בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קיבל את הערעור של מכבי ת"א והחזיר את הנקודה שהופחתה ממאזנה: בדיון שנערך לפני כשבוע וחצי בבית הדין העליון, הציעו הדיינים לצהובים ולתובע להגיע להסדר, לפיו הנקודה שהופחתה תוחזר למאזנה של הקבוצה. התובע סירב לעשות זאת - אך הדיינים בכל זאת יישמו את הפשרה והסתפקו בעונש הקנס (42 אלף שקל).
בעקבות קבלת הערעור, מכבי ת"א ממשיכה להוליך את ליגת העל כשבמאזנה 56 נקודות, לעומת מכבי חיפה לה 54 נקודות.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
"אין עדות לכך שעונש של הפחתת נקודות אינו רלוונטי להתנהגות אוהדים". אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, לפני כחודש החליט בית הדין להפחית נקודה ממאזנה של מכבי ת"א, לאחר שאוהדיה השליכו במהלך הדרבי התל-אביבי זיקוק לכר הדשא, שנחת סמוך לשחקן הקבוצה דריק לוקאסן. עקב כך, כך הקבוצה של רובי קין איבדה את הפסגה למכבי חיפה, שעלתה על חשבונה למקום הראשון. הצהובים, שהורשעו בגין "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות", הגישו ערעור לבית הדין העליון.
ראש הרכב השופטים בדיון, עו"ד עדי זרנקין, טען, בין השאר, כי "הערעור מעלה שאלות פרשניות כבדות משקל. הפער שנרמז בין הדין הרצוי למצוי מאתגר אותנו". בפסיקה היום (ראשון) מציינים הדיינים כי "יש להבחין באופן חד בין מקרה שבו מתבקשת הפחתת נקודות כעונש מקורי, דהיינו כעונש בגין העבירה מושא האישום הנוכחי, לבין מצב שבו מתבקשת הפעלת עונש על תנאי של הפחתת נקודות, שהוטל על ידי בית הדין בעבר בגין עבירה קודמת. כאשר בית הדין מפעיל עונש על תנאי שהוטל בגין עבירה קודמת, הפעלת התנאי אינה מהווה כלל ועיקר עונש בגין העבירה הנוכחית.
בנוסף, התייחסו הדיינים גם לדיון הציבורי הנוגע לאפקטיביות של עונש הפחתת הנקודות: "יצוין כי העובדה שתופעת ההשלכה של אמצעים פירוטכניים נמשכת, במגרשים שונים, למרות הטלת עונשים של הפחתת נקודות, אינה מעידה על כך כי עונש של הפחתת נקודות אינו רלוונטי להתנהגות אוהדים. יתכן מאוד כי בהיעדר הפעלתו של עונש זה, המצב היה גרוע עוד יותר. בהיעדר מחקר מדעי אמפירי בנדון, ניתן להעריך, כעניין של שכל ישר, כי למצער חלק ניכר מן האוהדים יקחו בחשבון סנקציה זו, שהרי הם מעוניינים בהצלחת הקבוצה האהודה".

גורם במכבי חיפה: "אכיפה בררנית"

בתגובה לפסיקה אמר גורם במכבי חיפה: "היום נקבע כי זריקת אבוקה לדשא חמורה מפגיעת אבוקה בשחקן. מדובר באכיפה בררנית. יש קבוצות שעל כל זריקה מורידים להן נקודות ויש שלא".
כזכור, לפני חמישה ימים הירוקים שוב איבדה נקודה בעקבות התנהגות אוהדיה. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הפחית נקודה ממאזנם בגין השלכת האבוקה למגרש במשחק נגד מכבי ת"א. כמו כן, הקבוצה נקנסה ב-61,500 שקל.