
השחקן הישראלי היחידי שתפקד בירושלים. זוסמן
השחקן הישראלי היחידי שתפקד בירושלים. זוסמן
השחקן הישראלי היחידי שתפקד בירושלים. זוסמן
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
בסיום המשחק קאנצוריס נכנס לחדר הלבשה, רק שהפעם הוא ערך יחד עם כל השחקנים והצוות המקצועי שיחה מאוד ארוכה, כשלאחריה יצאו השחקנים עם פרצופים מדוכדכים. בקבוצה מבינים שהיכולת ההגנתית וההתקפית חייבת להשתנות כבר בשבוע הקרוב. הסיבה: ביום רביעי (22:00) יפגשו האדומים את טנריף החזקה במסגרת המחזור הרביעי בטופ 16 בליגת האלופות, אותה ניצחו בסיבוב הקודם ב-24 הפרש.

להקת קווין

בהפועל חולון, מהעבר השני, מתמוגגים מקווין הרווי. הקבוצה, שלא ניצחה את ירושלים מאז מחזור הפתיחה של עונת 2022/23, קיבלה הצגת יחיד מיוחדת במינה מהפורוורד בדמות 26 נקודות. הפעם הקודמת ששחקן היה דומיננטי מעל כולם בצורה הזו היה ג'ו רגלנד, מול אותה ירושלים באותו אולם, כשקלע 40 נקודות בדרך לאליפות ההיא של חולוניה ב-2022. במועדון בונים על הרווי שיעשה דברים דומים ביחס למטרות. "יש לנו כישרון עכשיו, ואיתו אנחנו מראים הגנה לא רעה בכלל", אמרו בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
הארווי ושחקני חולון. התיאבון נפתח
הארווי ושחקני חולון. התיאבון נפתח
הארווי ושחקני חולון. התיאבון נפתח
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
הרווי הגיע כתגובה מהירה לפציעתו של ג'סטין סמית' לפני כשלושה שבועות, אחרי חיפוש מאסיבי מצד הצוות המקצועי ואנשי המנהלה במועדון. אחרי התכתבות בין הסוכנים כאשר זה שוחרר מקבוצתו איטליה, הבינו בחולון שהגיעה הזדמנות שלא תחזור ומיד פעלו להחתמתו.
בקבוצה אף מודים שלא חשבו שהרווי יסכים להגיע, משום שהשחקן כבר דיבר על הכסף הגדול מכיוון הליגה היפנית, אלא שאז הפורוורד וסוכנו החליטו להגיד כן להצעה של חולון והכל עבד חלק עד הגעת השחקן ארצה. "אמרו עליו שיש לו אופי לא טוב והוא קשה. שטויות. הוא בחור מקסים, מחובר, שקט, לא מתרגש מכלום", העידו במועדון.
בחולון כבר לא מסתירים שעם שני הניצחונות האחרונים, נפתח התיאבון. מחמאות זרמו גם למאמן עמית שרף, שימשיך בשבוע הבא את המחצית השנייה של שלב הטופ 16. "אנחנו אחרי פגרה יחסית קצרה", התייחס נתנאל ארצי למשחק. "באנו מאוד ממוקדים, למרות שההכנה הייתה קצרה. אנחנו שחקנים מקצועניים ואני שמח שהתמודדנו עם הזמן הקצר. ידענו מה אנחנו צריכים לעשות, גם כשהיו רגעים שהם הובילו עלינו. לא נשברנו והמשכנו להיות ביחד. יש לנו הרבה שחקנים פצועים. לדעתי מה שניצח את המשחק הוא שהשחקנים נתנו את הלב, היינו שם ורצינו את זה".
4 צפייה בגלריה
החגיגות של שחקני חולון בסיום המשחק
החגיגות של שחקני חולון בסיום המשחק
החגיגות של שחקני חולון בסיום המשחק
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
על חברו החדש לקבוצה שהוביל לניצחון, אמר ארצי: "קווין בן אדם מרתק. הוא מביא יכולות משחק שאין להרבה שחקנים בליגה ואנחנו צריכים אחד כזה שיכולים לסמוך עליו ברגעי הקלאץ'. הוא נותן הרבה מהניסיון שלו ובאמת אכפת לו מהקבוצה. הצלחנו להבין מהר מאוד איך לעבוד בשבילו והפוך. הוא עוזר לנו מאוד".