גיא פניני לפני משחק נבחרת ישראל מול פינלנד
(צילום: אפרת עמורבן)
נבחרת ישראל מוכנה לדבר האמיתי. החבורה של גיא גודס תפתח מחר (שישי, 15:00) בפראג את היורובאסקט במשחק מול פינלנד - שיהיה גם הראשון בבית 4. כל האזור שמסביב לאולם כבר ממותג ועד כה נמכרו לא פחות מ-8,000 כרטיסים למשחק, למרות שהנבחרת המארחת לא מעורבת בו.
פינלנד היא כמובן יריבה לא פשוטה בכלל. רק בשבוע שעבר הפכה לנבחרת הראשונה מאירופה שמבטיחה את מקומה באליפות העולם, אחרי שני ניצחונות בטורניר המוקדמות, אחד מהם 73:79 בטמפרה מול ישראל.
2 צפייה בגלריה
זוסמן, אבדיה, מדר ובלאט
זוסמן, אבדיה, מדר ובלאט
דור זהב. זוסמן, אבדיה, מדר ובלאט
(צילום: עוז מועלם)
"היה לנו סוף שבוע פחות טוב מבחינת התוצאות, אני חושב שספציפית לאליפות אירופה זה יכול לעשות לנו רק טוב", אמר גל מקל, קפטן הנבחרת, "זה הזמן להוציא ציפורניים ומרפקים ולעשות את הקפיצת מדרגה במחויבות ובאגרסיביות. הפרמטר שיגדיר אותנו זה הביחד והמחויבות ואם נצליח לעשות את שני הדברים האלה אני חושב שיהיה לנו טורניר מוצלח".
עוד הוסיף מקל: "הדבר היחידי שדיברנו עליו בחדר הלבשה זה שזאת זכות גדולה. אין כיף יותר גדול מזה, זאת פסגה ומעמד גדול. לייצג את המדינה שלנו ולהנות מהמקצוע שלנו, לדעת שמדינה שלמה עומדת מאחוריך. אז באמת אנחנו צריכים להנות מהרגע. אני לא רוצה להגיד שמגיע לנו כי אין מגיע, אנחנו צריכים לקחת"
גיא גודס, מאמן הנבחרת: "אנחנו צריכים לעשות שינוי מנטאלי כי חלונות במוקדמות זה משהו אחד ואליפות זה משהו אחר. באליפות, שכל נבחרת מביאה את השחקנים והכישרון הכי טוב שלה, אז מן הסתם שהנבחרות שהכי יצליחו הן אלה שיהיו הכי מרוכזות. היציבות הרגשית והמנטאלית זה הכי חשוב. ננסה להביא את זה דרך ההגנה, קשיחות, ציפורניים ומרפקים. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים בתוכנית שלנו".
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"היציבות הרגשית והמנטאלית זה הכי חשוב". גודס
(צילום: שאול גולן)
"אנחנו רוצים להוריד את הלחץ", המשיך גודס, "שמים על דני את הלחץ כי מן הסתם הוא שחקן NBA, אבל זה לא בריא. החוכמה שלנו היא לשים את כל הרעשים והלחצים בצד. זאת נבחרת ישראל וזה לא שחקן כזה או אחר".
לסיום, אמר המאמן: "כשיש 12 שחקנים שכולם מצליחים ועושים דברים יפים, כל אחד מהם צריך להוריד מהאגו שלו, ואני חושב שהם עושים את זה בצורה מצוינת".