עקב התפשטות נגיף הקורונה והפגיעה בכלכלה הישראלית, הגישו אתמול (רביעי) חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי וסונדוס סאלח, הצעת חוק לתמיכה במועדוני כדורגל. ההצעה נועדה כדי לחייב את המדינה להושיט עזרה וסיוע לענף הכדורגל, ומטרתה להבטיח "רשת ביטחון" לפיצוי ויציבות כלכלית למועדונים.
על פי הצעת החוק שהגיעה ל-ynet, קבוצות בוגרים במועדוני כדורגל יזכו לעזרה תחת הכותרת: "מענק תמיכה כספית מהמדינה". מועדוני כדורגל שלא עלו ליגה בעונת המשחקים 2019/20, יקבלו מענק כספי המהווה 20 אחוז מסך תקציב המועדון בעונת המשחקים הקרובה. מועדוני כדורגל שעלו ליגה בעונה החולפת יקבלו מענק כספי המהווה 30 אחוז מסך תקציב המועדון בעונת המשחקים הקרובה, והחוק יהיה בתוקף עד לסיומה.
3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
אחמד טיבי ביציע
(צילום: ראובן שוורץ)
הח"כים פירטו את הסיבות להצעה: "לאור התפשטות נגיף הקורונה החדש, עולם הספורט עומד בפני אתגר משמעותי ולא מוכר. מדובר בפגיעה רוחבית שכבר משפיעה ועוד תמשיך להשפיע על עולם הספורט ככל שיעבור הזמן. עוד ועוד מועדוני ספורט, בדגש על ספורט קבוצתי ופופולארי, עשויים להיכנס למשבר שלא בטוח אם ניתן יהיה לצאת ממנו בשלום".
עוד הוסיפו: "הקהל הוא נשמת אפם של ענפי ספורט רבים, בוודאי של ענף כמו הכדורגל. ואולם, בשל הקורונה, נוצר מצב שבו לא ניתן לקיים את המשחקים בהשתתפות קהל. זעקות העזרה הראשונות כבר התחילו להישמע, אם כי עוד מוקדם להבין כמה נזק גרמה המגפה לענף הכדורגל, ואי אפשר לדעת כמה נזק היא עוד תגרום, בשל היעדר הכנסות ממכירת כרטיסים שעשוי לפגוע משמעותית ביכולת הקבוצות להתקיים ולירידה המשמעותית בתמיכות מספונסרים וחברות. המדינה בתקופה זו של הקורונה נתנה מענקים וסיוע לעצמאים, למובטלים ולעסקים קטנים ובינוניים ואפילו לחברות גדולות, אולם ענף הספורט נשאר יתום, והמדינה לא נתנה שום סיוע לענף הזה שעומד בפני קריסה. על כן מוגשת הצעת חוק זו, כדי שהמדינה תהיה מחוייבת להושיט עזרה".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
זעקות העזרה כבר נשמעו, הקבוצות קורסות ללא הקהלים
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
"מועדוני הכדורגל הם עסק לכל דבר"
(צילום: אורן אהרוני)
"מועדוני כדורגל נמצאים במצוקה כלכלית. משבר אמיתי בעיקר בליגות הנמוכות, אבל גם בליגת העל", אמר חבר הכנסת טיבי ל-ynet. ההצעה באה לתת רשת ביטחון כלכלי והיא מפרטת את הצורה בה צריך לתמוך במועדונים. היא מגישה פיתרון לא רק לליגת העל ובליגה הלאומית, אלא גם בליגות א', ב' ו-ג'. אין יותר צופים במגרשים בגלל הקורונה, ולכן זה נזק ישיר למועדונים שחלקם לא יכולים לפתוח את הליגה. פניתי למשרד האוצר והספורט ואני מקווה שהדבר הזה יצא אל הפועל. רבים בכנסת תומכים בכך", סיכם.