הניצחון אמש (א') של הפועל באר שבע 2:3 על מכבי נתניה היה ניצחונה השלישי ברציפות של הקבוצה מבירת הנגב תוך שמונה ימים בשלוש מסגרות שונות לאחר הניצחון 0:1 על מכבי חיפה בגביע הטוטו ו-0:3 על דינמו באטומי במוקדמות הליגה האירופית.
מחזיקת הגביע תצא לפגרת הנבחרת כשהיא מעודדת מאוד ועם אופטימיות להמשך. היה זה ניצחון ראשון של הקבוצה במחזור הפתיחה של הליגה, לאחר שלוש עונות בהן לא הצליחה לזכות בשלוש נקודות במחזור הבכורה.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן יוסי אבוקסיס החליט לא לבצע רוטציה ושמר על אותו הרכב נגד שניצח את באטומי שלושה ימים קודם ובסופו של דבר הגיע על שכרו.

התלהבות מצירופם של הזרים וסלליך

בבאר שבע ידעו כבר לקראת תום העונה שחלפה שבעקבות התנתקותה של אלונה ברקת ייאלצו להיעשות שינויים כואבים בסגל. שחקנים בכירים רבים אכן עזבו ואתמול, עם ההודעה על צירופם של הארגנטינאים מרסלו מלי ומריאנו ברארו, השלימה הקבוצה את צירוף השחקנים שישלימו את הסגל.
במשחק הליגה הבא נגד מכבי חיפה ייכלל בסגל החלוץ ג'ונתן אגודלו ובמשחק שאחריו, ב-19 לספטמבר במסגרת האירופית, גם הארגנטינאים יוכלו לשחק. בבאר שבע תולים תקוות רבות בהשתלבותם שאם תהיה מוצלחת תשדרג מאוד את הקבוצה של יוסי אבוקסיס. בגזרת הרכש הישראלי בבירת הנגב מרוצים מאוד עד עתה מסינטיהו סלליך שאף כבש אתמול את שער הניצחון.
3 צפייה בגלריה
סלליך מול שחוביץ'
סלליך מול שחוביץ'
סלליך. בקבוצה מרוצים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

השיגעון של ז'וזואה

כמעט מהרגע הראשון שהוא הצטרף, בלטו אצל ז'וזואה שני דברים: כישרון ברמה שכמעט אין בכדורגל הישראלי, לצד פתיל קצר של שחקן חובבן בשכונה. אתמול הוא הצליח להפגין את שתי התכונות האלה. המרפק ששלח לפניו של אלמוג כהן לא הפתיע אף אחד, אך למזלו השופט לירן ליאני נקט במידת הרחמים, והוציא לו צהוב בלבד. מספר דקות מאוחר יותר ז'וזואה כבש את הראשון של באר שבע ובמחצית השנייה מהלך שלו הוביל לשער של השני של קבוצתו.
יחד עם הצמד שכבש נגד דינמו באטומי ביום חמישי , הפורטוגלי מראה שהוא מגיע לעונה הזאת בכושר אפילו טוב יותר מזה שהיה בו בסיום העונה שעברה. כעת המשימה של באר שבע היא להרגיע אותו, כי לא כל יום השופט יקל עליו אחרי עבירות בלתי ספורטיביות.
3 צפייה בגלריה
ז'וזואה חוגג
ז'וזואה חוגג
ז'וזואה. עצבני לפעמים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

הקאמבק של שבירו

המחזור הראשון של עונת 2017/18 הפגיש את הפועל באר שבע ומכבי נתניה. מאמן באר שבע דאז, ברק בכר, שמר את הכוכבים שלו לפלייאוף ליגת האלופות ונתן לחלוץ קבוצת הנוער איתמר שבירו, לפתוח בהרכב. באר שבע נראתה רע מאוד וכבר בדקה ה-36 שבירו הוחלף בבושת פנים על ידי ג'ון אוגו. שלוש שנים אח"כ שבירו שוב קיבל הזדמנות לפתוח בהרכב קבוצתו בליגת העל, שוב במחזור הפתיחה, שוב נגד מכבי נתניה. אתמול אבוקסיס היה סבלני הרבה יותר וקיבל מהחלוץ שער בכורה במדי קבוצת נעוריו.
אומנם היה זה שער שרשום על שמו של המהלך גאוני של ז'וזואה, אבל שבירו היה שם כדי לסיים אותו ולחגוג שער שהוא הגשמת חלום עבורו. בשבועות האחרונים רבים מאוהדי באר שבע לא הבינו מדוע שבירו מקבל הזדמנויות מאבוקסיס. כעת מקווים במועדון שהשער ישחרר אותו ומלבד עבודה טקטית חשובה שאותה הוא מבצע בהוראת אבוקסיס, הוא מפגין גם ניצוצות אחרי שתי עונות בראשל"צ מהלאומית.