מאמנה החדש של נבחרת האמירויות, ההולנדי ברט ואן מרוויק, החליט לדחות את משחק הידידות ההיסטורי שתוכנן להתקיים ביוני הקרוב נגד נבחרת ישראל מטעמים מקצועיים, על מנת להתכונן לקראת משחקיה הרשמיים של הנבחרת אותה הוא מאמן. בשל ההחלטה של ואן מרוויק, ומאחר שהנבחרת מחויבת על פי אופ"א לשחק שני משחקי ידידות ביוני, היה עליה למצוא יריבות חדשות.
תחילה סגרו בהתאחדות עם אוקראינה על משחק, אך היריבה ביטלה אותו. לאחר מכן נערכו מגעים עם קרואטיה וקפריסין, אבל אז התקבלה הזמנה ממנכ"ל ההתאחדות הפורטוגלית, טיאגו קראביירו, להיות אחת משלוש הנבחרות שיתמודדו נגד אלופת אירופה לפני פתיחת יורו 2021.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו מבשל מול ישראל
רונאלדו מבשל מול ישראל
רונאלדו במפגש הקודם שלו מול ישראל באצטדיון ר"ג
(צילום: עוז מועלם)
מה שהוביל להזמנה היוקרתית היה שיתוף הפעולה בין ההתאחדות הישראלית לזו מפורטוגל, וגם איטליה, בכל מה שקשור לחלוקת סלי מזון לנזקקים בתקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים כעת. בנוסף, הקשרים בין המנכ"ל הפורטוגלי לרותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות, בעקבות הלימודים המשותפים שלהם כעת באופ"א, סייעו גם כן לתהליך. יש לציין כי לא מעט נבחרות הציעו את עצמן כיריבות אימון לפורטוגל, לכן מדובר ללא ספק בהישג עבור ההתאחדות.
ישראל תקבל עשרות אלפי אירו מהפורטוגלים על המשחק שייערך ב-9 ביוני בליסבון. אחד הסעיפים בחוזה שנחתם בין הצדדים מדבר על כך שבמידה ויתאפשר להכניס קהל למשחק, ההתאחדות תקבל סכומים גבוהים יותר.
3 צפייה בגלריה
רותם קמר מדבר
רותם קמר מדבר
רותם קמר
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. נתן אור ירוק לקיום המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
לאורך כל המגעים של ההתאחדות מי שעודכן ונתן את האור הירוק היה המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, כשישראל תארח מספר ימים לפני פורטוגל את נבחרת מונטנגרו.
במקביל, בהתאחדות עובדים על קיום משחק ידידות מול מרוקו. כמו כן, הנבחרת הצעירה תתמודד מול מקבילתה מהאמירויות, וגם מול הנבחרת הבוגרת של אתיופיה שתגיע לארץ. המטרה של ההתאחדות היא לשלב בטורניר החורף המסורתי בשנה הבאה בנוסף לגרמניה גם את הנבחרות מהמדינות איתן כוננו יחסים דיפלומטיים לאחרונה, בחריין, מרוקו והאמירויות.