"אני מאמין גדול שאנחנו יכולים לעלות ליורו", טען וילי רוטנשטיינר בפני אנשי ועדת האיתור, לאחר שהודיעו לו כי הוא המועמד שנבחר לאימון נבחרת ישראל. מועמדותו של רוטנשטיינר למשרת המאמן נחשפה לראשונה כבר אתמול בבוקר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
רוטשנטיינר הגיע אתמול לישיבת ועדת האיתור בהתאחדות לכדורגל מבלי שבכלל ידע כי יועלה כמועמד לתפקיד המאמן הלאומי. אולם אחרי מספר דקות, ובעקבות שיחות של חברי ועדת האיתור בינם לבין עצמם, הודיעו לאוסטרי על המהלך והוא הסכים לקבל את המשרה, בנוסף להיותו המנהל הטכני של נבחרות ישראל.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר נבחרת ישראל
מאמין בעצמו. רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
"יש לנו נבחרת טובה מאוד, אני מכיר אותה מקרוב", אמר רוטנשטיינר בישיבת ועדת האיתור. "אנחנו לקראת משחקי נוקאאוט בלי קהל והכל יכול לקרות. יש לנו נבחרת טקטית. יחד עם אלון חזן, שקרוב לשחקנים, אנחנו מכירים ומדקלמים את סקוטלנד ממרץ. יש לנו הכנה מסודרת ויתרון שאנחנו מכירים את הנבחרת אותה נפגוש".
האוסטרי מאמין, כאמור, ביכולות שלו להוביל את הנבחרת לטורניר גדול בקיץ הבא. "אלה שני משחקים שאפשר לעשות בסופם היסטוריה. אנחנו לא צריכים ללמוד מאפס. יש לי ניסיון גם על הקווים ואביא אותו לנבחרת ישראל. אפתיע את כולם". למעט אלון חזן, שיעבוד לצידו בנבחרת, הוחלט כי מאמן הכושר יהיה ערן שדו. מאמן השוערים עוד לא נקבע.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן ו-וילי רוטנשטיינר
אלון חזן ו-וילי רוטנשטיינר
צוות האימון של הנבחרת. רוטנשטיינר וחזן
(צילום: שמעון אלבז)
הפעם, בניגוד לקמפיין ליגת האומות הראשון שבו הציע האוסטרי לאמן את הנבחרת בשל לוח זמנים צפוף וכי לא היה עדיין מאמן (אנדי הרצוג מונה לאחר מכן), רוטנשטיינר הופתע. זאת מאחר ולא ידע את מה שקרה מאחורי הקלעים בימים האחרונים בעניינו, כשהוחלט ללכת על המהלך הזה אחרי התייעצות עם שחקנים.
כשהרעיון הועלה אתמול, רוטנשטיינר שכנע את החברים סביב השולחן, בעיקר בשל התשוקה והרצון הגדול שלו להצליח. "אין הבדל בין הרזומה שלו, כמי שאימן שנים בנבחרת אוסטריה הצעירה וכמה משחקים בבוגרת, לבין המועמדים האחרים. חוץ מאברם גרנט כמובן", אמר אחד מחברי ועדת האיתור.