בעיצומם של המאמצים הקדחתניים להמציא להתאחדות תעודת יושר עבור חמד בן-חליפה, השייח' מאיחוד האמירויות שרוצה להיות שותף, הצליחה קבוצתו של משה חוגג להשיג בקלות תעודת עניות. מנתונים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet, בית"ר ירושלים היא אלופת קנסות הקורונה שהוטלו על ידי מינהלת הליגות, וכמה סמלי שכמעט כל אחד משחקני הסגל שלה נדבק בנגיף. אין חולה כמו בית"ר.
הקנס המשמעותי ביותר - 50 אלף שקל, ואותו סכום על תנאי - הוטל על המועדון בעקבות האימון שערכה הקבוצה בזמן שמשרד הבריאות אסר לקיים פעילות מסוג זה. בכלל, קשה לומר ששחקני בית"ר קיבלו דוגמה אישית מהבעלים, שספג קנס גם על מקרים של אי-עטיית מסכה. לאחר שחזר מהמפרץ, חוגג אפילו עודד אוהדים להגיע לאימון בבית וגן ולהפגין באימון תמיכה בעסקה עם השייח'. ריחוק חברתי לא היה שם, אך על כך הוא לא נקנס.
2 צפייה בגלריה
עידן ורד, אלירן עטר, ירדן שועה ואורן ביטון
עידן ורד, אלירן עטר, ירדן שועה ואורן ביטון
התמונה המפלילה
(מתוך הסטורי של אלירן עטר)
ההפקרות במועדון הגיעה לשיאה בנסיעה המשותפת של ארבעה משחקניו – עידן ורד, ירדן שועה, אלירן עטר ואורן ביטון – אחרי המשחק בקריית-שמונה. מכיוון ששני האחרונים הקפידו גם לא לעטות מסכות, נסיעת הקורונה עלתה למועדון 2,000 שקל, וכנראה בעוד כמה נדבקים.
שועה, שרוצה להוכיח לכולם שהוא כוכב, יכול להתגאות בכך שהוא השחקן היחיד שסידר קנסות לשתי קבוצות. מסיבת הקורונה ההמונית בה השתתף עוד כשהיה במכבי חיפה, עלתה ליעקב שחר 30 אלף שקל. כאילו שהוא לא זרק עליו מספיק כסף גם ככה.
עומר אצילי ודור מיכה, שעלו לכותרות בנסיבות מחפירות אחרות, הספיקו לפני כן לנצח על מקהלת שחקני מכבי ת"א שיצאו לחגוג אליפות במרפסת בבלומפילד. לאלופה זה עלה 30 אלף שקל, והיא אפילו לא קיבלה תמלוגים עבור הלהיט "מכבי חיפה חיזבאללה".
שחקני מכבי ת"א חוגגים את האליפות
(צילום: פרטי)

הברדק של סכנין

מי שמקדימה את שתי הקבוצות הגדולות ונותנת פייט לבית"ר היא כרגיל בני-סכנין: פעם אחת על התפרצות קהל למגרש (שנראתה יותר כמו התפרצות שחקנים לקהל מחוץ למגרש) בחאפלת העלייה, ולאחרונה גם בגין דיווח מאוחר על גילוי תסמיני קורונה.
הפועל ת"א העדיפה לוותר העונה של שירותיו של מאור בוזגלו, אבל נקנסה ב-10,000 שקל על נסיעתו לנופש בדובאי. על הכנסת קרובי משפחה ומקורבים למשחקי הבית, במסווה של עיתונאים או בעלי תפקידים – כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" – המועדון לא נקנס, כי הנושא באחריות המשקיף מטעם ההתאחדות, ובמינהלת נמנעים מכפל קנס.
2 צפייה בגלריה
בוזגלו בדובאי
בוזגלו בדובאי
בוזגלו בדובאי
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של מאור בוזגלו)
לאן הולך הכסף? בשלב הראשון, של העונה שעברה, את כל הקנסות תרמה המינהלת לבתי חולים. העונה הוחלט על "סעיף קורונה", שמזכה כל קבוצה בסכום של עד 400 אלף שקל. במקרה של הפרה סכום הקנס מקוזז ממנה ומחולק בין הקבוצות האחרות.

ואלה שקיבלו כרטיסים צהובים

בנוסף, מבהירים במינהלת, נשלחו למועדונים בשתי הליגות הבכירות מכתבי אזהרה רבים בעקבות הפרות של ההנחיות. במקרים אחרים נתבקשו ראשי המועדונים שהתעלמו מההנחיות לחדד נהלים.
בין אלה ניתן למנות את כניסתו למשחקי מכבי חיפה של ברק קנה (שותף עסקי של יעקב שחר), ואת היו"ר לשעבר של הפועל באר-שבע, איתי בר-זאב, שהביא למשחק מול הפועל ת"א את שני ילדיו. הפועל חדרה, שערכה בתחילת העונה חינגת קורונה במתחם האימונים עם בשר על האש וקלידן אורח, יצאה מזה בזול כי הייתה הראשונה שהפרה הנחיות. היא קיבלה רק אזהרה, אבל שילמה במספר חולים.
אבל בסך הכל, קנסות של כ-200 אלף שקל בשנה הם סכום נכבד, בעיקר אם לוקחים בחשבון את משחקי העונה של המגזר החרדי.