טלטלה בהפועל ת"א: יו"ר הקבוצה וראש עמותת האוהדים רמי כהן, הודיע הערב (חמישי) על התפטרות מתפקידו כיו"ר הקבוצה במסיבת עיתונאים מיוחדת בהיכל קבוצת שלמה. זאת על רקע המשבר מול הבעלים עופר ינאי בנושא המעבר להיכל מנורה מבטחים שביד אליהו ושיפוץ אולמה הביתי של הקבוצה, היכל קבוצת שלמה.
"יש סיבה מדוע בחרתי לדבר בצורה הזאת", אמר כהן בפתיחת דבריו. "אני חושב שאנחנו בסיטואציה מיוחדת. לפני חודשיים הרגשתי שמיציתי את תפקידי בקבוצה הבוגרת, אבל משכתי זמן בגלל השחקנים והצוות והתלבטתי. הבאתי את עופר ינאי מתוך מחשבה שגדלנו ואחרי ששברנו את תקרת הזכוכית והגענו כמעט לכל פסגה בכדורסל הישראלי".
1 צפייה בגלריה
כהן
כהן
"היום לא הייתי חותם על עסקת המכירה"
(צילום: שאול גולן)
כהן המשיך: "אני חושב שעם השנים מצאנו את האיזון לגבי מה נכון להפועל ת"א. השילוב הזה היה טוב. ראינו שהלך הרוח עבר מלדאוג שיש הפועל ת"א לדורות הבאים ללהחזיר את הפועל למקום הטבעי שלה. מצאנו מקום לשחק באירופה, מצאנו מקום לשחק עם חמישה זרים לאחר שחרטנו על דגלנו פיתוח של שחקנים אדירים והשקעה אדירה במחלקת נוער".
על חילוקי הדעות עם הבעלים הנוכחי, עופר ינאי: "הוא אמר שהוא בעד זרים בלי הגבלה ודברים דומים. באיזשהו שלב הרגשתי שאני כבר לא מחובר למה שקורה במועדון ושאני נשאר בעיקר בשביל לשמור על כל הדברים שציינתי קודם. זה הזמן שלי לפנות את מקומי כיו"ר הקבוצה הבוגרת, תפקיד שכבר אין לו כל תוכן.
"אין הרבה טעם בקניית הפועל ת"א והפיכתה למשהו שהיא לא. מותר להתקדם, (אבל) בקצב מהיר אני לא משוכנע שזה יעבוד. היום לא הייתי חותם על עסקת המכירה לעופר. יש פה מאבק על ההישרדות של הפועל, אם זה לא יעבוד בדרך הנכונה, יהיו משברים בדרך, ובסוף נגיע לכמות של משברים שחבל. עשינו כל כך הרבה דברים כדי להגיע לרמות הגבוהות. עיקר ההחלטות הם בידיים שלו, ממליץ לו לקחת בחשבון שצריך לדעת איך לטפל בקבוצה הזאת.
"מה שהכריע, לדעתי, הוא אובדן הדרך. הבנות שהיו בינינו בעל פה לא קרו. הייתה ישיבה עם 500 איש והרבה מאוד הסברים איך הדברים יעבדו. כולנו יודעים שהדברים לא עובדים בדרך הזאת. התפיסה היא ש'אני אומר, אתם עושים'. הוא איים עליי בתביעה 15 פעמים. אני בודק כל בוקר אם הגיע מכתב.
"היכל מנורה עשה את הסדק לשבר. זה סיפור לא קל מהרבה בחינות, בנינו אותו מילימטר אחרי מילימטר. אמרתי תמיד - כשאנחנו מאיימים במשהו, אנחנו מוכנים לעשות אותו. כשאמרתי לפני חודשיים שאני עוזב, לראשונה, אמרתי שזה חתום מבחינתי. בכל זאת, אם המשחקים יועברו ליד אליהו - אגיע לצפות".
במהלך הדברים של כהן במסיבת העיתונאים, ינאי צייץ בחשבונו ברשת X: "רמת הסבלנות שלי עכשיו - גמר אולימפי. כנראה פודיום". לאחר מכן, ינאי נפרד בצורה מכובדת וכתב: "רמי היקר. תודה על הכל, על הרגעים האמוציונליים על הרגעים שהיית המבוגר האחראי (והיו הרבה כאלה) על זה שב 7/10/23 כשהכל השתנה לקחת פיקוד וארגנת את הקבוצה למשחק מול ונציה ובעיקר על זה שדאגת וטיפלת ונכחת לאורך כל הדרך מאז אלקנה ועד היום".
כידוע, עיריית ת"א הוציאה קול קורא לשדרוג ההיכל שבצפון העיר, בו מארחת הפועל ת"א את משחקיה, ל-10,000 מקומות, כאשר עד להשלמת העבודות עלתה האפשרות כי הקבוצה תארח את משחקיה באולם הביתי של מכבי ת"א - צעד שדורש את אישור עמותת האוהדים.
העמותה הודיעה היום כי תכנס אסיפת חברים בנושא העברת משחקיה הביתיים של הקבוצה להיכל מנורה מבטחים, אשר תתקיים במועד המוקדם ביותר האפשרי על פי תקנון העמותה. במסגרת ההצבעה יתבקשו חברי העמותה להצביע לאחת משתי האפשרויות הבאות:
1. אי הסכמה למעבר ל"יד אליהו" והמשך חיפוש אחר פתרונות אלטרנטיביים אשר יבוצע בשיתוף פעולה מלא בין העמותה לבין החברה.
2. העברת משחקיה הביתיים של הקבוצה באופן זמני ל"יד אליהו" בכפוף לתנאים הבאים: זכייה ב"קול קורא" והעמדת ערבות בנקאית של מיליון ש"ח לעיריית ת"א; וחתימה על הסכם תכנון מול עיריית ת"א ותשלום בפועל לאדריכל או לעיריית ת"א, בהתאם להוראות ההסכם.
פורסם לראשונה: 19:23, 24.10.24