המחזור ה-36 והלפני אחרון בליגה הלאומית היה מותח, בדיוק כמו כל העונה. במוקד עמדו קרבות הירידה. הפועל כפר שלם אמנם ניצחה 0:2 בחוץ את מכבי אחי נצרת (ירין שלם, וטארק בושנאר עצמי), אבל הניצחון הדרמטי של הפועל עכו על עפולה 1:2, ניפץ את כל סיכוייה לשרוד בליגה השנייה.
הדרמה הגדולה היייתה כאמור בעפולה. בדקה ה-80 זאי אחמד העלה את עכו ליתרון בזכות בעיטה חזקה מ-16 מטרים. דקה לאחר מכן אנטוניני צ'ולינה השווה בעקבות טעות בהגנת האורחת. אבל אחמד השלים צמד בדקה ה-95 עם עוד בעיטה אדירה כדי לסדר לקבוצתו שלוש נקודות.
2 צפייה בגלריה
עומר פרץ
עומר פרץ
עומר פרץ
(צילום: ראובן שוורץ)
עכו עלתה למקום השישי בפלייאוף התחתון, ששולח את הקבוצה שתסיים בו למבחני ההישרדות מול קבוצה מליגה א'. הפועל פתח תקווה, שהפסידה 2:0 להפועל אום אל פאחם (דני עמאר ותומאס פרינס כבשו), ירדה מתחת לקו האדום, והיא כבר לא תלויה בעצמה לקראת מחזור הסיום בשבוע הבא.
במשחק נוסף בפלייאוף התחתון: הפועל רעננה - מ.ס כפר קאסם 0:2 (שניר שוקר ואמרי וולשמן כבשו לרעננה).

ניצחון ענק לנוף הגליל

בפלייאוף העליון אין באמת על מה לשחק אחרי שהפועל ירושלים ונוף הגליל הבטיחו את העלייה לליגת העל. קבוצתו של ירון הוכנבוים התעללה בהפועל איכסל עם ניצחון 0:5 מצמד של דובב גבאי ושערים של מוחמד ג'אבר, דייויד אקווה וגיא דיין. איכסל שוב מושפלת אחרי תבוסות 6:0 להפועל רמת גן ו-4:0 לרמת השרון.
2 צפייה בגלריה
עידן שמש חוגג
עידן שמש חוגג
עידן שמש חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
הפועל ירושלים ניצחה 0:1 בבית את הפועל רמת גן. המטרה של האדומים היא להקדים את נוף הגליל ולסיים במקום הראשון, וכן לאפשר לעידן שמש לסיים כמלך השערים של הליגה. שמש גם כבש את שער הניצחון של קבוצתו עם כדור חופשי נהדר בדקה ה-72 - הכיבוש ה-20 שלו העונה.
משחקים נוספים בפלייאוף העליון: סקציה נס ציונה - בית"ר ת"א/בת ים 2:2 (כבשו לסקציה: דור גלילי ודניאל שוורצבוים, כבשו לבית"ר: צמד לרווה אסייג), הפועל ראשון לציון - רמת השרון 0:1 (מוחמד במבה כבש לראשל"צ).