מונס דאבור עשוי לסיים סופית את דרכו בנבחרת ישראל. זאת, אחרי ששוחרר לבקשתו ("לוקח פסק זמן") מהסגל המתכונן לשני משחקי הידידות הקרובים מול מונטנגרו ביום שבת ופורטוגל ביום רביעי הבא.
הפעם ההחלטה עשויה להגיע מצידה של ההתאחדות לכדורגל. כפי שנחשף השבוע ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, בפגישה שהתקיימה בין החלוץ לבין יו"ר ההתאחדות אורן חסון והמאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, נדרש דאבור להגיע למלון הנבחרת בקיסריה במהלך ההתכנסות, ולקיים שיחה עם חבריו לנבחרת שבה יבהיר את פשר הפוסט שהעלה במהלך האירועים בהר הבית, שעורר סערה.
2 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
עורר סערה וכעת עשוי להגיד שלום למדים הלאומיים. דאבור
(צילום: אורן אהרוני)
בנבחרת טענו כי סיכמו עם דאבור שיעמוד בדרישה, אך שחקנה של הופנהיים בחר לא להגיע לבית המלון - וטען כי ראה בכך רשות. גורם בכיר בנבחרת אמר: "הבהירו לו שהוא צריך להגיע ולעשות את השיחה הזו - והוא מסרב". בנבחרת רותחים על החלטתו, ועל כן נראה כי הוא לא יזומן גם למשחקים הבאים בספטמבר במסגרת מוקדמות המונדיאל (נגד איי פארו, אוסטריה ודנמרק). ייתכן אף שלא ילבש עוד את המדים הלאומיים.

רוטנשטיינר לשחקנים: "האמירה של חזיזה חמורה הרבה יותר"

בעקבות השעייתו של דולב חזיזה מסגל הנבחרת על רקע השתתפותו בשירי נאצה של אוהדי מכבי חיפה כלפי מכבי ת"א ואוהדיה במסגרת חגיגות האליפות ("יא גרמנים, יא ניאו נאצים"), חלה התפתחות מדאיגה מאחורי הקלעים בנבחרת. מדובר בשיחה קשה שניהלו שחקנים בכירים עם המאמן רוטנשטיינר, שבמהלכה התלוננו בפניו: "לא יכול להיות שחזיזה הושעה בגלל האמירות שלו, ועם דאבור היית עדין. נתת לו לקבל את ההחלטה בעצמו".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
הבכירים ורוטנשטיינר ניהלו שיחה קשה
(צילום: ראובן שוורץ)
רוטנשיינר השיב לשחקנים: "אין קשר בין האירועים. האמירה של חזיזה 'ניאו נאצים' חמורה הרבה יותר מהפסוקים מהקוראן שפירסם דאבור". המהלך של השחקנים הבכירים, ביניהם ערן זהבי, גרם גם למתיחות במחנה בין השחקנים היהודים לבין שחקנים מהמגזר. כשהמידע על אודות השיחה הועבר לדאבור, נשמע החלוץ מאוכזב מאוד מהשחקנים שיצאו נגדו.
"עם כל הכבוד לכל השחקנים הבכירים למיניהם, אף אחד מהם לא יקבע מה יקרה", אמר גורם בנבחרת. "זו החלטה של רוטנשטיינר וההתאחדות. שחקן ששר 'ניאו נאצים', גם אם הוא שיכור, לא יכול להיות חלק מנבחרת ייצוגית. אנחנו קובעים את החוקים בנבחרת ומי שלא רוצה - יכול לצאת גם הוא לפסק זמן".