"בסופו של דבר לא הגענו מוכנים". קפטן מכבי תל אביב דור פרץ הפתיע בהסבר שלו ליכולת הפושרת בדרבי מול הפועל תל אביב במשחק שהסתיים בתיקו 1:1 בלבד וגרם לאיבוד המקום הראשון עם תום העונה הסדירה.
"האנרגיות שמאפיינות אותנו לא הגיעו במחצית הראשונה, היינו פחות אגרסיביים וזה פגע בנו, קורה שמופיעים למשחק פחות טוב", הוא טען.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
איבדו את הפסגה. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
המאמן פטריק ואן לוון ניצח בכל משחקי הליגה שלו מאז שעמד על הקווים במועדון מלבד בשניים. שתי תוצאות התיקו היו דווקא נגד קבוצות התחתית והיריבות העירוניות הפועל ובני יהודה.
התיקו אמש בבלומפילד הוריד את מכבי למקום השני, וקבע בעיקר כי במשחק העונה הראשון היא תתארח בסמי עופר נגד מכבי חיפה ותפתח אחרי פגרת הנבחרת את הפלייאוף העליון במשחק ביתי נגד הפועל באר-שבע.
בזמן ששחקנים כמו פרץ, אייל גולסה ואיתן טיבי יצטרפו היום למחנה הנבחרת במלון בת"א, במועדון ינסו בעיקר להכשיר שלושה שחקנים משמעותיים לפתיחת הפלייאוף: יונתן כהן, דן גלזר, שעדיין לא ברור אם יצליח לחזור בשל הפציעה שלו בשרירי הבטן התחתונה ואנדרה ז'ראלדש. גם עדן קארצב עשוי להיות כשיר.
מי שלא יפתח את הפלייאוף הוא החלוץ אלכסנדר פשיץ' שהורחק בדקת הסיום אמש ואחרי היעדרות ארוכה לא יוכל לשחק נגד באר-שבע, אבל יהיה זמין למשחק העונה.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ' גולש לעבר ארנסטס שטקוס
אלכסנדר פשיץ' גולש לעבר ארנסטס שטקוס
העבירה שגרמה להרחקה. אלכסנדר פשיץ' גולש לעבר ארנסטס שטקוס
(צילום: עוז מועלם)
לא רק פרץ הרגיש שהקבוצה הייתה עם אנרגיות נמוכות יותר, וזאת עוד מול 4,500 אוהדי הקבוצה שחזרו אחרי למעלה משנה ליציעים בבלומפילד. מי שלא הצליח להציג את היכולת הטובה שלו מהתקופה האחרונה היה שרן ייני, כמו גם מאור קנדיל ואנריק סאבוריט, שהציגו יכולת חלשה, ובעיקר דן ביטון, שהיה רע וגרם לוואן לוון להחליף אותו כבר בהפסקה.
"רצינו לסיים במקום הראשון ולהוביל את הטבלה, אבל אנחנו קבוצה שרדפה כל העונה אחרי מכבי חיפה וראינו שברגע שאנחנו מציגים את היכולת הטובה, מה שכולם מצפים מאיתנו, זה יהיה תלוי בנו", משוכנע פרץ שהבקיע את השוויון. "לא כיף לצאת לפגרת נבחרת עם תיקו. מצד שני זה זמן לריענון, להתחדש ולהופיע במלוא הדרנו בפלייאוף העליון. רצינו לתת לאוהדים שלנו הופעה טובה יותר עם ניצחון, אבל זה לא קרה ומקווים שזה יקרה במשחקים הבאים".
ואן לוון סיכם: "לא שיחקנו את המשחק הטוב ביותר שלנו, ניסינו להיכנס למשחק אבל זה לא הוביל למצבים ברורים. לא היינו חזקים מספיק פיזית לשחק את המשחק שלנו".