מכבי חיפה סיימה אמנם בתיקו 1:1 עם מכבי פ"ת, אבל במועדון שררה תחושה של אחרי הפסד. הירוקים איבדו שתי נקודות חשובות במאבק האליפות במחזור הראשון בפלייאוף העליון, וירדו מהפסגה לפני משחק העונה מול האלופה מכבי תל אביב.
גיא לוזון יוכל לסמן "וי" גדול אם מכבי חיפה לא תזכה העונה באליפות, אחרי שגרם לה לאבד חמש נקודות בשני מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות. השחקנים של ברק בכר הגיעו אמנם להזדמנויות, אבל השוער אריק ינקו המצוין מנע זאת מהם.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
הציג יכולת חלשה. דולב חזיזה
(צילום: גיל נחושתן)
27 איומים היו למכבי חיפה אתמול, ולמרות זאת הערב הסתיים בירידה למקום השני, אחרי ערב ענק של אריק ינקו, שסיפק תשע עצירות. כעת, המשחק מחרתיים (שלישי) מול הצהובים הפך לקריטי במיוחד מבחינתה.
"המשחק מול מכבי ת"א תלוי בנו", אמרו במועדון, ושאבו עידוד מהיכולת: "אם נשחק כמו ששיחקנו מול מכבי פתח תקווה - ננצח. אנחנו לא מורידים את הראש לרגע, זו יכולת שלא משאירה מקום לספק איזו קבוצה אנחנו. קורה פעם בדור ששוער תופס יום כזה, לצערנו זה קרה נגדנו. ינקו במשחק חייו הציל את פ"ת מתבוסה. זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה".
3 צפייה בגלריה
"הציג את משחק חייו". אריק ינקו
"הציג את משחק חייו". אריק ינקו
"הציג את משחק חייו". אריק ינקו
(צילום: גיל נחושתן)
מי שאיכזב שוב הוא לא אחר ממלך השערים ניקיטה רוקאביצה, שמאז ששב מפציעה נראה הרבה פחות חד ומסוכן. בחיפה מקווים שהחלוץ יחזור ליכולת שאיפיינה אותו עד הפציעה וישוב לכבוש במאני-טיים של העונה. גם דולב חזיזה, במשחקו החלש ביותר העונה, נראה לא טוב. בוגדן פלאניץ', שנעדר אמש בגלל צהובים, ישוב להרכב מול מכבי תל אביב.
רמי גרשון זכה לשבחים על יכולתו. גם עומר אצילי, שנכנס כמחליף והיה קרוב מאוד לכבוש פעמיים, נמצא בתמונת ההרכב אך לא ברור אם בכר יוותר על צ'ארון שרי או שישנה מערך ויוותר במפתיע על אחד הקשרים האחוריים שלו דווקא במשחק העונה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ישנה מערך דווקא במשחק העונה? ברק בכר
(צילום: גיל נחושתן)
בכר, שהימר על כל הכלים ההתקפיים שלו במחצית השנייה, מבין כי למשחק מול הצהובים יש משמעות גדולה מאוד בצד המנטלי. בשל כך, הצוות המנטלי בראשות איתן עזריה צפוי לעבוד מהבוקר עם השחקנים במטרה להכינם היטב להתמודדות הקרובה.
ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי רועי ריינשרייבר ישפוט במשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. דודו ביטון ודביר שמעון ישמשו כעוזריו. דניאל בר נתן ישמש כשופט רביעי וכשופטי ה-VAR ישמשו אוראל גרינפלד ורועי חסן.