שתף קטע נבחר

"כשהשחקנים הערבים מביעים דעה, לא קורה כלום"

כעס גדול בקרב שחקני מכבי ת"א לאחר שאיתי שכטר נדרש להסיר את הפוסט שכתב נגד הרשימה המשותפת, ולאחר מכן הותקף בידי כדורגלנים מהמגזר: "מותר לנו להביע את דעותנו, יהיה בלגן בנבחרת". אוואט הגיב לטורק

הפוסט שהעלה אתמול (שני) איתי שכטר בעמוד האינסטגרם שלו, בו תייג באישור תשעה שחקנים תחת תמונה משלט החוצות עם הכיתוב "ממשלה עם המשותפת - אסון לישראל", הצית קרב פוסטים ברשתות החברתיות, כמו גם בלגן גדול בקבוצת הווטסאפ של מכבי תל אביב, והוביל גם לתגובה חריגה של ההתאחדות לכדורגל.

 

על פי שחקנים במכבי, שכטר נחשף לפוסט שהעלה גיא יחזקאל, שאשתו קים נרצחה בפיגוע בברקן, מה שהצית אצלו את הרעיון להעלות את הפוסט ולבקש את רשותם של מספר שחקני מכבי בתיוגם בפוסט. עומר אצילי, יונתן כהן, אבי ריקן, דור מיכה, מאור קנדיל, אייל גולסה ואופיר דודזאדה תויגו ושיתפו את הפוסט של שכטר בסטורי שלהם, בדיוק כמו שני שחקני בית"ר ירושלים, אלירן עטר ועידן ורד. הפוסט של יחזקאל הכיל ביקורת על השותפות בין בני גנץ לרשימה המשותפת.

 

הפוסט של איתי שכטר (צילום מסך)
הפוסט של איתי שכטר(צילום מסך)

 

זמן קצר אחרי שהפוסט עלה, במכבי ת"א התקשרו לשכטר וביקשו ממנו להוריד את הפוסט, והוא הסכים מיידית, מה שגרם גם למחיקתו ביתר החשבונות. "אם שכטר לא היה מוחק, אין סיכוי שהיינו מורידים את זה", התוודה אחד משחקני מכבי. "איתנו מכבי בכלל לא דיברו, הם ביקשו רק משכטר. אנחנו רואים את הפוסטים שהשחקנים הערבים מעלים כל השנה, זאת דמוקרטיה ומותר לנו להביע את דעתנו. אנחנו עצבניים מאוד על מכבי שהתערבו בנושא, וגם השאירו את הבמה לשחקנים הערבים לתקוף את שכטר, מבלי שאנחנו יכולים להגיב".

 

השחקנים הערבים, בהם מונס דאבור, טאלב טואטחה, לואי טהא ומרואן קבהא, לא אהבו בלשון המעטה את הפוסט והעלו פוסטים משלהם לאחר שיחות ביניהם על התוכן. גם שחקן העבר עבאס סואן יצא בביקורת.

 

בשלב זה החל ויכוח בקבוצת הווטסאפ של שחקנים במכבי ת"א, שבין היתר העלו תמיהה כיצד פוסטים של שחקנים ערבים עם אמירות נוקבות לא יצרו רעש שכזה. "איך יכול להיות שבירם כיאל מעלה דגלי פלשתין בפוסט בזמן צוק איתן ולא קורה כלום?", אמר שם אחד השחקנים, אחר הוסיף: "חאתם עבד אל-חמיד העלה מסקוטלנד פוסט בערבית בפייסבוק שלו לקראת הבחירות האחרונות: "צאו להצביע ותהיו עם בני עמכם, כוחנו באחדותנו", כתב. גם תמונת "הבוסים" שבירם כיאל העלה בזמן משחקי הנבחרת, הוזכרה.

פוסט "הבוסים" של כיאל (צילום מסך)
פוסט "הבוסים" של כיאל(צילום מסך)
 

 

"אנחנו לא סופרים את השחקנים שהעלו את הפוסטים נגד שכטר", אמר אחד מהשחקנים, "אבל מדהים שהם מעלים דברים ולא קורה כלום, וכשאצלנו כשמביעים דעה לא גזענית, כולם נגדנו. השחקנים הערבים תיאמו ביניהם את העלאת הפוסטים, יהיה בלגן בנבחרת", שחקן מכבי אחר אמר: "אם מכבי לא היו מתערבים וזאת בושה שהם התערבו, היינו עוקצים אותם בפוסטים משלנו".

 

"כמו באיראן"

בקבוצת הווטסאפ של שחקני מכבי תל אביב הייתה מחלוקת בין שחקנים שרצו להגיב לשחקנים שרצו להגיב לבין שחקנים שהעדיפו להרגיע את האווירה . מי שבכל זאת בחר להגיב באופן עצמאי היה יונתן כהן: "עדיף שנדבר במגרשים מאשר מאחורי המסכים", כתב, אולם גם הוא קיבל שיחה מהמועדון והתבקש למחוק. "זאת סתימת פיות, כמו באיראן", אמרו שחקנים.

 

מכבי תל אביב חוגגת (צילום: ראובן שוורץ)
שחקני מכבי ת"א(צילום: ראובן שוורץ)

 

שכטר עצמו היה המום מהתגובות סביבו, אולם סירב להגיב. החלוץ קיבל שיחות והודעות רבות, כשגם פוליטיקאים נכנסו לשיח הציבורי בעניין, "הוא יגיב בזמן ובמקום שהוא יוכל להגיב. הוא לא יגיב להם עכשיו, אבל ברור שהוא מאוכזב שחברים שלו בנבחרת החליטו לפתוח פה על הבעת הדעה שלו. אין פה גזענות, הוא חבר של כל השחקנים הערבים מהרגע שהוא התחיל לשחק כדורגל, יהיה עוד בלגן בעניין הזה", אמרו שחקנים במכבי.

 

למרות שלא צפוי להתקיים משחק נבחרת בקרוב, החשש בהתאחדות הוא מפילוג בחדר ההלבשה בין היהודים לערבים. ההתאחדות מיהרה להוציא תגובה מצידה בה העבירה ביקורת על שכטר, בעוד גורמים בכדורגל הישראלי אמרו: "מכבי ת"א, בטח כמועדון שאין בו שחקן ערבי כבר שנים ארוכות, חייב היה להגיב בצורה הזו".

 

גם בקרב שחקני העבר היו חילופי דברים, כשדודו אוואט הגיב בפוסט לג'ימי טורק שתקף את שכטר: "הוא בן אדם עם דעות, בדיוק כמו שלך. זכותו להביע את דעתו כמו שאתה הבעת את שלך. זכותנו לומר את דעתנו בקשר לנציגים של הרשימה המשותפת שהם תומכי טרור מובהקים".

 

הפוסט של אוואט (מתוך האינסטגרם)
הפוסט של אוואט(מתוך האינסטגרם)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים