כשהיא יודעת שרק ניצחון ישאיר לה סיכוי תיאורטי להעפיל לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, תתייצב הפועל באר שבע מחר (חמישי, 22:00) למשחק חוץ קשה נגד סלביה פראג במחזור החמישי. הניצחון היחיד של ב"ש בבית הושג נגד סלביה בארץ והסתיים ב-1:3, הודות לצמד מאוחר של אלטון אקולטסה. הפעם ההולנדי לא ישחק בשל פציעה.
המאמן יוסי אבוקסיס דיבר לקראת המשחק והתייחס לפתיחת העונה הלא טובה בליגה: "זה מתסכל. באר שבע עברה מהפך מאז עזיבת אלונה ברקת. התקציב הפך מאחד הגבוהים למאוד נמוך, קיצצנו בסגל הרחב. לא בנינו על אירופה, מי האמין שנעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית? ההצלחה באירופה פגעה בנו בליגה. בארבעת המשחקים האחרונים לא הגענו בסגל מלא לליגה".
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
(צילום: EPA)
"אבל אם אשאל את אנשי המועדון, ההנהלה, המאמנים והשחקנים, הם לא היו מוותרים על משחקים נגד קבוצות כמו לברקוזן ניס ופראג", המשיך אבוקסיס. "לא הייתי מחליף את האפשרות הזאת, למרות הקושי בליגה. כשנסיים את אירופה ויחזרו כולם, נהיה ברכב חזק ואני מאמין שניראה הרבה יותר טוב. עברנו ארבע קבוצות בדרך לשלב הבתים וברור שזאת הצלחה גדולה, אבל היא עשתה לנו נזק בליגה. אני בטוח שאם לא היינו באירופה היו לנו עוד חמש או שש נקודות ואז הכל היה נורמלי. מבחינה כלכלית זה גם היה חשוב לעתיד המועדון. שוב, אנחנו לא מספיקים להתאושש ולהתאמן אחרי משחקים".
לגבי הסיכויים לעלות שלב אמר המאמן: "ההפסדים האחרונים בליגה האירופית הורידו את הסיכויים משמעותית. היינו שווים יותר מאשר הפסדים לניס בחוץ ולברקוזן בבית. זה שלא השגנו נקודות במשחקים הללו פגע בנו. יש עומס גדול על השחקנים וגם חוששים מפציעות. בכל משחק אנחנו מאבדים שחקן או שניים ואנחנו גם בפיגור נקודות בליגה. לא לקחנו בחשבון שיהיו לנו כל כך הרבה פציעות. חשבתי שאלטון אקולטסה יחלים יותר מהר, הוא מקבל טיפולים ועדיין מרגיש כאבים וכנראה לא יהיה כשיר גם נגד בית"ר בליגה ביום שני. רק כשיהיה כשיר במאה אחוז הוא יחזור כי אם לא זה יפגע בו".
2 צפייה בגלריה
סינטיהו סלליך
סינטיהו סלליך
סינטיהו סלליך
(צילום: אורן אהרוני)
הקשר סינטיהו סלליך התייחס לעובדה ש-600 אוהדים צ'כים יוכלו להיכנס לאצטדיון בפראג: "זה עדיף על כלום. בכל זאת זה אצטדיון של 30-20 אלף מקומות, אז 600 זה לא הרבה. תהיה קצת אווירה של משחק ואני בטוח שזה יביא יותר אנרגיות לשחקנים".
"נגיע מחר מוכנים. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ובאים מוכנים כמו לכל משחק. ננסה לחזור עם שלוש נקודות ולהשאיר סיכוי לעבור שלב. אני מנסה בכל משחק להביא ערך מוסף. יש משחקים שזה הולך פחות. אני בטוח שכשכולם יחזרו ניראה הרבה יותר טוב", סיכם סלליך.