ניק בלקמן כבר סידר למכבי ת"א בתחילת העונה את תואר אלוף האלופים עם צמד נגד הפועל באר שבע. אמש (שבת) צמד נוסף שלו עזר למכבי ת"א לבצע מהפך נוסף בפסגה על חשבונה של מכבי חיפה עם ניצחון 1:2 על אותה באר שבע.
חלק גדול מהמאפיינים בעידן פטריק ואן לוון, המאמן עם 44 הנקודות מ-48 האפשריות ו-92 אחוזי ההצלחה, מזכירים את תקופתו של ולדימיר איביץ' וכך גם נושא ניהול הסגל. אתמול בהיעדרו של אלכסנדר פשיץ' המורחק החליט ההולנדי להמר על בלקמן במקום איתי שכטר – ושוב פגע בול.
3 צפייה בגלריה
ניק בלקמן כובש
ניק בלקמן כובש
ניק בלקמן כובש
(צילום: עוז מועלם)
"היה חשוב לפתוח את הפלייאוף עם ניצחון", אמר בלקמן בסיום. "הכי חשוב לנצח במשחק הראשון ולהגיע במומנטום לקראת המשחק מול מכבי חיפה בשלישי". על משחק העונה אמר: "היינו שם בשנתיים האחרונות וזה יהיה היתרון שלנו. נשארנו כמעט אותו הסגל. דן גלזר, יונתן כהן ופשיץ'. אנחנו חזקים כיחידה אחת, כולנו צריכים להיות מוכנים ברגע שיצטרכו אותנו".
על המעמד שלו בקריית-שלום: "ידעתי מהרגע הראשון כשהגעתי תחת איביץ', שיש את עניין הרוטציה בסגל. בשנה שעברה לא הייתה לי עונה כמו שציפיתי, את זו פתחתי כמו שצריך, אבל היו סיבות שזה לא הסתדר במהלך העונה. תמיד הייתי בטוח ביכולות שלי ושאוכל לעשות דברים עבור הקבוצה".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
מי שיחזור להרכב בשלישי יהיה איתן טיבי, שישב אתמול על הספסל אחרי ששיחק בשלושת משחקי הנבחרת, בעוד מתן בלטקסה קיבל את המקום ב-11. גם פשיץ' צפוי לפתוח. יונתן כהן עשוי לחזור לסגל, אבל ברור כי לא יפתח בהרכב. אבי ריקן עשוי לפתוח על חשבון עדן קארצב.
פטריק ואן לוון דיבר אחרי המשחק: "בחרתי לפתוח עם בלקמן מול יריבה שהוא כובש מולה כמו באר שבע. הוא עבד קשה. גם בלטקסה ששיחק במקום טיבי היה טוב. לכולם מגיעה הזדמנות, אבל בסופו של דבר היכולת הקבוצתית היא הכי חשובה".
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
ואן לוון. חזית מול הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
המאמן בא בטענות גם לצוות השיפוט ובמרומז להתנהלותו של רוני לוי, כשטען שהשופט אביעד שילוח "הושפע מהלחץ של מאמן היריבה". לואן לון היו גם טענות לצוות המקצועי בנבחרת בעניין העומס על דור פרץ, אף שהוא עצמו השאיר אתמול את הקשר 90 דקות מלאות על המגרש: "כמאמן מועדון ברור שלא הייתי מרוצה מריבוי הדקות של דור פרץ. הוא שחקן מצוין שעושה הכל בעבור הנבחרת אן הקבוצה, אבל צריך לשמור עליו גם שם. כנראה שהשחקנים שלי מנומסים וכנים מידי"

"שוואן לוון לא ילמד אף אחד איך לנהל סגל"

בנבחרת ישראל מטבע הדברים לא אהבו את הטענות של ואן לוון. "כשהסתכלנו על הסטטיסטיקה מהמשחק של מכבי נגד באר-שבע אתמול ראינו שפרץ שיחק 90 דקות, כנראה שהוא מנומס וכנה מידי, כשאחרי שהתלונן על העומס של פרץ, לא הוריד אותו לדקה מהמגרש, כשבעוד יומיים יש למכבי עוד משחק, אז שלא ילמד אף אחד איך לנהל סגל", אמרו בתגובה. "אנחנו מציעים למר ואן לוון להסתכל למשל על כמות הדקות של ליגיונרים ממועדונים גדולים יותר כמו מנור סולומון, אלי דסה או ערן זהבי בנבחרת, ולחזור אלינו".
עוד המשיכו ואמרו: "שיסתכל למשל כיצד פרנקי דה יונג מברצלונה שיחק בנבחרת הולנד שלו בכל המשחקים, ועוד מול לטביה וגילברלטר, או דה-ליכט מיובנטוס או דפאי שהוחלף רק נגד לטביה וכל יתר הדקות שיחק ופתח. שיסתכל כיצד בנבחרת סקוטלנד, בסדר גודל של נבחרת ישראל רוברטסון מליברפול או מקטומיניי מהיונייטד לא הוחלפו דקה גם מול איי פארו, ככה מתנהלות נבחרות. את המנוחה שייתן לו דרך רוטציה במכבי".