בניסיון לאמוד את יחסי הכוחות בין הפועל באר שבע לוויקטוריה פלזן אמרו הפסימים, או אולי יש לקרוא להם הריאלים, שלקבוצה של יוסי אבוקסיס אין הרבה סיכוי כי מדובר ביריבה אירופית פיזית, אגרסיבית, בסגנון שישראלים מתקשים להתמודד עם מימדי גופה. הם שכחו שהפועל באר שבע הנוכחית היא לא ממש קבוצה ישראלית, במובן הטוב.
אלטון אקולטסה הסתכל על השומרים שלו מלמעלה, הקיף אותם ברוחב וכל צעד שלו היה למרחק שניים שלהם. התיקולים של מריאנו בריירו הם בדיוק כפי שמצפים מקשר ארגנטינאי במרכז המגרש, כזה שנותן נוכחות. מיגל ויטור, כמו מיגל ויטור של ההופעות ההן באירופה, ראשון לכל כדור גובה. ג'ונתן אגודלו אולי לא הבקיע, אבל רואים שהאיכות שלו היא בסגנון שאין להרבה חלוצים ישראלים – חוכמה, משחק בנגיעה, תנועה טובה ללא כדור. ויש את ז'וזואה. לא צריך להרחיב על ז'וזואה, נכון?
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
חיבור מוצלח. הפועל באר שבע חוגגת
(צילום: אורן אהרוני)
נכון לרגע זה נראה שלבאר שבע יש את מצבת הזרים הטובה ביותר בישראל, והחיבור ההולנדי-פורטוגלי-קולומביאני-ארגנטינאי הזה יכול להביא איתו כדורגל שמתאים מאוד לשחק מול יריבות כמו פלזן, קבוצה טובה מאוד בסגנון שישראליות לרוב מתקשות מולו. באר שבע ניצחה 0:1 קטן, מפנדל מוקדם. הדבר המרשים ביותר בניצחון שלה לא היה התוצאה, אלא הרמה: משחק מהיר, לא מתמהמה, בלי ללכת אחורה אחרי השער ועם תשומת לב במצבים הנייחים.
בארגנטינה יש סגר כבר חצי שנה. יש קורונה, בקושי יוצאים מהבית. הכדורגל נעצר לפני 7 חודשים, לא ידוע מתי יחודש, ובבאר שבע פעלו נכון. כדורגלנים רוצים לשחק. בריירו, אגודלו וגם מרסלו מלי שישב אתמול על הספסל, הגיעו מקבוצות בארגנטינה. כבר תקופה ארוכה אנחנו יודעים שיש קבוצות שיפגעו ממשבר הקורונה, אבל גם שיש כאלה שיוכלו לנצל את המצב. עם סיפור אלונה ברקת והחוזים המקוצצים היה די ברור שבאר שבע נמצאת בקבוצה הראשונה, אבל הנה, יש בה גם מן השנייה.
3 צפייה בגלריה
על ז'וזואהלא צריך להרחיב
על ז'וזואהלא צריך להרחיב
על ז'וזואה לא צריך להרחיב
(צילום: אורן אהרוני)
לא מספיק, כמובן, רק להביא את השחקנים הנכונים. צריך לדעת להשתמש בהם, להתחבר אליהם, לגרום להם לרצות להישאר פה ולתת מקסימום בכל משחק. נדמה שאין מאמן ישראלי שעושה זאת טוב מיוסי אבוקסיס, והריצה של ז'וזואה ואקולטסה עם הבקבוקים מהם הגיעו המים לקרחתו של המאמן מדגימה זאת היטב. אבוקסיס, אנחנו אומרים כבר שנים, הוא מאמן נוק-אאוט גודל, והנה, בפחות משנה בדרום הוא גם לקח עם באר שבע את גביע המדינה וגם הביא אותה לשלב הבתים של הליגה האירופית.
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
אבוקסיס משתמש נהדר בשחקנים שלו
(צילום: אורן אהרוני)
עם אבוקסיס, ששת השחקנים הזרים וכמובן גם כמה ישראלים שאיתם, יש לבאר שבע הרכב מעולה, אבל במבט על עונה שלמה יכול להיות שאין לה מספיק עומק, דבר שיכול להשפיע משמעותית על קבוצה שרצה בשתי מסגרות. לצערנו, כרגע לא נוכל לבדוק את זה כיוון שליגה ישראלית אין ומי יודע מתי תשוב. אירופה לבאר שבע דווקא יש.