"הייתה עייפות גדולה במחצית השנייה": צפו בקטש מדבר אחרי הזכייה בגביע ווינר
(צילום: ONE)
"הגיע לנו אחרי העונה שעברה", אמרו במכבי ת"א בעקבות הזכייה אתמול (ראשון) בתואר הראשון של העונה - גביע ווינר - עם 84:88 דרמטי במיוחד על היריבה העירונית, הפועל ת"א.
אין ספק שהעונה שעברה יושבת בראש של ראשי המועדון הצהוב, השחקנים שנשארו מהעונה שעברה וגם האוהדים. כזכור, בעונה שעברה הפועל ת"א הצליחה לנצח בארבעה מתוך שישה משחקי דרבי שהתקיימו, כולל הדחה של הצהובים בחצי גמר גביע המדינה.
4 צפייה בגלריה
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א עם אוסטין הולינס, לורנזו בראון
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א עם אוסטין הולינס, לורנזו בראון
בונזי קולסון, אוסטין הולינס, לורנזו בראון עם התואר הראשון של העונה
(צילום: עוז מועלם)
גם הפעם זה לא היה ממש רחוק מהפסד. נכון שמכבי ת"א שלטה לאורך כל שלבי המשחק וכבר עלתה ליתרון 13, אבל לא הצליחה להפוך את היתרון הזה למשמעותי יותר, מה שאיפשר לאדומים כל הזמן את התקווה הזאת שהם מצליחים לחזור, וזה בדיוק מה שקרה. שחקניו של דני פרנקו התחילו לנגוס בהפרש ואפילו עלו ליתרון ברבע האחרון, והמשחק בסופו של דבר נגרר להארכה.
הבעיה הגדולה שנוצרה למכבי ת"א זה שברגעי ההכרעה, כולל בהארכה כבר לא היה לשחקנים אוויר. עודד קטש קיצר משמעותית את הרוטציה ל-9 שחקנים כשבחר להעלות את גיא פניני ל-6 דקות בלבד, את ג'ייק כהן לדקה אחת ואת יפתח זיו ספסל לחלוטין, כל זה בזמן שג'וש ניבו יצא בתחילת הרבע האחרון בחמש עבירות ובולדווין לקראת הסוף. "הרגשתי שהייתי צריך ויכול להשתמש ביותר שחקנים", הודה קטש. "בסוף נפלנו מהרגליים, לא יכולנו כבר לשמור או להתקיף כמו שאנחנו רוצים. פספסתי בנקודה הזאת, אני לוקח את זה על עצמי, הייתי צריך להשתמש בג'ייק ויפתח הרבה יותר".
למזלם של הצהובים היו שני שחקנים דומיננטיים לאורך כל הערב שפשוט לקחו את המשחק על עצמם גם כשהיה קשה. לורנזו בראון כמובן, שסיים את הערב עם 20 נקודות ו-9 אסיסטים, למרות שגם עשה לא מעט טעויות לקראת סוף הרבע האחרון, שגם הובילו להארכה. השני הוא אלכס פוית'רס (24 נקודות, 7 ריבאונדים), שגם נבחר למצטיין של הערב.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אלכס פויתרס
שחקן מכבי ת"א אלכס פויתרס
הציג סוף-סוף את היכולת שבמכבי ת"א רצו לראות. אלכס פוית'רס
(צילום: עוז מועלם)
פוית'רס קיבל את רוב המחמאות מאחר ופתיחת העונה לא הייתה קלה עבורו. רק לפני 4 ימים פרסמנו שבמכבי מחכים לשיפור משמעותי ממנו והוא הראה את הניצוצות במשחק יורוליג האחרון והמשיך גם הפעם. "אני לא מופתע ממה שפוית׳רס עשה", אמר קטש. "אנחנו מכירים אותו, זאת הסיבה שהוא כאן, הוא ההחלטה הבערך ראשונה שעשינו בקיץ, אנחנו מאוד שמחים שהוא איתנו ומודעים ליכולות שלו. הוא משחק רוב הזמן כאן בעמדה שהוא לא רגיל אליה, אז גם הוא צריך לעשות את ההתאמות ולגדול לתוך כל הדבר הזה, לאט לאט זה יקרה".
