"אני גאה בכם. אתם חבורה של גברים. לסיים בית כזה עם שש נקודות זה הישג. אני מאמין שביחד אפשר לעשות דברים גדולים ולחזור למעמדים האלה בעונה הבא". במילים האלה, כשהוא נרגש מאוד, פנה אמש (חמישי) מנכ"ל הפועל באר שבע והאיש החזק במועדון מאז תחילת משבר הקורונה, אסי רחמים, אל שחקני קבוצתו דקות בודדות לאחר סיום המשחק בו ניצחה קבוצתו 0:1 את ניס הצרפתית.
הניצחון קבע שבאר שבע סיימה את שלב הבתים של הליגה האירופית במקום השלישי בבית שלה וסיימה את דרכה באירופה לעונת 2020/21.
5 צפייה בגלריה
חטואל חוגג
חטואל חוגג
יקבל קרדיט. חטואל חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
בסיכומו של דבר, מחזיקת הגביע הישראלית אמנם ספגה במהלך שלב הבתים ארבעה הפסדים רצופים, שניים לבאייר לברקוזן הגרמנית ושני הפסדים מול סלביה פראג וניס, אך שני הניצחונות, 1:3 על סלביה במשחק הראשון ואתמול על הצרפתים, הובילו לכך שמדובר בהופעה מכובדת מאוד באחד הבתים הקשים ביותר במפעל.
מלבד הכבוד, הניצחון הכניס לקופת המועדון עוד 570 אלף אירו. בסך הכל, בזכות ארבעת הניצחונות בשלב המוקדמות, העפלה לשלב הבתים ושני הניצחונות שהושגו בו, לקופת המועדון נכנסו 5.14 מיליון אירו. מדובר בסכום אדיר עבור הקבוצה שנבנתה העונה בתקציב מצומצם מאוד ביחס לעבר ונתמך בחמישה מיליון שקלים בלבד מכיסה של הבעלים אלונה ברקת. הסכום הסופי אמור לרדת, זאת במקרה שאופ"א תחליט על קיצוץ המענקים בשל משבר הקורונה.
מאמן באר שבע יוסי אבוקסיס, שרק לפני מספר ימים ספג ביקורות רבות מאוהדי הקבוצה בגין רצף התוצאות השליליות של קבוצתו, סחט אמש מחמאות על ניהול המשחק שהוביל לניצחון שני רצוף, כולל 1:2 בתחילת השבוע על בית"ר ירושלים. אבוקסיס יישר קו עם דברי המנכ"ל והצהיר בסיום: "המטרה היא חד משמעית להגיע לאירופה גם בעונה הזו".
5 צפייה בגלריה
אסי רחמים לפני המשחק מול הפועל ב"ש
אסי רחמים לפני המשחק מול הפועל ב"ש
יותר מסיבה אחת להיות נרגש. אסי רחמים
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
רז רחמים
רז רחמים
בנו רז לקח את ההזדמנות בשתי ידיים
(צילום: אורן אהרוני)
ההתרגשות של אסי רחמים בסיום היא קודם כל בגלל ההישג המקצועי והכלכלי של קבוצתו, אך באופן אישי רחמים יכול להיות אתמול גאה במיוחד מההופעה של מי שעמד בשער הקבוצה, בנו רז רחמים, שבעונות האחרונות השואל למספר קבוצות בליגה א' והלאומית.
אוהדים רבים הרימו גבה ואף העבירו ביקורת ברשתות החברתיות לאחר הפרסומים על כך שרחמים הבן, שהיה בעבר שוער נבחרת הנוער, יפתח לראשונה בהרכב דווקא בליגה האירופית. בסופו של דבר ההחלטה של אבוקסיס התבררה כמוצלחת, שכן חרף חוסר ניסיונו, הוא הציג משחק חף מטעויות והפגין ביטחון.
