בשורות טובות לחובבי הכדורגל והכדורסל. שר הספורט, חילי טרופר, סיכם הערב (שני) עם משרד הבריאות כי הליגות יוחרגו מהסגר שיחל ביום שישי למשך שלושה שבועות, זאת תוך הקפדה על בידוד השחקנים לאורך כל התקופה כך שיוכלו לצאת לאימונים ולמשחקים בלבד, באותה מתכונת כמו בעונה שעברה. בנוסף, גם הצוותים המקצועיים יצטרכו להיות בבידוד, בניגוד למה שהיה בעונה שעברה. יש לציין כי ההסכמה תלויה באישור הממשלה.
כמו כן, וכפי שנחשף ב-ynet, יתאפשר לקבוצות הישראליות שמשתתפות במפעלי גביעי אירופה השונים לטוס לחו"ל למשחקים, וכן לקיים מפגשים בינלאומיים בארץ, אחרי שיו"ר ההתאחדות אורן חסון סגר זאת מול השר טרופר. גם נבחרת ישראל תוכל לצאת לסקוטלנד לחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
טרופר. הישג גדול שלו
(צילום: אבי שי, מכון וינגייט)
4 צפייה בגלריה
טל בן חיים במשחק ראשון בקדנציה
טל בן חיים במשחק ראשון בקדנציה
הנציגות הישראליות באירופה יוכלו לשחק כרגיל
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקין. גביע ווינר ייערך כרגיל
(צילום: עוז מועלם)
"זו החלטה חשובה ואני שמח שהצלחנו להגיע לסיכום מול משרד הבריאות", אמר השר טרופר. "הספורט הישראלי חייב להמשיך גם בימים אלו, גם לטובת אלפי עובדיו ובעיקר עבור המוני האוהדים שדווקא בתקופת הסגר יזכו לראות את הספורט הישראלי ממשיך לפעול".
יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, אמר: "אני מבקש להודות באופן אישי לחילי טרופר, שר התרבות והספורט, ליולי אדלשטיין, שר הבריאות ותודה מיוחדת לפרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות, לפרופ' איתמר גרוטו, על האפשרות להמשיך לשחק כדורגל בתקופה קשה זו". ח"כ יואל רזבוזוב הגיב להחלטה על החרגת הליגות: "שמח שהפנייה שלי לשרי הבריאות והספורט נשאה פרי. הספורט הוא ענף חיוני לכל דבר ואין שום סיבה לעצור את פעילותו, במיוחד עבור האוהדים שיושבים בבית וצמאים לספורט ישראלי וקצת שפיות".

השתלשלות האירועים

טרופר פועל כל היום בכל הגזרות על מנת להחריג את הכדורגל. גם ההתאחדות ובעלי קבוצות לוחצים כדי להימנע מתרחיש דומה לסגר הראשון. חשוב לציין שהשבתה של שלושה שבועות, יחד עם שבועיים נוספים לפחות של חזרה לכושר, תשבש את לוחות הזמנים בצורה קשה, ותגרור חישוב מסלול מחדש לגבי המשך העונה. במקרה שיהיה הסכם בין הצדדים והליגות יתקיימו כסדרן, יתאפשרו אימונים ויציאה מחוץ למגבלת 500 המטרים המוטלת על הציבור.
יו"ר ההתאחדות אורן חסון כתב לבכירי משרד הבריאות: "נכבדי, אני פונה אליכם בניסיון אחרון, נואש כמעט, למנוע את רוע הגזרה ולהבהיר מתוך אחריות מלאה, כי עצירת פעילות הכדורגל בישראל עלולה להמיט חורבן על הענף. אלפי ילדים וילדות, מאות שחקנים ושחקניות, מוצאים עצמם בשעה זאת אבודים וחסרי תקווה אל מול האפשרות להשבתה חוזרת של הענף".
4 צפייה בגלריה
המכתב שהמינהלת שלחה
המכתב שהמינהלת שלחה
המכתב שהמינהלת שלחה
"הכדורגל הישראלי עתיד להפוך למצורע, לא פחות. אות קין של ממש ילווה אותנו. בעוד שבמדינות אחרות באירופה מתקיימים כבר משחקים בנוכחות קהל, אנחנו עלולים למצוא עצמנו ללא קהל וללא משחקים. הכדורגל כפי שהכרנו יחדל מלהתקיים", הוסיף. יש לציין כי גם מינהלת הכדורסל שלחה מכתב זהה לשר הבריאות בבקשה להחריג את הכדורסל מהסגר.
"נודע לנו כי בכוונת משרד הבריאות לא לאפשר קיום משחקי כדורגל וכדורסל בתקופת הסגר. אנו מקווים שתאפשרו את קיום המשחקים בטורניר טרום העונה, גביע ווינר. ביטול משחקים אלה הוא פגיעה קשה בהכנות לתחילת העונה. בלי קשר להחלטה זו אנו מבקשים לאפשר לקבוצות להמשיך להתאמן, האימונים הם בנוכחות השחקנים והמאמנים וכן צוות תפעולי שמונה 3-2 אנשים בלבד. הפסקת האימונים תגרום לנסיגה פיזית ביכולת מה שכמובן יגרום לדחיית פתיחת הליגה, מה שיגרום לנזק כלכלי עצום ובלתי הפיך. הפסקת האימונים היא גזר דין מוות על הליגה והקבוצות, קחו זאת בחשבון ושקלו בכובד ראש", נכתב בין השאר באותו מכתב שהעבירה המינהלת.
פורסם לראשונה: 09:52, 14.09.20