התבוסה 3:0 שספגה אתמול (ה') הפועל באר שבע 3:0 מסלביה פראג בצ'כיה הדיחה אותה סופית מהליגה האירופית וחיסלה את סיכוייה לשחזר את הישג השיא באירופה מעונת 2016/17, אז היא העפילה לשלב 32 האחרונות.
כעת נותר לשחקנים של יוסי אבוקסיס משחק אחד בלבד במפעל במחזור האחרון נגד ניס, בו תנסה לסיים במקום השלישי. מהמשחק ייעדר הקשר מריאנו בריירו בגלל צהובים.
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
לא הציב את ההרכב החזק ביותר. יוסי אבוקסיס
(צילום: EPA)
בשל ההחלטה המוקדמת להתרכז במאבקים בליגת העל בגלל הסיכוי הנמוך שהיה להעפיל לא הציב המאמן את ההרכב החזק ביותר שעמד לרשותו. בסופו של דבר, שתי טעויות בהגנה הובילו לשני שערים של הצ'כים במחצית הראשונה, מה שלמעשה הכריע את ההתמודדות.
אבוקסיס הגיב בסיום: "התוצאה של המחצית הראשונה מאוד משקרת. בחצי השעה הראשונה סגרנו בצורה יוצאת מן הכלל וגם יצאנו להתקפות מסוכנות. בשלוש-ארבע דקות עשינו שתי טעויות וזה נגמר. חבל, אבל אי אפשר לתת מתנות ברמות האלה. אחרי המחצית כבר עשינו חשבונות לשמור שחקנים מפציעות לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים, כי יש לנו עומס מטורף".
4 צפייה בגלריה
קלטינס משגיח על סטנצ'ו
קלטינס משגיח על סטנצ'ו
סטנצ'ו מסלביה פראג העלים גם את קלטינס
(צילום: AFP)
מי שחווה ירידה חדה בכושרו בשבועות האחרונים הוא השוער אוהד לויטה, שגם אתמול ספגה הקבוצה לפחות שער אחד (הראשון) באשמתו הישירה. בתקופה האחרונה הוא מתקשה להציג את יכולתו לאחר שהיה אחד המצטיינים בתחילת העונה, ואף נחשב למועמד לקבל זימון לנבחרת.
בשנים האחרונות היו לבאר שבע שני שוערים בכירים, אך העונה המצב שונה. רז רחמים המקומי נחשב לשוער השני ולמעשה ללויטה אין תחרות אמיתית על מקום בהרכב. בקבוצה סומכים עליו ובטוחים בכך שהוא יחזור להציג את היכולת שאפיינה אותו מאמצע העונה שעברה, אז גרם להורדתו לספסל של ארנסטס שטקוס. אבוקסיס התייחס לכך: "היה יום פחות טוב לאוהד ואני מחזק אותו ומאוד מאמין בו. יש ימים כאלה וחבל שזה קרה".
4 צפייה בגלריה
אוהד לויטה
אוהד לויטה
לא במיטבו. אוהד לויטה
(צילום: אבי רוקח)
4 צפייה בגלריה
עבדוללה סימה אחרי שכבש
עבדוללה סימה אחרי שכבש
עבדוללה סימה חוגג על חשבון ב"ש
(צילום: EPA)
מדבר אחד יכולים אוהדי הפועל באר שבע להיות מרוצים: לא פחות משישה שחקני בית שיחקו יחדיו בסיום. מדובר במספר נדיר מאוד מבחינת הקבוצה בשנים האחרונות, במיוחד באירופה. מלבד אור דדיה ודודי טוויטו שפתחו שולבו כמחליפים גם איליי מדמון, תומר יוספי, איתמר שבירו ונועם גמון.
ביום שני מצפה לבאר שבע משחק קשה מאוד נגד בית"ר ירושלים, שתארח באצטדיון טדי אשר משמש העונה כמגרשה הביתי של באר שבע. במועדון יודעים שהפסד יעמיק את המשבר שעוברת הקבוצה, שלא רשמה ניצחון בשום מסגרת מאז ה-22 באוקטובר. מפלה נוספת עשויה לערער את מעמדו של אבוקסיס, שלא רשם ניצחון ליגה מאז המחזור הראשון.
בבאר שבע מקווים שאלטון אקולטסה יוכל להשתלב במשחק, אבל ג'ונתן אגודלו ומיגל ויטור ימשיכו להיעדר. ההערכה היא שהשניים יוכלו לחזור לשחק בעוד כשבועיים. אבוקסיס מחכה מאוד לחזרתם של הפצועים: "כשיחזרו כולם, אין לי ספק שנהיה קבוצה טובה וחזקה. ראו את זה כשהיינו בסגל מלא. אנחנו צריכים לא רק לדבר, אלא גם לעשות את זה ולחזור לתבנית שלנו. נצטרך לסיים בכבוד באירופה. בליגה אנחנו בפיגור ועכשיו במירוץ להדביק את הפער. כשלא מנצחים הרבה זמן זה לא נעים. לאף אחד מאיתנו לא כיף. אנחנו מודעים לבעיות. ההגעה לאירופה יצרה לנו המון בעיות. זה לא נעים אבל אני מאוד מאמין בקבוצה ובשחקנים. כשיחזרו הפצועים נהיה קבוצה חזקה כמו בתחילת העונה".