הניצחון של מכבי חיפה אמש (שני) על בית"ר ירושלים (0:2) שיחרר הרבה מאוד לחץ במועדון לאחר שני ההפסדים הרצופים מול הפועל חיפה והפועל כפ"ס. חיפה הגיעה למשחק חדורת מוטיבציה, אמונה ורצון לחזור למסלול הניצחונות, והשליטה של הירוקים הייתה מוחלטת ולולא החמצות רבות והצלות של איתמר ניצן, התוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה הרבה יותר.
מעבר לשלוש הנקודות, בחיפה רואים בניצחון הזה בעיקר ניצחון מנטאלי חשוב מאוד לקראת המשך העונה. הירוקים ידעו שהפסד שלישי ברציפות יהיה משמעותי ובכר מאוד חשש מהסיטואציה הזו.
3 צפייה בגלריה
חיפה חוגגת
חיפה חוגגת
ניצחון מנטלי. שחקני חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"אחרי שבוע לא פשוט בכלל השגנו ניצחון קשה מול קבוצה איכותית, זה ניצחון חשוב מאוד. אנחנו מרוצים מאוד מההכנה למשחק, מההשקעה של השחקנים ומהיכולת ברוב שלבי המשחק", אמרו בחיפה.
שחקן בקבוצה הוסיף: "זה ניצחון משמעותי. הגענו עם הגב לקיר ואחרי שקטלו אותנו, שמחים שהצלחנו להיות מרוכזים ולהביא שלוש נקודות, הפנים לקריית שמונה בשבת".
בחיפה זעמו בעיקר על נושא ה-VAR והעובדה שהשער של מוחמד אבו פאני לאחר החמצת הפנדל של ניקיטה רוקאביצה נפסל. בצילומי הטלויזיה ניתן לראות את טל בן חיים נכנס לרחבה לפני אבו פאני ובמקרה כזה שופטי ה-VAR היו צריכים לקבוע בעיטת פנדל חוזרת ולא לפסול את השער: "יותר קל להציף ולבוא בטענות אחרי ניצחון שלא יגידו שאנחנו מתבכיינים. משחק שני שה-VAR עושה את ההפך ופוגע בנו, וחבל", אמר גורם במועדון.
3 צפייה בגלריה
אבו פאני חוגג
אבו פאני חוגג
אבו פאני אחרי השער שנפסל
(צילום: עוז מועלם)
דולב חזיזה זכה לשבחים גדולים מאוד על יכולתו, הקשר הציג את משחקו הטוב ביותר העונה ובחיפה שבעי רצון ממנו. גם אבו פאני, נטע לביא וחוסה רודריגס שהעלימו לגמרי את הקישור הבית"רי, זכו לשבחים. הקפטן לביא, שספג ביקורת גדולה מאוהדים לאחר ההפסדים בדרבי ולכפ"ס על היעדר מנהיגות, זכה לחיבוק ומחמאות מבכר.
בחיפה לא זוכרים מתי שמרו על שער נקי, אך סגנית האלופה הייתה מרוצה מיכולתו של ג'וש כהן, שחזר לעמוד בין הקורות. "נכון שלא הייתה לג'וש הרבה עבודה אבל הוא הביא איתו הרבה ביטחון", אמרו בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
עשה את העבודה בין הקורות. ג'וש כהן
(צילום: עוז מועלם)
בכר מבין היטב שמשחק החוץ שצפוי לו בשבת מול ק"ש (15:00) קשה במיוחד וחשוב במיוחד להמשך העונה. בשל החלק הקדמי המהיר של קובי רפואה, מאמן הירוקים עשוי לשנות מערך ולעלות עם שלושה בלמים אך החלטה סופית תתקבל רק בסופ"ש.