אמנם משרדי הבריאות והתרבות והספורט אישרו החל מראשון הקרוב כניסת קהל לאירועי ספורט, 300 באולמות סגורים ו-500 במקומות פתוחים, אלא שרק חלק מהענפים מתכוון ליישם את האפשרות באופן מיידי ולא לחכות לפעימה השנייה, ואיתה אישור לכמות גבוהה יותר של קהל.
בין היתר הוחלט פה בישיבת הדירקטוריון במינהלת הליגות בכדורגל שלא להחזיר את הקהל לפחות עד הפעימה השנייה בחודש מרץ, דבר שהוביל לזעם מצד אוהדים רבים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
בעלי המועדונים התנגדו להכנסת כמות נמוכה של אוהדים ולאחר שהצעתם להגדיל את הכמות לא התקבלה, הוחלט להמתין לפעימה השנייה ב-7 במרץ, אז ניתן יהיה להגדיל את הכמות לכמה אלפים, כשהצפי הוא לתכולה של שליש אצטדיון לפחות.
במינהלת נטען כי אחרי ניתוח מצד ראשי הקבוצות נמצא כי הכלים העומדים לרשותם "עשויים להוביל לכישלון ולא להצלחה, לגרום לאי סדר ולעימותים מיותרים מחוץ לאצטדיונים בין המשטרה לאוהדים, לסכן את בריאות הציבור ולקלקל את חווית המשחק שכולנו מחכים לה באופן בו הנזק יעלה על התועלת".
לכן החליט הדירקטוריון להמתין לפעימה השנייה בתקווה כי יאומץ מתווה הכנסת לפחות שליש מתכולת האצטדיון. "חייבים לנהוג באחריות גדולה. דין אצטדיון כדורגל עם אלפי ועשרות אלפי מקומות אינו זהה לדין אולם תיאטרון", הסביר יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
"דין אצטדיון כדורגל אינו זהה לדין אולם תיאטרון". ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
ההחלטה של מינהלת הליגה עוררה זעם בקרב אוהדים. "ההחלטה של ראשי המועדונים חשפה את האמת, שהיה להם נוח במצב הזה של קבלת רשת הבטחון שלא להכניס קהל, שלא יהיו הוצאות מיותרות", אמרו אוהדים, אחרים טענו: "כבר התקבלה החלטה המאפשרת כניסת קהל ומוותרים? לא ניתן היה לחפש משהו יצירתי – הכנסה של צוותי רפואה, עמותות מסוימות, ככה מוותרים? לא בכדי הקבוצות לא מתעניינות בהחזרת הקהל או מדברים על סיפור החזרת הילדים, מביך".
בכל מקרה, בראשון הקרוב יתקיים המשחק המרכזי בסיבוב ח' של גביע המדינה כשהפועל באר שבע תארח את מכבי ת"א והוא תחת האחריות של ההתאחדות ולא של המינהלת, אולם כפועל יוצא ומאחר שמדובר בקבוצות ליגת העל שהביעו דעתן בישיבת הדירקטוריון, לא יהיה קהל.
בהתאחדות יבחנו כניסת קהל במשחקי הליגות הנמוכות החל מסוף השבוע הבא בהתאם להחלטה הסופית של הממשלה.