כמעט חודש לאחר הקלאסיקו האחרון בכדורסל הישראלי, מכבי ת"א והפועל ירושלים נפגשות שוב. כזכור, המפגש הקודם הסתיים בניצחון 85:90 לצהובים בפיס ארנה, והפעם הם אלה שיארחו הערב (ראשון, 21:15) את האדומים מהבירה בהיכל מנורה מבטחים.
הצהובים מגיעים במצב רוח מרומם במיוחד אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג, האחרון על ז'לגיריס, ששמר על הסיכויים שלהם להיכנס לשישייה הראשונה בסיום העונה הסדירה וישירות לפלייאוף (מבלי להתמודד בסדרת הפלייאין). גם המצב בזירה המקומית נותן לשחקניו של עודד קטש רוח גבית כשהם סופרים כבר תשעה ניצחונות רצופים כולל על קבוצות הצמרת - הפועל ת"א, הפועל ירושלים הפועל חולון ומכבי ר"ג.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
מומנטום נהדר. קטש
(צילום: Eitvydas Kinaitis)
למעשה, הפעם האחרונה שהאלופה מעדה בליגה הייתה ב-22 בינואר מול קריית אתא בהיכל. הבעיה העיקרית היא שהצהובים מגיעים ללא רומן סורקין הפצוע, שהצטיין במשחק הקודם מול הירושלמים עם 20 נקודות ו-5 ריבאונדים. בניצחון האחרון מול הפועל אילת מי שתפסו את המושכות מתחת לסל היו ג'וש ניבו (19 נקודות ו-10 ריבאונדים) וחסיאל ריברו (18 ו-9) כך שגם הפעם הם יצטרכו לתת את הטון.
"נגד ירושלים זה אף פעם לא קל", אמר קטש באימון המסכם. "אנחנו נחסר את רומן ומצד שני הם קיבלו את נמרוד לוי, שזה תוספת, אז אנחנו צריכים לבוא הרבה יותר מרוכזים מהפעם הקודמת. אנחנו צריכים לנצל את היתרון שלנו בריבאונד כמו שעשינו במשחק הראשון. קשה להסביר את הגעגוע למשחקים כאלה עם אולם מלא, בכלל לחיים ולמצב נורמלי. האנרגיות האלה עזרו לנו מאוד בתקופה מאוד אינטנסיבית, כמו במשחק מול הפועל ת"א, ואני מקווה שככה יהיה גם מחר".
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
בולדווין מול ירושלים במשחק הקודם בין שתי הקבוצות
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בירושלים רוצים להימנע מסחרור

מהצד השני, האדומים מהבירה מגיעים למשחק אחרי ההפסד לטנריפה שהוריד אותם למאזן של שלושה ניצחונות לעומת הפסד אחד בשלב הטופ 16 בליגת האלופות, ובזירה המקומית הם כבר סופרים שני הפסדים בשלושת המשחקים האחרונים, מה שהוריד אותם למקום השישי בטבלה (מאזן 7:9).
שחקניו של איליאס קאנצוריס צריכים את הניצחון הפעם כדי לא להימנע מסחרור כשהם לפני מספר משחקים קריטיים, כשמלבד היריבה המושבעת, הם יפגשו בשבוע הבא את הפועל ת"א. עם זאת, הלחץ של הירושלמים הוא יותר סביב המשחקים באירופה, שם נותרו להם עוד שני משחקים בלבד מול פרישטרי וקרשיאקה במסגרת הטופ 16, וניצחון אחד יספיק כדי לעלות לשלב הבא. שני ניצחונות יבטיחו להם את יתרון הביתיות.
"זה משחק גדול עבורנו", אמר קאנצוריס. "אנחנו צריכים להראות שכקבוצה אנחנו מצליחים לזוז לאן שאנחנו רוצים להגיע, להראות שאנחנו זזים לכיוון המטרות שלנו. אנחנו יודעים את האיכות והפוטנציאל של היריבה, אבל בשבילנו זה מבחן טוב".