קצת יותר מ- 24 שעות נותרו עד למשחק המרכזי של המחזור הרביעי בין מכבי חיפה לאלופה מכבי תל אביב מחר (שני, 21:00). מאמן הירוקים ברק בכר דיבר היום לקראת המשחק - וממש לא מתכוון להנמיך ציפיות: "היו לנו את התנאים הכי טובים, עשינו מחנה אימון ומשחקי אימון ככה שאין תירוצים ואנחנו נבוא מוכנים. כל דבר שאומר על ההכנות יהיה בגדר תירוצים".
המאמן התייחס ליריבה, אך מטבע הדברים, וכהרגלו, העדיף לא להרחיב: "אני מכבד את מכבי תל אביב, אבל אנחנו בסופו של דבר באים ומסתכלים על עצמנו ורוצים לעשות את הדברים הכי נכון כדי לנצח את המשחק. הפייבוריטית היא מי שבאה ועולה למגרש ומנצחת. אני מציע שנדבר במגרש ולא בחוץ. כל משחק מתפתח אחרת, אנחנו צריכים לבוא מוכנים מנטאלית, פיזיולוגית ומקצועית וככה נבוא. אנחנו מאמינים בעצמנו".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: EPA)
יממה עברה מאז תצוגת העידוד של אוהדי חיפה כאשר למעלה מאלף אוהדים נלהבים הגיעו מכל קצוות הארץ לאימון הקבוצה לקראת המשחק ושחקני המוליכה עדיין לא נרגעו. ניקיטה רוקאביצה דיבר על האוהדים ואמר: "הכדורגל ללא קהל הוא לא כדורגל. זה כל כך קשה לשחק בלעדיהם. אנחנו יודעים כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים שלנו ונעשה הכל כדי לשמח אותם עם ניצחון". על המשחק עצמו הוא אמר: "זה יהיה משחק קשה הם קבוצה טובה. בעונה שעברה הם היו צעד אחד לפנינו אבל אנחנו מוכנים ויש לנו קבוצה מצוינת".
החלוץ התייחס גם לתקופה הקשה שעוברת על ספורטאים ברחבי העולם ועל ההשפעה של הפוגת הקורונה על הקבוצה שלו: "כל העולם מושפע לרעה מההתחלה - הפסקה האלו. אתלטים נפגעים מההפוגות. אנחנו היינו במומנטום מצוין ובכושר נהדר ואז פתאום נאלצנו לעצור. זה מצב בלתי אפשרי עבור ספורטאי אבל ככה זה".
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בפעולה. "היינו במומנטום מצוין"
(צילום: ראובן שוורץ)
לאחר האימון בחדר ההלבשה אחד השחקנים אמר: "יש קבוצות שלא מצליחות להביא 1,500 אוהדים למשחקים ואצלנו הגיעו לאימון ונתנו תצוגת עידוד שלא זכורה פה בעקבות פגרת הקורונה, הקהל הטעין אותנו". גורם בקבוצה ציין: "התצוגה הדהימה את השחקנים שיעשו הכל להחזיר להם ביום שני על המגרש ולשמח את האלפים הרבים שיצפו בנו מהבית".
באימון עצמו ברק בכר תירגל לסירוגין את רז מאיר על חשבונו של ארנסט מאבוקה, ומדובר יהיה בהפתעה גדולה אם יחליט לפתוח עם מאיר. יחד עם זאת, יתכן שמדובר בהחלטה של המאמן לשמור את כלל השחקנים במוכנות ולא לחשוף את תמונת ההרכב הברורה לקראת המשחק. בכר יפתח עם שלושה בלמים: פלאניץ, חבשי וארד, כאשר טואטחה יפתח בבכורה המחודשת בהרכב. בקישור יעלה בכר עם חוסה רודריגס, נטע לביא ואבו פאני.
3 צפייה בגלריה
גלזר בשער
גלזר בשער
גלזר בשער. צפוי לפתוח
(צילום: מכבי חיפה)
בחיפה לא מזלזלים כלל באלופה, למרות פתיחת העונה הרעה שלה בליגה: "מכבי ת"א עם מאזן מושלם בליגה האירופית. אז נכון שאת הליגה הם פתחו לא טוב אבל זה מסוג המשחקים שקבוצה מביאה איתה 200 אחוז יכולת. אנחנו לא מזלזלים כלל במכבי ת"א. אבל מאוד מאמינים בעצמנו".
נתון שמהדהד בראשם של הירוקים, הוא העובדה שלא ניצחו את היריבה בליגה מעל לארבע שנים. הצוות המנטלי בראשות איתן עזריה עושה עבודה לא מעטה על מנת שהשחקנים יעשו סוף לספירה השלילית הזו, יחזרו לנצח את הצהובים ויגדילו את הפער מהם לשבע נקודות עם משחק חסר - פעם משמעותי מאוד בשלב כה מוקדם של העונה.
פורסם לראשונה: 07:43, 01.11.20