החתמתו של עומר אצילי במכבי חיפה היום (רביעי) גרמה לזעם רב אצל ארגוני הנשים בישראל, שניסו עוד קודם לכן למנוע את המהלך. מאיגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית נשלח לפני כחודש מכתב רשמי לנשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, ובו הוא התבקש שלא להחתים את השחקן בטענה שמדובר במסר שגוי לציבור. "כאילו התנהגותו של אצילי מקובלת, לגיטימית ורצויה", נכתב אז.
מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, התייחסה היום להחתמה: "כתם גדול ידבק במכבי חיפה שבוחרת להתעלם באופן מופגן מהמחאה הציבורית וחותמת חוזה עם עומר אצילי, שניצל באופן מבייש ודוחה נערה צעירה. אצילי צריך לשלם על מעשיו ולא לזכות בחוזה מקבוצה בליגת העל. הוא בטח כלל לא מבין מהן ההשלכות החמורות של מעשיו על חייה של תלמידת תיכון צעירה. מן הראוי שלפחות היה מתנצל ולוקח אחריות על הפשע המוסרי שביצע".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה
עומר אצילי באימון מכבי חיפה היום
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
סוליציאנו שלחה גם מסר נוסף למכבי חיפה: "מה שמקומם לא פחות הוא השתיקה הרועמת של בעלי המועדון יעקב שחר. לא רק שלא טרח להשיב לפנייתנו אליו, הוא אף לא טורח להשמיע ולו מילה אחת בנושא. האם יעקב שחר מנותק מהחברה בה הוא חי? האם אין לו בנות או נכדות וברור שלא היה רוצה שייקלעו לסיטואציה כזו של ניצול ופגיעה? במקום ללמוד מהמנהיגות של מיץ' גולדהאר, הוא מתנהג באופן שאינו מכבד את מעמדו כבעלים של מועדון כדורגל. הרבב המוסרי הזה ילווה את מכבי חיפה ויהיה חלק מההיסטוריה שלה עוד שנים ארוכות".
יעל מרים סיני, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים, הוסיפה: "דווקא בתקופה הזאת, בה הכדורגל נאבק על חזרה לשגרת משחקים ובעלי הקבוצות דורשים תקציבים ותמיכה בשל חשיבות הספורט לתרבות ולחברה הישראלית, יעקב שחר נותן את הדוגמה הגרועה ביותר. איזה מסר מעביר מועדון אם הוא מכניס אליו שחקן שרואה בנערות צעירות כלי לניצול האישי שלו? הכתם המוסרי יישאר על המגרש ושום חוזה חדש לא ינקה אותו".
2 צפייה בגלריה
ספג ביקורת חריפה. יעקב שחר
ספג ביקורת חריפה. יעקב שחר
ספג ביקורת חריפה. יעקב שחר
(צילום: ראובן שוורץ)
מארגון נעמ"ת נמסר: "פנינו למיץ' גולדהאר ודרשנו שישעו את אצילי ודור מיכה מהקבוצה ואכן כך קרה. היום המצב טיפה שונה לאחר ש'נוקה' והתיק נסגר. ועדיין כמובן לא הכל צריך להימדד במונחים משפטיים. יש גם את ההיבט האתי והמוסרי, וכאן היה ראוי שגם הוא יישקל בטרם מצרפים את עומר אצילי למכבי חיפה. מועדוני ספורט עוסקים גם בחינוך ובערכים ויש להם אחריות רבה על המסרים הישירים והעקיפים שהם מעבירים, במיוחד לבני נוער ולצעירים".
שחר אמר לאחר החתימה של אצילי: "לאחר לבטים ארוכים ובדיקת הנושא לעומקו ובפרספקטיבה של הזמן, קבלתי החלטה מושכלת לקלוט את עומר אצילי במכבי חיפה. במשך תקופה זו הנושא עלה שוב ושוב בתקשורת. גם אליי היו פניות נגד ובעד. ה'בעד' עלה משמעותית על ה'נגד'. השיקול העיקרי נגד היה המעשה הבלתי מוסרי. לעומתו, פסיקת החוקרים שאין עבירה פלילית. אין למנוע מאדם לעסוק במקצועו ולפרנס את משפחתו. לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה".
"האמרה 'האדם לפני השחקן' היא הקו המנחה את כל בעלי התפקידים במועדון שלנו, לנהוג ולחנך על פיה. זו דרך חינוכית שזכתה לאורך השנים בהישגים לא מבוטלים, הן בתרומה למען הקהילה והן בהצלת לא מעט חניכים מלהידרדר. אחת המעלות של האדם היא גם היכולת לסלוח. עומר אצילי מודע לנזק ולסבל שגרמה המעידה החד פעמית שלו. במסגרת המועדון שלנו ייקח עומר חלק בפעילות למען הקהילה ויעזור לנו להמשיך ולהצליח על המגרש", הוסיף.