שתף קטע נבחר

החלה לפעול היחידה למניעת אלימות בספורט

המערך, שיתמקד באכיפת עבירות אלימות וגזענות, חנך את פעילותו במשחק של מכבי ת"א ובית"ר ירושלים (3:0). השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "אוהדים אלימים מרחיקים אוהדים נורמטיביים, נשים וילדים". שרת התרבות והספורט, מירי רגב: "מאמינה שנחזיר את חווית הצפייה למגרשים"

עם פתיחת עונת הכדורגל החלה לפעול היחידה למניעת אלימות בספורט של משטרת ישראל. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת התרבות והספורט מירי רגב חנכו אתמול (א') את תחילת פעילות היחידה במשחק המרכזי של המחזור הראשון שנערך בנתניה בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים.

 

בתחילת הערב נחשפה גם זהותו של מפקד היחידה – סנ"צ ירון ארם. תופעת האלימות במגרשי הספורט, המאופיינת בקטטות ואירועי ונדליזם במגרשים ומחוצה להם, הביאה לכך שהתקבלה, לפני כשנה וחצי, החלטה על ידי השרים ארדן ורגב, להקים יחידה משטרתית למאבק באלימות בספורט.

 

מימין: תת ניצב עינת גיל צוברי, בן מנספורד, גלעד ארדן, מפקד היחידה ירון ארם, מירי רגב ואלי אוחנה (צילום: אלי סבתי) (צילום: אלי סבתי)
מימין: תת ניצב עינת גיל צוברי, בן מנספורד, גלעד ארדן, מפקד היחידה ירון ארם, מירי רגב ואלי אוחנה(צילום: אלי סבתי)
 

 

המערך שהחל לפעול יתמקד באכיפת עבירות אלימות וגזענות בספורט, תוך שילוב יכולות וסמכויות מתחום הרישוי והאבטחה, הטכנולוגיה, החקירות והמודיעין. בשלב ראשון המערך יכלול 32 שוטרים, הכוללים ראשי חוליות בכל המחוזות, חוקרים, רכזי מודיעין ואנשי הערכת מידע, אשר יונחו מקצועית על ידי המדור שיוקם בחטיבת האבטחה והרישוי, באגף המבצעים של משטרת ישראל.

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "אנחנו רואים בשנים האחרונות עלייה במפלס האלימות בקרב האוהדים. אוהדים אלימים הם גם אזרחים אלימים והמטרה של משטרת ישראל היא לטפל בהם ולאכוף נגדם את החוק. אוהדים אלימים מרחיקים מהמגרשים אוהדים נורמטיביים, נשים וילדים. אנחנו רוצים לראות פה מגרשים מלאים במשפחות ואוהדים. אני מאוד גאה שעשינו זאת, המשרד לביטחון פנים בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ומשטרת ישראל. אני מאמין שכבר בחודשים הקרובים נראה תוצאות חיוביות בטיפול בנגע האלימות והגזענות במגרשים".

  

שרת התרבות והספורט מירי רגב שהעמידה תקציב של 27 מיליוני שקלים לטובת הקמת היחידה אמרה: "הרבה מאוד שנים ניסו לטפל בסוגיית האלימות והגזענות במגרשים ולא הצליחו. אני שמחה שביחד עם השר גלעד ארדן הצלחנו להקים את היחידה למלחמה באלימות בספורט. אני מקווה ומאמינה שהיחידה הזו תעמוד ביעדים, במשימות ובמטרות שלה. טיפול נכון של היחידה באלימות ובגזענות, יחזיר את חווית הצפייה למגרשים. אני רוצה לראות את הסבים, הסבתות, הילדים והנכדים מגיעים יחד ליהנות מהמשחקים ולא רק מול מסך הטלויזיה". במשטרת ישראל מדגישים כי האחריות לצמצום האלימות במגרשי הכדורגל, מונחת גם לפתחם של האוהדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
גלעד ארדן
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים