הפועל באר שבע תחדש מחר (חמישי, 18:00) את הפעילות שלה כשתפגוש בליגה את מ.ס אשדוד בסמי עופר וללא קהל, זאת בשל המצב הביטחוני.
הערב הקבוצה תערוך אימון מלא ראשון מאז שהשחקנים פוצלו לשניים: חבורה אחת שהתאמנה בשפיים תחת המאמן רוני לוי וכללה את הזרים ואת אלה שלא מתגוררים במרכז, ושאר השחקנים שהתאמנו בבאר שבע עם עוזר המאמן אליניב ברדה. הבלמים הפצועים לואי טהא ועמית ביטון לא יכללו בסגל למשחק.
1 צפייה בגלריה
מרואן קבהא מאוכזב
מרואן קבהא מאוכזב
מרואן קבהא מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
בעניין אחר, קשר הקבוצה מרואן קבהא נשא היום נאום מיוחד בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין, בו קרא לאחדות בין יהודים וערבים. האירוע התקיים במסגרת טקס חלוקת מגן הכבוד שמאורגן כל שנה על ידי הנשיא.
"כשחקני כדורגל, תמיד כשמבקשים מאיתנו להירתם ולעזור אנחנו עושים את זה, לא משנה אם מדובר בילד ערבי או יהודי", אמר קבהא בנאומו. "אנחנו תמיד רוצים לעזור, לשנות את החברה ולשאוף לדו-קיום. אני משחק בקבוצה שהיא סמל לדו-קיום, בהנהגתה של אלונה ברקת. אנחנו לא מבדילים בין ערבים ליהודים, כשאני משחק לא משנה לי אם אני נותן פס לשחקן ערבי או יהודי. כשאנחנו מנצחים אנחנו שמחים ביחד וכשאנחנו מפסידים אנחנו עוזרים אחד לשני לצאת מהמצב, נותנים כתף אחד לשני".
"מעבר לכדורגל, במלחמה בקורונה ראינו רופאים ואחיות ערבים ופועלים יחד עם היהודים נגד המגיפה", המשיך קבהא. "זה אולי הדבר החיובי היחיד שאפשר לקחת מהמצב. עד שהיה נראה שאנחנו באמת קרובים לשינוי בחברה, קרה מה שקרה. דווקא עכשיו אנחנו צריכים להשמיע את הקול שלנו. אני מקווה שהכל ייגמר כמה שיותר מהר ונחזור לחיים נורמליים, חיים שקטים בדו-קיום ושלום. זה גורל שאנחנו חיים במדינה מיוחדת שיש בה אנשים מכל הדתות. הלוואי שיהיה שלום בקרוב".