חצאי גמר גביע המדינה בכדורגל נמצאים בספק, בשל המצב הביטחוני הרגיש. סבירות גבוהה כי המשחק שאמור להתקיים מחר (שלישי) בבלומפילד בין הפועל ת"א לבית"ר ת"א/ בת ים ייאלץ להידחות, כאשר גם המשחק מחרתיים בין מכבי ת"א למכבי חיפה נמצא בספק רב. החלטה תתקבל בשעות הבוקר של יום שלישי.
בהתאחדות לכדורגל נמצאים בקשר רציף עם נציגי פיקוד העורף שמעדכנים אותם בהתאם להערכת המצב הנוכחית. כרגע הוטלו מגבלות בטווח של 40 קילומטר, כלומר עד אשקלון. במידה והמצב יסלים, יוגדל הטווח ל-80 קילומטר ואז לא ניתן יהיה לקיים את המשחקים כמתוכנן.
במידה והמצב הנוכחי יישאר כפי שהוא - מגבלת התקהלות של עד 30 איש בלבד, ובעקבות בעיות בלוח הזמנים ישנה אפשרות שהמשחקים יתקיימו במועדם, אך ללא קהל. אפשרות נוספת היא העברת שני המשחקים לסמי עופר בחיפה.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה. המפגש ביניהן עלול להידחות
(צילום: עוז מועלם)
ההשלכות של ההסלמה כבר הביאו לדחיית משחק הליגה בין מ.ס אשדוד להפועל באר שבע שאמור היה להתקיים הערב באצטדיון הי"א. בתחילה הוחלט לנסות לקיימו בכל זאת ללא נוכחות קהל, אבל בתוך זמן קצר הוחלט כאמור על דחייתו למועד אחר.
אחרי הירי לאזור ירושלים ועוטף עזה, החליט פיקוד העורף על כמה צעדים. הוא כבר הודיע הערב על ביטול הלימודים בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה, באזורים שבטווח 40 קילומטר מרצועת עזה. מקומות עבודה יפעלו רק בתנאי שקיים בהם מרחב מוגן תקני שאליו ניתן להגיע בזמן אזעקה. התקהלויות בשטח פתוח מותרות רק עד עשרה אנשים, במבנה עד 50 איש, ובמבנה הפועל על פי התו הירוק - 100 איש.
בנוסף, שר הביטחון בני גנץ הכריז על "מצב מיוחד" בעורף בטווח של עד 80 קילומטרים מרצועת עזה למשך 48 שעות. טווח זה כולל בין היתר את כל גוש דן, את אזור השרון עד רעננה, את ירושלים ובאר שבע. משמעות הצו היא מתן סמכות לצה"ל ופיקוד העורף להטיל מגבלות על התכנסות, לפנות אזורים לפי מידע מודיעיני וכן לסגור או להגביל לימודים. לאחר הערכת מצב הוחלט כי פעילויות חינוכיות באזורים דן והשפלה יתקיימו בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן התגוננות.