התובע המשמעתי של איגוד הכדורסל, עו"ד איתמר ליפנר, החליט להעמיד לדין את מכבי והפועל ת"א על האירועים בשני המשחקים הראשונים בגמר הפלייאוף.
הצהובים עלולים להיענש עקב הקריאות נגד סלים טועמה והאדומים על האבוקות, זריקת החפצים והקריאות נגד שמעון מזרחי ומוני ורגב פנאן. גם שחקן הצהובים בונזי קולסון יעמוד לדין ביום חמישי הקרוב במשרדי איגוד הכדורסל.
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - מכבי ת"א
הפועל ת"א - מכבי ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בדוח ששלח, כתב ליפנר, בין השאר: "עקב הקריאות 'סלים טועמה מחבל' במשחק הראשון, אני מחליט להעמיד לדין את מכבי ת"א בגין עבירת התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים. כמו כן, עקב השלכת החפצים במשחק השני, ויריקת האוהד על השחקן תומר גינת, אני מחליט להעמיד לדין את הקבוצה על התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים".
"אני מבקש מבית הדין לגזור על הקבוצה קנס כספי כבד בפועל, אשר ייקח בחשבון את תדירות האירועים וכן את המקרה החמור של יריקה של אוהד לעבר של שחקן הקבוצה היריבה. בכל הנוגע לשחקן בונזי קולסון, עקב הניסיון להיכנס לחדר השופטים והקללות לשופטים, אני מחליט להעמיד את השחקן לדין בגין עבירות לכאורה על העלבת שופט והתנהגות בלתי הולמת. אני מבקש מבית הדין לגזור על השחקן קנס כספי כבד בפועל".
דדאס: "מקדישים את הניצחון למשפחות הנופלים"
(באדיבות ONE)

ליפנר העביר ביקורת קשה גם על התנהגות הפועל ת"א: "עקב הקריאות במשחק הראשון והשני (מצד הקהל), אני מחליט להעמיד לדין את הפועל ת"א בגין התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים. עקב הדלקת האבוקות בשני המשחקים והשלכת החפצים למגרש (לרבות מים), אני מחליט להעמיד לדין את הקבוצה בגין התפרעות אוהדים".
"אני מבקש מבית הדין לגזור על הפועל ת"א קנס כספי כבד בפועל וכן סגירת היציע המערבי בשני המשחקים הביתיים הקרובים בעונה הבאה. כמו כן, הפעלת עונש על תנאי של סגירת היציע המערבי במשחק הביתי הראשון בעונה הבאה נגד מכבי ת"א".
ליפנר הסביר כי "כנגד הקבוצה תלוי ועומד עונש על תנאי של הפחתת שלוש נקודות. עם זאת, מאחר שהעונש המקורי הושת על הקבוצה בגין אלימות קשה, אני סבור כי הנסיבות אינן מצדיקות את הפעלתו".