במכבי לא רצו להתלונן על השיפוט אבל העלו נקודה חשובה בסיום הערב. "המשחק הזה היה מעט מוזר, יש פה נתונים חריגים. אני לא זוכר דבר כזה, אבל זה היה משחק לא קל לשיפוט", אמר קטש והתכוון לעובדה ששחקניו הלכו לקו העונשין רק 12 פעמים לעומת 41 הפעמים שהאדומים עמדו על הקו.
מי שבדרך כלל מניף את הגביע הוא הקפטן, ג'ון דיברתולומיאו, הפעם הוא בחר לקחת יחד איתו להנפה את הקפטן לשעבר גיא פניני. "האמת ששמעון (מזרחי) דיבר והסביר את המשמעות של הדרבי בחדר ההלבשה", אמר הישראלי הוותיק. "אני מאמין שרוב השחקנים החדשים הבינו שהדרבי בשבילנו זה המשחק הכי חשוב. כיף ללבוש שוב את המדים הצהובים בדרבי, זה מאוד מרגש, זה מזכיר לי ימים יפים".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א גיא פניני, ג'ון דיברתולומאו
שחקני מכבי ת"א גיא פניני, ג'ון דיברתולומאו
"כיף ללבוש שוב את המדים הצהובים בדרבי". גיא פניני מניף את גביע ווינר יחד עם ג'ון דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
מהצד השני, בהפועל ת"א מלקקים את הפצעים. "יצאנו פראיירים", אמרו במועדון. אחרי שכבר עלו ליתרון ושלחו את המשחק לדרמה ענקית בשניות הסיום של ההארכה, בסופו של דבר האדומים הודו בסיום שהקבוצה עדיין לא יודעת להסתדר בלי ג'ייקובן בראון.
הכוכב של הקבוצה נקע את הקרסול באימון המסכם ולא נרשם בטופס. בהיעדרו, בכל המחצית הראשונה השחקנים נראו מאוד מבולבלים. אפשר היה לראות שחקנים שלא יודעים על מי הם צריכים לשמור או איפה הם צריכים לעמוד. נכון שמדובר בחבלי קליטה של תחילת עונה, אבל גם בלי הרכז שמנהל להם את כל המשחק זה כבר היה נראה אבוד. אמנם ג'ורדן מקריי (17 נקודות) וקסבייר מנפורד (23 נקודות) הצליחו קצת להשלים את החסר מבחינה התקפית, אבל היה חסר שם הדבק שמחבר את הכל.
מי שתפס את ניהול המשחק במקומו של בראון וגם כמעט לא ירד מהפרקט בגלל זה במשך 35 דקות היה זה בר טימור: "הגענו לזריקה טובה בסוף אבל היא הלכה לכיוון אחר, קצת באסה. אני חושב שבמחצית הראשונה עשיתי עבודה לא טובה. במחצית השנייה הייתי כבר יותר טוב, גם בניהול המשחק. הפציעה של ג'ייקובן זה חוסר מזל, וזה הפיל עליי קצת יותר, הרבה יותר".
4 צפייה בגלריה
קסאבייר מנספורד שחקן הפועל ת"א עם עידן זלמנסון
קסאבייר מנספורד שחקן הפועל ת"א עם עידן זלמנסון
היה טוב התקפית, אך זה לא הספיק כדי לחפות על היעדרותו של בראון. קסבייר מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
טימור המשיך: "יש לנו הרבה מה ללמוד מהמשחק הזה. קודם כל אנחנו צריכים לדעת איך להתחיל משחקים בטח מול קבוצה כזאת. בגדול זה נחמד שמנצחים וזה לא נורא שמפסידים את הטורניר הזה, כולם תמיד אומרים את זה וזה די נכון. גם אם היינו מנצחים אז לא היינו יוצאים לחגוג, כי מחר אנחנו כבר טסים".
שתי הקבוצות כבר עם הראש לכיוון אירופה. מכבי תארח ביום חמישי הקרוב (21:05) את פנאתינייקוס ותקווה להמשיך את המומנטום אחרי הניצחון הכפול ביורוליג מהשבוע שעבר. מהצד השני, הפועל ת"א כאמור תמריא כבר היום (שני) לטורקיה לקראת משחק היורוקאפ מול טורק טלקום באנקרה ביום רביעי (20:00), וגם היא מקווה להמשיך את היכולת הטובה באירופה אחרי שני ניצחונות בפתיחת העונה.