מכבי חיפה דוהרת לאליפות. הקבוצה של ברק בכר ניצחה אתמול משחק שישי ברציפות, 0:3 את בני יהודה, והציגה עוד משחק טוב ויעיל. הפער בפסגה צמח ל-9 נקודות בשלב יחסית מוקדם של העונה, למרות שלמכבי פ"ת יש משחק חסר.
בחיפה חששו תחילה מחיסרונו של מלך שערי הליגה, ניקיטה רוקאביצה הפצוע, אך מסתבר שאצל בכר כל מטאטא יורה, כאשר גודסוויי דוניו כבש שער בכורה לאחר שזכה בחולצת ההרכב, וגם הבלם בוגדן פלאניץ' שספג ביקורות לא מעטות העונה היה שותף לחגיגה.
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה חוגגת
מכבי חיפה חוגגת
מכבי חיפה חוגגת
(צילום: אלעד גרשגורן)
בחיפה החמיאו לרוטציה של בכר: "הספסל ניצח לנו את המשחק, זה ניצחון ביום לא הכי טוב שלנו וממחיש את העוצמה שלנו, ההגנה התייצבה מאוד, ארבעה שחקני בית שיחקו בהגנה ובכלל, 7 שחקני בית שרובם צעירים שותפו וזה מעיד על איזון".
מי ששוב זכה לשבחים גדולים הוא השוער ג'וש כהן שעצר פנדל שני ברציפות ומנע מבני יהודה לצמק ל-2:1. זה משחק שישי שלו בהרכב, בדיוק כמו רצף הניצחונות של הירוקים, והוא הוציא רק כדור אחד מהרשת בריצה הזו. מי שקוטף הרבה מאוד מחמאות על היכולת של כהן הוא מאמן השוערים גיא ויזינגר, שנחשב לקרוב מאוד לבכר ואף הביא לקבוצה לא מעט תרגילים בכדורים חופשיים ובמשחק מעבר.
5 צפייה בגלריה
ג'וש כהן עוצר את הפנדל
ג'וש כהן עוצר את הפנדל
ג'וש כהן עוצר את הפנדל
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
ג'וש כהן אחרי עצירת הפנדל
ג'וש כהן אחרי עצירת הפנדל
שחקני חיפה יודעים למי להודות לאחר עצירת הפנדל
(צילום: אלעד גרשגורן)
"לוויזינגר חלק נכבד ביכולת של ג'וש, מגיע לו מחמאות גדולות על המוכנות, ההשקעה והתרגילים שהוא מביא, אין ספק כי הוא משדרג את הקבוצה ומביא נקודות בשני הצדדים", אמרו בקבוצה. במקביל, בחיפה מנסים לא לצאת מגדרם ומבינים שהפער הגדול נראה מבטיח אך כלום עוד לא סגור, במיוחד לאור העובדה שהיריבות רחוקות מלהרשים. "אנחנו בתקופה מצוינת אך מילת המפתח היא המשכיות. אליפות? זו לא קללה או מילה גסה אבל צריך להסתכל על המשחק הבא בלבד ולא רחוק מדי. הליגה עוד ארוכה מאוד" אמר שחקן בקבוצה.
למרות ההצלחה והפער בצמרת, בחיפה לא מתכוונים לעצור וחושבים על חיזוק לקראת ינואר כאשר עומר אצילי והאקס מוחמד עוואד חזק על הכוונת של בכר. המאמן מבין שסגל קצר יכול להוות מכשול ומעוניין לעבות את החלק הקדמי של הקבוצה.

בני יהודה מחכה למכבי ת"א

בבני יהודה מבינים שאם הקבוצה לא תתחזק היא תסתבך במאבקי הירידה. אתמול כפיר אדרי אמר כי בינואר יגיעו לפחות שלושה שחקנים, ובקבוצה ממתינים לראות את מי מכבי תל אביב מתכוונת להשאיל בינואר, כשבקבוצה היו רוצים לצרף שחקנים כמו אילון אלמוג, מתן בלטקסה ומתן חוזז. שני האחרונים כבר שיחקו בבני יהודה והצטיינו אצלה.
קודם לכן צריכה להיפתר סוגיית המאמן, ועכשיו כבר ברור לכולם כי חייבים להחתים אחד כדי לחלץ מהמצב הקשה שבו נמצאת הקבוצה. די להעיף מבט לטבלה כדי להבין כמה בני יהודה מסובכת: נקודה מתוך 12 האחרונות ו-4 נקודות מתוך 18. כרגע בני יהודה נמצאת במרחק שלוש נקודות מהפועל כפר סבא שמתחת לקו האדום ולבני יהודה משחק עודף. גם הניצחון אתמול של הפועל חדרה על מכבי נתניה סיבך עוד יותר את התחתית. ביום ראשון מחכה לכתומה משחק מול יוסי אבוקסיס והפועל באר שבע הלוהטת.
5 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה לא מתקשה מול הגנת בני יהודה
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
אלמוג מול דוס סנטוס
אלמוג מול דוס סנטוס
יעבור צד? אילון אלמוג
(צילום: עוז מועלם)
שמו של מרקו בלבול מוזכר כמועמד לאימון אבל לא היתה פנייה אליו. יתכן מצב שבני בן זקן מהנוער, שכבר אימן בקריית-שמונה ובית"ר ירושלים, יוקפץ לבוגרים. מה שבטוח, הזמן אוזל לברק אברמוב שחייב לקבל בתוך שבוע החלטה.
על הדשא, לבני יהודה יש בעיה גדולה בהגנה וראו כמה היא קטסטרופלית. הקבוצה חסרה את הבלם אליסון דוס סנטוס שייעדר תקופה ארוכה, וחסרונו משפיע מאוד על יכולתו של דן מורי שנחלש מאוד והיה אחראי לשני שערים. הבלם ספג אתמול ביקורת קשה מצד האוהדים שמתחילים לאבד את הסבלנות. בקבוצה ניסו לעודד את מורי אחרי המשחק ואמרו שהם סומכים עליו שיתקן במשחקים הבאים.