מכבי ת"א סיימה אמש (חמישי) את הקמפיין שלה באירופה, אחרי שנראתה טוב אבל הפסידה בפעם השנייה לשחטאר דונייצק - הפעם 1:0 מול עשרת אלפים אוהדים באצטדיון בקייב. במועדון כבר החליטו להסתכל קדימה, ומתכננים את העונה הבאה.
כפי שפורסם ב-ynet ספורט, כבר התקבלה החלטה עקרונית כי המאמן ההולנדי פטריק ואן לוון ימשיך עונה נוספת יחד עם הצוות המקצועי שהביא איתו מהולנד. מעבר להצלחה הגדולה בליגה ובגביע עד כה, גם ניהול שני המשחקים האחרונים נגד שחטאר, קבוצת ליגת אלופות לכל דבר חיזקה עוד יותר את מעמדו.
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
הוכיח את עצמו. פטריק ואן לוון
(צילום: AFP)
ואן לוון סיכם: "היינו צריכים להבקיע את השער הראשון ואולי את השני, שמח מההופעה וכמועדון אנחנו יכולים להיות גאים במה שהראינו באירופה. שיחקנו טוב מאוד כקבוצה. היו לנו הזדמנויות להביא את המשחק אלינו, היינו צרכים להבקיע ראשונים. כמועדון אפשר להיות גאים במה שהראינו באירופה".
גם דור פרץ צפוי להישאר במועדון, למרות שיהפוך בקרוב לשחקן חופשי. הקשר שאמש שימש כקפטן והציג יכולת טובה מאוד, יסיים את חוזהו בעוד כשלושה חודשים במועדון, אולם רק במקרה ויקבל הצעה מליגה בכירה כמו אנגליה או גרמניה, הוא יעזוב. במכבי לוחצים על פרץ לחתום על חוזה לארבע שנים עם שכר גבוה ביותר של כ-400 אלף דולר.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ חוגג
דור פרץ חוגג
יישאר אם לא תגיע הצעה מליגה בכירה. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
"אני מרוצה ומצד שני מאוכזב, להגיע לכל כך הרבה הזדמנויות מול קבוצה ברמה עולמית ולא לנצח או לעלות ליתרון. אני מסתכל על כל הקמפיין, היכולות שהצגנו בקייב, המשחק הקודם שהיינו טובים", סיכם פרץ את הקמפיין, כשאמש שער שלו נפסל ובעיטה נעצרה בקורה. "מקווה שבמשחק הבא אתחיל ישר בשער, היה קצת חוסר מזל. בוא נגיד שלא הייתי מאמין כשהתחלנו את קמפיין אירופה בקיץ שנסיים אותו עם מעיל ושלג. משמח בעבורנו לחוות חוויה כזו, עם הראש למעלה ועכשיו הליגה". על החוויה לשחק אמש בקייב מול עשרת אלפים אוהדים הוסיף: "זו חוויה נעימה לחזור לחוש אנרגיה של קהל, אנחנו מחכים שזה יקרה בארץ עם האוהדים שלנו שיחזרו לאצטדיון".
שחקן מצטיין נוסף בקמפיין של היה אייל גולסה: "קצת מאכזב, יכולנו לסיים בתוצאה טובה, אבל זה כדורגל, אם אתה לא נותן, אתה מקבל. היה הכל מהכל בקמפיין הזה, נורא כואב שנגמר, אבל צריכים להמשיך. במחצית הראשונה הגענו להרבה יותר מצבים ושיחקנו נגד קבוצת כוכבים ברמה הכי גבוהה שיש. יש לנו את הליגה והגביע, אמרתי מההתחלה לחברים שלי שאני מאמין בקבוצה הזו ובשנה הבאה נשיג יותר. כשקיבלנו את הקבוצות בשלב הבתים אמרתי שאפשר לעלות וגם האמנתי נגד שחטאר, שאתה מגיע לפעמים אנדרדוג זה טוב יותר, יכולנו בקייב להוציא יותר, מקווה שבשנה הבאה".
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
קמפיין מוצלח. מכבי תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
המסלול של מכבי באירופה, שהחל ממוקדמות ליגת האלופות ועד לפלייאוף ממנו הודחה מול זלצבורג, הכניסה לשלב הבתים בליגה האירופית בו סיימה לפני סיבאספור הטורקית ואחרי ויאריאל, הכניסה למועדון סכום של 12.5 מיליון אירו - לא פחות מ-50 מיליון שקלים. העניין הזה מאוד משמעותי ברמת ההתמודדות של מכבי מול הפיירפליי האירופי, והיעדר הכנסות מצד מנויים וכרטיסים בעידן הקורונה (מקבלת בכל מקרה רשת בטחון של כ-15 מיליון שקלים).
רווח לא פחות משמעותי הוא מספר נקודות הדירוג, שיסייעו להם לקראת תחילת העונה האירופית הקרובה. הצהובים צברו עד כה שמונה נקודות דירוג, כשרק בתקופת פאולו סוזה - שגם היא הסתיימה בהדחה ב-32 האחרונות של הליגה האירופית - הם צברו מספר נקודות גבוה יותר. המשמעות היא שמכבי הבטיחה לעצמה כניסה עם 20.5 נקודות לקראת הקיץ, ולכן צפויה להיות מדורגת במוקדמות הליגה האזורית או האירופית, ולפחות בשני סיבובי מוקדמות בליגת האלופות.