החתמה מסקרנת נוספת למכבי ת"א. רוקאס יוקובאיטיס, ששיחק בשלוש השנים האחרונות בברצלונה, חתם היום (רביעי) ל-3 שנים בקבוצה של עודד קטש ויהיה הזר החמישי שמצטרף הקיץ לצהובים אחרי ליוואי רנדולף, ג'יילן הורד, ווניין גבריאל וג'ורדן לויד, עמו יחלוק את הקו האחורי.
הגארד הליטאי אומנם צעיר (23), אך יש לו ברזומה ניסיון של שש שנים ביורוליג, וב-2022 זכה בפרס "הכישרון העולה" של המפעל. הוא החל את דרכו בז'לגיריס קובנה, במדיה ערך את הופעת הבכורה שלו ביורוליג בעונת 2018/19 תחת שרונאס יאסיקביצ'יוס, שהיה מאמן הקבוצה. השניים התאחדו שוב בברצלונה כשהרכז חתם שם בעונת 2021/22. כעת, הוא ינסה להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר לורנזו בראון, שחתם לפני כחודש בפנאתינייקוס.
1 צפייה בגלריה
יוקובאיטיס
יוקובאיטיס
עוד החתחמה של הצהובים. יוקובאיטיס
(אתר מכבי ת"א)
לאחר החתימה, פנה יוקובאיטיס לאוהדי מכבי ת"א: "אני שמח מאוד ולא יכול לחכות להתחיל לשחק לעיניכם, אחד הקהלים הכי טובים באירופה. תודה לצוות האימון, להנהלה ולכל המועדון על האמון בי. אני ממש שמח ולא יכול לחכות להתחיל את העונה".
קטש התייחס גם הוא למוחתם הטרי: "אנחנו שמחים שרוקאס יוקובאיטיס מצטרף למכבי. מדובר ברכז צעיר שכבר הספיק לצבור ניסיון יורוליג רב בז'לגיריס וברצלונה, ולהוסיף לכך הופעות בליגה הספרדית ונבחרת ליטא. אין לי ספק שהוא ישתלב היטב במרקם שאנחנו בונים ויעזור לנו להשיג את המטרות שלנו".
ממוצעיו של יוקובאיטיס ב-6 שנותיו ביורוליג עומדים על 5.6 נקודות למשחק לצד 2.4 אסיסטים. בעונה שעברה רשם 36 הופעות במדי ברצלונה במפעל הבכיר ביבשת, מתוכן פתח פעמיים בחמישייה. ממוצעיו עמדו על 5.7 נקודות למשחק לצד 2.7 אסיסטים. במדי נבחרת ליטא הוא קלע בגביע העולם האחרון 12.6 נקודות למשחק (55 אחוז מ-3), מסר 5.8 אסיסטים, הוריד 2.3 ריבאונדים והוסיף גם חטיפה לערב בדרך למקום השישי בטורניר.
צפו בגבריאל בימיו במכללת קנטאקי
(ONE)