אליניב ברדה החליט לוותר על תפקידו כמאמן הפועל באר שבע ויחזור לעמדת העוזר. בעלי הקבוצה, אלונה ברקת, פנתה אליו בבקשה להישאר על הקווים לפחות עד סיום העונה, אך ברדה השיב בשלילה. האדומים צפויים למנות מאמן אחר ביממה הקרובה. המועמד המרכזי הוא שרון מימר, כאשר גם מרקו בלבול, רוני לוי ואופיר חיים על הפרק.
בהודעה מטעמו נכתב: "לאחר התלבטויות רבות והתייעצויות עם משפחתי ורופאיי, החלטתי בשלב זה להישאר בתפקידי כעוזר מאמן ולהמשיך להתפתח בתפקיד המנהל המקצועי. זו זכות גדולה עבורי להשתייך למועדון. אמשיך להתמקד בהצלחת הקבוצה והגשמת מטרותיה".
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(צילום: הרצל יוסף)
אתמול השיג ברדה את הנקודה הראשונה שלו על הקווים אחרי שני הפסדים (מכבי ת"א ומ.ס אשדוד) כשב"ש סיימה בתיקו 2:2 את משחק החוץ שלה נגד הפועל חיפה. בין שני ההפסדים ניצחה באר שבע את כפר סבא, אך מי שעמד על הקווים היה מאור מליקסון מכיוון שברדה היה מורחק.
באר שבע נראתה טוב מאוד במחצית הראשונה שאותה סיימה ביתרון של שני שערים אך בשנייה היא נחלשה מאוד, ספגה שני שערים ואף הייתה קרובה להפסד. במבחן התוצאה ניהול המשחק של ברדה לקה בחסר והחילופים שביצע לא הובילו לשיפור ביכולת הקבוצה. יש לציין שברדה מתמודד עם סגל חסר מאוד בשל פציעות רבות של שחקני הרכב בכירים גמו מיגל ויטור, אלטון אקולטסה, סינטיהו סלליך ושון גולדברג. אתמול נכנס לרשימה גם אור דדיה שפרק את הכתף, הוחלף וייעדר מספר שבועות.
למרות שלברדה יש אפשרות לערוך חמישה חילופים, הוא שוב העדיף להכניס את רום אליגון הצעיר מקבוצת הנוער וג'ונתן אגודלו שעדיין לא כבש בליגה, על פני איתמר שבירו שהיה החלוץ המוביל בתקופת המאמן הקודם יוסי אבוקסיס.
4 צפייה בגלריה
יחזקאל במדי הפועל ב"ש
יחזקאל במדי הפועל ב"ש
יחזקאל. בב"ש מרוצים מהבכורה שלו
(צילום: הפועל באר שבע)
בקבוצה היו מרוצים מיכולתו של שגיב יחזקאל, שערך הופעת בכורה לאחר שהצטרף באמצע השבוע בהעברה חופשית ממ.ס אשדוד כשרמזי ספורי הושאל מבאר שבע אליה עד לסוף העונה. לקראת סיום חלון העברות ניסתה באר שבע לצרף את המגן השמאלי אביב סולמון מהפועל כפר סבא. באר שבע הציעה עבורו חצי מיליון שקלים, אך כפר סבא העדיפה שלא לשחררו. בקיץ הוא יהיה שחקן חופשי ובאר שבע עתידה לנסות לצרפו שוב. מי שהיה נפגע מכך ואף היה אמור לעזוב הוא דודי טוויטו, שאתמול פתח כמחליף של שון גולדברג ורשם בישול ראשון העונה במסירה לתומר יוספי.
המשחק הבא של הקבוצה יהיה ביום ראשון בעוד שבוע נגד מכבי תל אביב בגביע המדינה. בקבוצה עושים מאמצים להכשיר למשחק את ויטור, כשיש סיכוי שגם סלליך ואקולטסה ייכללו בסגל. בכפוף לתוצאות בדיקת קורונה, עשויים כבר מחר להצטרף לאימונים שני שחקני הרכש הנוצצים שחתמו בשבוע שעבר: חאתם אל-חמיד ופארליי רוסה. אל-חמיד בכל מקרה מתוכנן לפתוח נגד מכבי תל אביב כבלם או כמגן ימני.
4 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
מיגל ויטור. יהיה כשיר למכבי ת"א בגביע?
(צילום: עוז מועלם)

קלטינס יחמיץ את משחק הגביע מול מכבי ת"א

דוד קלטינס עלה למשחק למרות שספג חמישה צהובים. עם זאת, בבדיקה שקיים הבוקר איגוד השופטים מול לירן ליאני, עולה כי בדו״ח השופט במשחק בין הפועל באר שבע למכבי נתניה במחזור הראשון נרשם בטעות צהוב למרואן קבהא ולא לקלטינס וזהו מקור הטעות. באר שבע לא קיבלה התראה בעניין ולכן לא עברה עבירת משמעת.
קלטינס לא יוכל להשתתף במשחק הקרוב של באר שבע, מול מכבי תל אביב בגביע המדינה ביום ראשון. בתחילה נמסר להם כי הוא יחמיץ את משחק הליגה הקרוב מול בית"ר ירושלים אבל ההחלטה שונתה.
במועדון שוקלים לפנות להתאחדות בבקשה לשנות את מועד ההרחקה. בכיר באר שבע טען: "זאת פשוט שערורייה וחלם של ההתאחדות לכדורגל. אין מילים. נעשה הכל כדי לשנות את ההחלטה".
4 צפייה בגלריה
דוד קלטינס
דוד קלטינס
דוד קלטינס
(צילום: ראובן שוורץ)

מעמדו של סילבס התערער

לחץ גדול בהפועל חיפה לקראת הדיון ביום רביעי עקב האירועים החמורים בדרבי. במועדון חוששים שלפחות ארבעה שחקנים יספגו עונשי הרחקה ארוכים.
מעמדו של חיים סילבס התערער אחרי התיקו מול באר שבע. בחיפה טוענים שדוד קלטינס שיחק למרות שצבר חמישה כרטיסים צהובים ולכן יש לפסול את התוצאה ולהעניק להם ניצחון טכני. במועדון מאוכזבים גם מחוליית ההגנה ומכך שהקבוצה ניצחה רק פעם אחת בתשעת משחקי הליגה האחרונים שלה.
הבלם, ניסו קפילוטו, התייחס לתיקו: "יש בקבוצה שלנו הרבה אופי. זו נקודה שלא מקרבת אותנו למטרה, אבל היינו בפיגור 2:0, אז אנחנו רוצים לקחת את הדברים החיוביים. ננסה להשיג את הנקודות והמאבק על הפלייאוף לא נגמר עדיין. רצינו לעבור את המשחק, נגיע לבית הדין ביום רביעי ונראה".
פורסם לראשונה: 06:43, 14.02.21