מה נשאר למכבי ת"א העונה? אליפות תהיה בטוח, כנראה כבר השבוע. אי אפשר יותר, אי אפשר פחות. מה שנשאר הוא לנצח את הדרבי, זה שמגיע פעמיים תוך שבוע. מה נשאר להפועל ת"א העונה? הגביע הלך, על אירופה ויתרו כך שהמיקום הסופי בליגה לא משנה. מה שנשאר הוא לנצח את הדרבי, זה שמגיע פעמיים תוך שבוע. הראשון הערב.
הדרבי התל-אביבי הגדול הוא כבר כמה שנים לא סיפור של מאבק צמוד – הניצחון האחרון של הפועל הושג לפני 6 שנים – אבל עבור האוהדים זה עדיין המשחק הכי גדול שיש. פערי הרמות ברורים, במצ'-אפ ראש בראש מכבי מנצחת בכל מקום, אבל עדיין יש נושאים שכדאי לשים אליהם לב הערב. הנה 5 שאלות על נושאים כאלה.
4 צפייה בגלריה
כהן מול ברשצקי
כהן מול ברשצקי
יונתן כהן ומוטי ברשצקי בדרבי קודם העונה
(צילום: ראובן שוורץ)

רצף שלילי של איביץ'?

השנתיים של ולדימיר איביץ' בישראל הן כמעט מושלמות, בטח בכל מה שקשור לליגה. מכבי ת"א תחת איביץ' עוד לא הפסידה אפילו פעם אחת לפני שזכתה בתואר – ההפסד היחידי בעונה שעברה, מול בני יהודה, הגיע אחרי חגיגות האליפות. אז הפסד עדיין אין העונה, אבל מכבי לא ניצחה בשני המשחקים האחרונים שלה. בשנתיים האחרונות לא קרה שמכבי של איביץ' לא ניצחה 3 משחקים ברציפות. הסרבי לא רוצה רצף כזה, בטח לא בדרבי.
4 צפייה בגלריה
איביץ' מאוכזב
איביץ' מאוכזב
איביץ' מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)

מה מצב העייפות בהפועל?

הפועל ת"א מגיעה אחרי משחק נפל, הפסד 4:0 להפועל חיפה. היו כמה סיבות מקצועיות לתבוסה הזו, אבל אליהן אפשר להוסיף גם עייפות שהשפיעה על ביצוע השחקנים. כיוון שהפועל שיחקה בחצי גמר הגביע, בנוסף לארבעת משחקי הליגה, היא שיחקה תמיד פעמיים בשבוע מאז חזרת הליגה. בעצם היא מגיעה לדרבי אחרי המנוחה הגדולה ביותר שלה. סיכוי ההתאוששות הפיזית גדול יותר, אבל הסגל גם ככה לא מספיק עמוק.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(צילום: יאיר שגיא)

איפה הדקות של איילון אלמוג?

תקופה הפוסט-קורונה, זו שיש בה עומס משחקים וחמישה חילופים, אמורה להוביל ליותר דקות לשחקנים צעירים, מגמה שאנו רואים כמעט בכל מקום. ההוצאה לחופשה של שני השחקנים המעורבים בפרשת הקטינות פינתה דקות משחק לשחקני התקפה אחרים. שילוב הדברים האלה היה אמור להביא לעוד הזדמנויות לאיילון אלמוג, אבל בפועל הוא נכנס בדקה ה-87 נגד הפועל חיפה, בדקה ה-89 מול בית"ר ירושלים ובדקה ה-77 נגד באר-שבע. אולי בדרבי יגיע זמנו.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
אילון אלמוג
(צילום: עוז מועלם)

איך הצעירים יתמודדו עם המצב?

בתקופה המוזרה הזו, כשאין אוהדים ביציעים, קל יותר לשחקנים צעירים לבלוט. יש הרבה פחות לחץ מסביב, אפשר לגדול בשקט, וכמה מהמרוויחים הגדולים הם שחקני הפועל ת"א. אבל דרבי הוא סיפור שונה, את לחץ האוהדים מרגישים גם כשהם לא נמצאים. לכך אפשר להוסיף צורך בהתאוששות אחרי תבוסה פלוס הדחה מהגביע ומקבלים ערב הרבה יותר מסובך עבור אותם צעירים באדום.

עד כמה גדול יהיה הפער בקישור?

הולך להיות פער בקישור, וגדול, אבל מעניין לראות עד כמה גדול. איביץ' קיבל את דור פרץ בחזרה והחל לשלב אותו יחד עם אייל גולסה ודן גלזר. מדובר במשולש קישור שגדול על כל חוליה מתחרה בליגה. יהיה מעניין לראות האם אותם שחקנים צעירים של הפועל, שהריכוז הגדול ביותר שלהם הוא בקישור, יצליח לתת פייט.