בקיץ האחרון, לאחר שהוזמן יחד עם כל המושאלים לאימוני טרום העונה, החליטו בצוות המקצועי שרחמים ישמש העונה כשוער המשנה. דווקא אביו המנכ"ל ניסה לשכנע אותו לא להישאר ולצאת להשאלה נוספת כדי לצבור דקות משחק, אך הבן החליט להישאר לקבל את ההזדמנות שניתנה לו על ידי הצוות המקצועי. אתמול הוא, כמו גם חמישה שחקני בית צעירים נוספים: תומר יוספי, איליי מדמון, נועם גמון, דודי טוויטו ואיתמר שבירו, נטלו חלק במשחק.
בשנים הקודמות, שחקני הבית של באר שבע נאלצו להסתפק בפירורי דקות, אך העונה אבוקסיס נותן בהם אמון והם לרוב מצדיקים אותו. "אחד הדברים הכי כיפיים למאמן זה לתת לשחקנים צעירים לשחק. בכל מקום שהייתי נתתי לשחקנים צעירים הזדמנות ואני שמח שהם לקחו אותה", הוא אמר בסיום.
שחקן נוסף שקיבל אתמול הזדמנות ולקחת אותה בשתי ידיים הוא הקשר ההתקפי רותם חטואל, המצטיין במשחק, שגם כבש את שער הניצחון. חטואל היה פעלתן מאוד והציג את משחקן הטוב ביותר מאז הצטרף הקיץ לבאר שבע. הוא צפוי להמשיך לקבל מאבוקסיס דקות משחק משמעותיות.
5 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
"המטרה היא חד משמעית להגיע לאירופה גם העונה". אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
החלוץ איתמר שבירו, שעלה כמחליף, נכנס לרשימת הפצועים לאחר שהרגיש מתיחה בשריר והוחלף. בימים הקרובים הוא יעבור בדיקת אולטרסאונד שתקבע את חומרת הפציעה. מכיוון שגם החלוץ ג'ונתן אגודלו אמור לחזור לפעילות מלאה רק בעוד כשבוע, אנתוני וארן צפוי להמשיך לפתוח בהתקפה גם במשחק החוץ נגד עירוני קריית שמונה.
הכסף הרב שנכנס לקופת המועדון בעקבות הקמפיין האירופי אמור לסייע לקבוצה להתחמש, אך נראה שנכון לעכשיו באר שבע לא תיכנס להרפתקאות כלכליות גבוהות ולא תשבור את גבולות שכר השחקנים כדי לצרף שחקנים אחרים. שמם של עומר אצילי ודור מיכה נקשר בקבוצה, אך לא נראה שייעשה ניסיון לצרפם.
השם החם מבחינת אוהדי הקבוצה הוא של שחקן ההגנה חאתם אל-חמיד שעזב אותה בקיץ שעבר לטובת סלטיק הסקוטית לאחר שנתיים טובות מאוד. אתמול רוססו במתחם האימונים כתובות גרפיטי להחזרתו של אל-חמיד.
5 צפייה בגלריה
חאתם אלחמיד
חאתם אלחמיד
קשה להאמין שהוא ישוב לאדום. אל-חמיד
(צילום: ראובן שוורץ)
מכיוון שחלפו פחות משנה וחצי מאז נמכר אל-חמיד בסכום המוערך ב-1.7 מיליון פאונד, רכישתו חזרה בסכום דומה לזה לא באה בחשבון כלל. כדי לחזור למועדון הוא יצטרך גם להתגמש מאוד בשכרו ולכן ההערכה היא שהוא יעדיף לעבור למועדונים אחרון כגון מכבי חיפה, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים.
נראה שהכיוון של באר שבע יהיה לצרף זר נוסף, מכיוון שבקרוב מאוד אמור הארגנטינאי מריאנו בריירו לקבל אזרחות ישראליות בשל שורשיה היהודיים של סבתו מצד אמו, שהוריה היגרו לארגנטינה מפולין.