שתף קטע נבחר

טביב שיחזר: "זרקתי את עצמי ונתתי צעקה"

בעלי בית"ר ירושלים העיד במשפטם של שלושת האנשים שניסו לחסלו: "זה היה כל כך מהר, עניין של שניות. בן אדם רץ לכיווני ורק שמעתי את ה'בום בום בום' ואז את הפגיעה ביד". על הסיבות למעשה: "אף אחד לא ניסה לסחוט אותי". קיים סיכוי כי לא תושג הרשעה בסעיף ניסיון הרצח בשל קשיים ראיתיים

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, העיד היום (ג') במשפטם של שלושת האנשים שנאשמים כי ניסו לחסלו בשנה שעברה. בתחילת המשפט, לפני מספר חודשים, טביב קיבל פטור מהשופטים להעיד עדות ראשית ורק עלה על דוכן העדים כדי לאשר מה שאמר בעדותו במשטרה, אך כעת עולה לדוכן העדים לענות לשאלות ההגנה.

 

טביב העיד היום במענה לשאלות וסיפר את שעבר עליו ביום האירוע: "הייתי במשחק עם אחד העובדים שלי, חבר טוב שלי - הוא גר בכפר סבא. נסעתי אליו הביתה, אספתי אותו לאצטדיון ולאחר המשחק נסענו לכפר סבא ועצרנו אצל אחד החברים. ב-12 בלילה יצאתי (משם. ג.מ) לבד וניהלתי שיחה".

 

"הכל קרה בשניות". טביב שיחזר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הכל קרה בשניות". טביב שיחזר(צילום: אורן אהרוני)

 

עורך הדין ירום הלוי שמייצג את אחד הנאשמים חקר אותו ועימת אותו עם גרסאותיו במשטרה בו טביב סיפר על רגע הירי שהיה ברכבו. "ראיתי משהו. דיברתי בשיחת טלפון עם סוכן שחקנים, ראיתי אופנוע שחולף, איך שהוא האט מאחורי הרכב של אשתי. הוא בא לכיוון שלי ותוך כדי אני התמקדתי פחות או יותר כי זה היה מאד מוזר לי שירד בחור ורץ לכיוון שלי. זה היה כל כך מהר, אז אני לא כ"כ זוכר - זרקתי את עצמי ונתתי צעקה ואז הרגשתי כדור ביד. זרקתי את עצמי לכיוון צד ימין. נשכבתי והכדור פגע לי בחלק העליון ביד שמאל".

 

"לא ישר התכופפתי. איך שהאיש רץ לכיוון זרקתי את עצמי. זה היה עניין של שניות... של שמיעה של הכדור, של הבום הזה", הוא סיפר.

 

"לא ראיתי אקדח שלוף, בן אדם רץ לכיווני, היה חשוך" אמר טביב. עורך הדין הלוי שאל אותו מדוע בחקירה במשטרה תיאר שראה אקדח שלוף מולו. בעלי בית"ר ענה: "לא הייתי ער לכך שכתוב בעדות שלי שהוא רץ באקדח שלוף. אני לא יודע מה להגיד לך, אני באמת לא זוכר מה החוקר כתב - אולי הפירוש מאיפה באו היריות? מאקדח שלוף".

 

הנאשמים, ישראל קדושים ושירן דהרי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
הנאשמים, ישראל קדושים ושירן דהרי(צילום: יאיר שגיא)

 

"היה חשוך. בן אדם רץ לכיוון הרכב, לא יכולתי לזהות את הבן אדם", הוא אמר. "זה עניין של שניות. אתה פתאום מרגיש כאבים. וצועק. יצאתי מהאוטו ולא ראיתי אף אחד. לא שמעתי את האופנוע, רק את ה'בום, בום, בום', את הפגיעה ביד ואז זה הפסיק.

 

בעלי בית"ר התייחס גם לסיבות לניסיון החיסול והוסיף: "לגבי איומים או משהו - אף אחד לא איים עלי ואף אחד לא ניסה לסחוט אותי". בתיק התעוררו קשיים ראיתיים רבים וקיים סיכוי כי תהיה בעיה להרשיע בסעיף ניסיון הרצח עקב כך.

 

זירת האירוע (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
זירת האירוע(צילום: אורן אהרוני)

 

כזכור, ביולי 2015 פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד ישראל

חיים (קדושים) (24), שירן דהרי (קסטרו) (28) ודימיטרי רובינסקי (24). מיוחס להם ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע - רצח, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות ועבירות נוספות, לאחר שאלו ניסו לרצוח אותו ב-1 במרץ 2015. כתבי האישום, שהוגשו על ידי הפרקליט, עו"ד צחי הבדלי, מתארים כיצד השלושה החליטו לחסלו; הם ארגנו קטנוע שהיה שייך לחיים, קסדות, כפפות ואקדח טעון בכדורים.

 

הם סיכמו כי רובינסקי ודהרי ירכבו על הקטנוע כשדהרי נושא עליו את האקדח וכאשר יגיעו לבית, יירו בטביב למוות. סמוך לחצות, טביב הגיע לביתו. הוא החנה את הרכב ואז הגיעו השניים רכובים על הקטנוע. טביב הבחין בקטנוע וחשד כי השניים עלולים לפגוע בו. לכן הוא היטה את כל גופו לכיוון מושב הנוסע שליד הנהג. מיד אחר כך, עצר רובינסקי את הקטנוע סמוך לרכב. דהרי ירד מהקטנוע, התקרב לחלון הנהג וירה חמישה כדורים לתוך הרכב דרך החלון. הוא עלה על הקטנוע והשניים נסעו משם במהירות. בסופו של דבר, טביב רק נפגע פגיעה קלה בזרועו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים