נקבעו סדרות רבע גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-5) בליגת העל בכדורסל. ניצחונה של מכבי ת"א 82:89 בדרבי על הפועל קבע כי הצהובים יסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון. המשמעות: הם יפגשו את הפועל ב"ש/דימונה, אותה ניצחו בשני המפגשים שהיו בין הקבוצות העונה.
הפועל ת"א, לעומת זאת, סיימה במקום השלישי ותתמודד בסדרת רבע הגמר נגד עירוני נס ציונה, מולה השלימה סוויפ של 0:3 העונה. מה שכן, החבורה של דני פרנקו, אם וכאשר תעלה, עשויה לפגוש בחצי הגמר את הפועל ירושלים (שתהנה מיתרון הביתיות).
2 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
בלייזר מול גינת
(צילום: אלעד גרשגורן)
האדומים מהבירה סיימו במקום השני ברגע האחרון (הודות להפסד של הפועל ת"א) ויתמודדו ברבע הגמר מול בני הרצליה. המאזן ביניהן העונה עומד על 1:1 בליגה, ובגביע הוסיפה ירושלים ניצחון על הקבוצה מהשרון בשמינית הגמר.
האלופה הפועל חולון תארח כבר מחר (שני, 20:30) את הפועל גליל עליון, בסדרת רבע הגמר הראשונה שתצא לדרך. העונה נערכו ביניהן שלושה מפגשים, הצפוניים ניצחו בסיבוב הראשון בכפר בלום, האלופה גברה עליהם בביתה בסיבוב השני ובבית העליון עשתה זאת גם בחוץ. המנצחת בסדרה תפגוש את המנצחת בין מכבי ת"א לב"ש/דימונה בחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו גרג וויטינגטון
ג'ון דיברתולומאו גרג וויטינגטון
מכבי ת"א פייבוריטית ברורה לעלות לחצי הגמר. דיברתולומאו מול באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בעוד סדרות רבע הגמר הן בשיטת הטוב מ-5, סדרות חצי הגמר והגמר יהיו בשיטת הטוב מ-3 משחקים. בעונה שעברה, למי ששכח, דווקא הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקומות 3 ו-4 העפילו לגמר הפלייאוף, בסיומו הפועל חולון חגגה אליפות שנייה בתולדותיה.

המשחקים הראשונים בסדרה

יום שני (15.5): הפועל חולון - גליל עליון (20:30)
יום רביעי (17.5): מכבי ת"א - הפועל ב"ש/דימונה (18:30)
יום רביעי (17.5): הפועל ת"א - עירוני נס ציונה (19:30)
יום חמישי (18.5): הפועל ירושלים - בני הרצליה (21:00)