הניצחון המפתיע אתמול (שלישי) של הפועל באר שבע על מכבי תל אביב (0:2) במחזור הנעילה של ליגת העל העניק לקבוצה הרבה ביטחון לקראת גמר גביע המדינה ביום שני נגד מכבי פתח תקווה. בשבוע שעבר עוד שררה בקבוצה אווירת דיכאון מכך שהקבוצה לא הצליחה לרשום אפילו ניצחון אחד בפלייאוף העליון, אך הניצחונות על הפועל חיפה בשבת וזה של אתמול שינו לגמרי את האווירה.
ממש במהלך האחרון של המשחק הרגיש הקשר רמזי ספורי מתיחה בשריר המפשעה ואת הדרך לחדר ההלבשה עשה בצליעה. ספורי היה אתמול המצטיין על המגרש ובכלל, רשם את משחקו הטוב ביותר מאז הצטרף לבאר שבע לפני שנה. בכל מקרה ספורי לא צפוי להיות כשיר למשחק, אבל היכולת הגבוהה עשויה לגרום לבאר שבע להשאיר אותו, דווקא אחרי שהתכוונו להיפרד ממנו. חוזהו ימומש בכפוף להסכמתו לקצץ בשכר, כמו יתר השחקנים.
3 צפייה בגלריה
מרואן קבהא
מרואן קבהא
ב"ש תנסה להכשירו. מרואן קבהא
(צילום: אורן אהרוני)
בעוד די ברור שספורי ייעדר מהגמר, בקבוצה מקווים שמרואן קבהא שנעדר אתמול בשל קרע קטן בשריר המפשעה, יוכל להיות כשיר. השחקן הביע את נכונותו לשחק גם אם זה אומר להסתכן בהחמרת הפציעה, ולא מן הנמנע שיקבל זריקה נגד כאבים. בכל מקרה מי שבוודאות אמורים לפתוח בגמר הם אוהד לויטה, מיגל ויטור, לואי טהא, דויד סימאו, ז'וזואה, תומר יוספי, אלטון אקולטסה ובן שהר.
לאבוקסיס יש כאב ראש גדול מאוד בנוגע לזהות המגינים. בצד ימין אמנם אור דדיה בכושר נהדר, אך הוא חסר ניסיון במעמדים כאלה לעומת בן ביטון הוותיק. בצד שמאל אורן ביטון נראה טוב התקפית אך הוא לוקה בפן ההגנתי, בדיוק הפוך משון גולדברג הנחשב להגנתי יותר. אם קבהא לא יוכל לפתוח בסופו של דבר נראה שאיליי מדמון בן ה-17 יעלה בהרכב. שחקן נוסף שעשוי להיעדר מהגביע הוא אנתוני וארן, שדווקא לאחר שחזר לאחרונה לפעילות מלאה שוב לא חש בטוב ולא נכלל אתמול בסגל. הוא היה אף אמור לפתוח ומי שניצל את היעדרותו, הוא קייס גאנם שפתח וכבש שער בכורה בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
קייס גאנם חוגג
(צילום: עוז מועלם)

יש עתיד

עוד לפני המחשבות על הגמר בבאר שבע התענגו על התוצאה, ניצחון ראשון של קבוצה בליגה העונה על האלופה. בהנהלת המועדון זכרו היטב כיצד לפני שנתיים, במשחק ההכתרה של האליפות השלישית של באר שבע, מכבי ת"א ניצחה אותה 0:1 והנחילה לה הפסד ראשון אי פעם באצטדיון טוטו-טרנר. במחזור הסיום של העונה שעברה התל אביבים, אחרי שכבר הבטיחו את האליפות, הביסו את ב"ש 0:4 בטוטו-טרנר. לכן הניצחון שמנע מהצהובים לסיים עונה היסטורית ללא ניצחון היה חשוב במיוחד לבאר שבעים.
בסיום המשחק, לאחר שהשחקנים הודו לאוהדים שעודדו אותם במהלך המשחק מהגגות שמחוץ לאצטדיון באשדוד, ביקש מנהל הקבוצה אביתר אילוז מתשעת שחקני הבית שנטלו חלק במשחק להצטלם יחדיו. מדובר היה בעמית ביטון, דדיה, נאור סבג, מדמון ונתי אסקיאס שפתחו בהרכב וביוספי, עבדאללה אבו עאביד ורואי אביטן ששולבו כמחליפים. אנשי המדיה של המועדון הפיצו לאחר מכן את התמונה על מנת לפרסם את חולצות השחקנים שעליהם שמות הנשים שנרצחו על-ידי בעליהן.
3 צפייה בגלריה
איליי מדמון מול סער פדידה
איליי מדמון מול סער פדידה
איליי מדמון
(צילום: ראובן שוורץ)
מבחינת אוהדי הקבוצה שילוב שחקני הבית משקף מציאות מרגשת, שבטח לא קרתה הרבה בעידן 13 השנים של אלונה ברקת. לראשונה מזה עשור פתחו שישה שחקני בית בהרכב ושולבו תשעה במשחק אחד. לא בטוח שכולם יהיו חלק מהקבוצה בעתיד אך בכל מקרה קפיצת המדרגה שעשו העונה אור דדיה, תומר יוספי ולאחרונה גם איליי מדמון, אמורה להפוך אותם בעונה הבאה לשחקנים מובילים בקבוצה.