בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דחה היום (שני) את בקשתה של הפועל באר שבע לבטל את עונש ההרחקה של ז'וזואה מארבעה משחקים בעקבות היריקה שלו על אבי ריקן במשחק מול מכבי ת"א.
נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, כתב בתגובה לערעור: "לא מצאתי ממש בטיעון שובה לב, מתוחכם ומתחכם של בא כוח השחקן". עוד כתב שטרסנוב: "אין ספק כי יריקה לעברו של שחקן אחר הינה עבירה חמורה ביותר, מבזה ומשפילה מאוד".
4 צפייה בגלריה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה מגיע לבית הדין
ז'וזואה מגיע לבית הדין
ז'וזואה מגיע לדיון הראשון בעניינו
(צילום: עוז מועלם)
עוד צוין כי לא משנה אם שופטי ה-VAR ראו או לא ראו את האירוע המדובר, ומה שחשוב זאת התייחסות השופט הראשי. במקרה שהשופט לא שם לב לדברים, רשאי תובע ההתאחדות לפעול ולהעמיד לדין שחקן.

ב"ש רוצה להחזיר את דן ביטון הביתה

על רקע הסכסוך בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב בעניין דמי ההשבחה של דור מיכה, מעוניינת הקבוצה של אלונה ברקת לצרף אליה בחזרה את קשרה של התל אביביים, דן ביטון.
ביטון, שהחל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל ב"ש ובהמשך עבר למ.ס אשדוד, הושאל העונה מלודוגורץ הבולגרית למכבי ת"א, כשבתום העונה לצהובים יש אופציה לרכוש אותו. במידה שהם לא יממשו את האופציה תנסה ב"ש לרכוש אותו ולצרפו לשורותיה.
4 צפייה בגלריה
ביטון בתקופתו בב"ש
ביטון בתקופתו בב"ש
ביטון בתקופתו בב"ש
(צילום: ראובן שוורץ)
עד לא מזמן נראה שהאפשרות שביטון ישוב לב"ש לא הייתה ריאלית. הוא פתח את העונה בצורה נהדרת והיה בורג משמעותי בעליית קבוצתו לבתים בליגה האירופית, ולאחר מכן לשלב 32 הגדולות של המפעל. לאחרונה, עם מינויו של פטריק וואן לוון, חל פיחות ניכר במעמדו והוא אף איבד את מקומו בהרכב.
בקיץ האחרון ב"ש כלל לא שקלה ברצינות להחזיר את ביטון לשורותיה למרות שהוא הוצע לה על ידי נציגיו, כאשר הוא בעצמו רצה מאוד לחזור לקבוצה אותה אהד מילדות. ב"ש העדיפה להשקיע כספים דווקא באלטון אקולטסה ההולנדי שמאכזב מאוד בליגה, ולא רצתה לצרף שחקן נוסף על המשבצת של הכוכב הגדול שלה, ז'וזואה. כעת בב"ש מכים על חטא והיו שמחים לצרף את ביטון כבר עכשיו, מה שלא נראה ריאלי, או בתום העונה אם הצהובים לא יממשו את האופציה עליו.
4 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה
אלטון אקולטסה
אקולטסה. מאכזב
(צילום: עוז מועלם)

זר חדש

במקביל, ב"ש הודיעה רשמית על צירופו של פארליי רוסה, שסיכם את תנאיו לעונה וחצי. הקשר הברזילאי יגיע לישראל מחר ויחתום אחרי שיעבור את הבדיקות הרפואיות. הוא יהיה הזר השישי של הדרומיים העונה, שביעי אם סופרים גם את מריאנו בריירו, שכבר הספיק לקבל אזרחות ישראלית.
פורסם לראשונה: 16:17, 08.02.21