שני גמרים, שני גביעים ברציפות, זה ההספק של מאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס שחגג יחד עם שחקניו אחרי ה-0:2 בגמר על מכבי פתח תקווה.
"מה אני יכול להגיד, כיף להיות ברשימה כזאת. שנתיים ברציפות גביע", אמר אבוקסיס הנרגש בסיום. "אני חושב שעשינו דרך חזקה מאוד בגביע, עברנו את ההגרלה הקשה ביותר שיכולה להיות, רק משחקי חוץ. למדתי שכמה שזה יותר קשה זה יותר מתוק".
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
יוסי אבוקסיס וז'וזואה
"רמה מעל הליגה". יוסי אבוקסיס וז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
על הכוכב שלו, ז'וזואה, ששוב היה המוציא העיקרי לפועל וסיים עם שער ובישול (לבן שהר), הוסיף: "קודם כל הוא שחקן שלנו, אני חלק מהמערכת ומערכת שנותנת לך לנהל את הקבוצה יש לה חלק בזה. אני חושב שהוא באמת שחקן אדיר, יש לנו תמיד שיחות ואני אומר לו להיות מרוכז רק במשחק. אני לא יכול ללמד אותו כדורגל אבל אני יכול לכוון אותו בדברים אחרים. להגיד לכם שתמיד הכל הולך? לא, אבל הוא הוכיח שהוא רמה מעל הליגה הזאת. במחצית השנייה הוא היה מבועת, חיזקתי והרמתי אותו יחד עם הצוות וזו עבודה של כולם".
"את הגביע הזה קיבלנו אחרי הרבה ביקורות בתקופת הפלייאוף. גם הרכבים מחליפים צריכים להיראות יותר טוב. את מכבי תל אביב, שהיא הקבוצה הכי טובה בארץ, הצלחנו לנצח. הגענו למאני טיים בכושר טוב, ספגנו הרבה ביקורת על הפלייאוף אבל ידעתי שאם אשחק עם כל השחקנים שלי כל הזמן אני מגיע לגמר בלי השחקנים החשובים, מה שיהפוך את זה ליותר קשה. כמובן שחלק מהביקורות נכונות, אבל רציתי להגיע למאני טיים מוכן".
המאמן המפסיד גיא לוזון סיכם: "אני חושב שהאיכות והניסיון של באר שבע עשו את שלהם. חושב שכל עוד המשחק היה מאוזן היו הזדמנויות לשני הכיוונים. הגול שלהם הכניס להם אנרגיה ולנו בלבול. אני חושב שהם היו טובים מאיתנו. אם נסכם את המשחק, הגביע מגיע להם".
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
"הם היו טובים מאיתנו, מגיע להם". גיא לוזון
(צילום: אורן אהרוני)
גם לוזון החמיא לפורטוגלי של ב"ש: "נשקלו כל האפשרויות ומבדיקה מדוקדקת כמעט בלתי אפשרי לשמור אישית על ז'וזואה, הוא מתוחכם, כיפי, ערמומי.. באמת מדובר בשחקן ברמה מאוד גבוהה".
"אני לא מאמין בכדורגל של לעמוד מאחורה ולהתפלל לנס. באנו והיינו מכבי פת שהיינו כל העונה, שניצחה את בית"ר והפועל וניצחה בליגה דרך כדורגל. היום באר שבע היו טובים יותר וכל הכבוד להם. לא חושב שטעיתי עם השוער. בדיעבד אפשר להגיד הכל, אבל הייתי לוקח את אותה החלטה שוב. דור חברון נכנס להרכב במשחקים האחרונים ומהרגע שנכנס היה פנטסטי, הציג יכולת יוצאת מן הכלל, איש המשחק מול כפר קאסם. גם בדיעבד הייתי בוחר בו".