צפו בהכנות האחרונות בסמי עופר
(אביהו שפירא)

חודשיים וחצי בדיוק חלפו מאז המשחק האחרון שהתקיים באצטדיון סמי עופר. זה היה משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל ב"ש במסגרת רבע גמר גביע המדינה, ומאז האצטדיון המפואר ביותר בישראל נותר מיותם מפעילות. לקראת חזרתה של ליגת העל בסופ"ש, עמלים כבר במשך שבועיים עשרות עובדים על תפעול האצטדיון, תחזוקת הדשא, ניקיון וחיטוי מסיבי של כל פינה בחדרי ההלבשה ובמקלחות ולמידת ההוראות והדרישות של משרד הבריאות.
כר הדשא בסמי עופר עבר טיפול יסודי והמעבר ל"דשא קיץ" יקרה רק לאחר סיום העונה בחודש יולי. על פי התכנון, עם הגעת הקבוצות לשער הדרומי השחקנים שיצטרכו להגיע לאצטדיון עם מסכות, יעברו בדיקות חום לפני הכניסה למתחם. "אחנו מתרגשים לחזור לראות כדורגל בסמי עופר", מסר ממלא מקום מנכ"ל האצטדיון רועי מלכא. "צמצמנו את הכניסות לאצטדיון לשתיים בלבד, בדרומית ייכנסו אנשי הצוות והשחקנים ובצפונית עיתונאים. הושקעו עשרות אלפי שקלים בניקיון יסודי עם חומרים מיוחדים שדרש משרד הבריאות והכל על מנת להבטיח את בריאותם של השחקנים ובאי האצטדיון".
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מול הפועל באר שבע
מכבי חיפה מול הפועל באר שבע
המשחק האחרון באצטדיון, רבע גמר הגביע בין מכבי חיפה להפועל ב"ש
(צילום: עוז מועלם)
חדרי ההלבשה עברו חיטוי רציני, החל מהספות והכיסאות ועד הקולבים והברזים. במתחם יש ריח חזק של חומצת ניקיון שאמור לעבור רק בסוף השבוע. המעבר של השחקנים יהיה סטרילי לגמרי, והם יוכלו לעבור בין מתחם חדרי ההלבשה לעבר כר הדשא. אנשי המינהלה יישבו בתא הכסף ללא גישה לשחקנים. בספסל השחקנים ובכר הדשא לא תוכלו לראות שחקנים כרגיל בעקבות מגבלת הריחוק. מי שיורשה לשבת בספסל הם רק המאמן, עוזר המאמן, מאמן השוערים, מאמן הכושר ומנהל הקבוצה. המחליפים יישבו משמאל ליציע ושאר השחקנים שלא נמצאים בסגל יתמקמו מאחורי הספסל.
בעקבות הנחיות משרד הבריאות רק שש מתוך עשר המקלחות יהיו פעילות, ארבע מקלחות נסגרו ובתאים הסגורים יש שילוט המבהיר על סגירתם בעקבות ההוראות. גם מתחם הספא הכולל סאונה, ג'קוזי ואמבטיות קרח נסגר עם שרשראות ושילוט המבהיר כי אין אפשרות להשתמש במתחם. היציעים עברו שטיפה מיוחדת, שעלותה נמדדת ב-20 אלף שקל.
5 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
עבר צחצוח. אצטדיון סמי עופר
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
המקלחות בסמי עופר
המקלחות בסמי עופר
עברו חיטוי מקיף. המקלחות בסמי עופר
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
עלות הניקיונות נמדדת ב-20 אלף שקלים
(צילום: אביהו שפירא)
זכיין השידור יוכל לצלם מחוץ לכניסה לחדרי ההלבשה (מתחם הדרופופ) על מנת לא ליצור מגע עם השחקנים, ומי שרגיל לכיבוד שמוגש ביציע היהלום, VIP ויציע העיתונאים, ייאלץ להמתין להקלות כי מזון לא יחולק בתחומי האצטדיון.
איתמר צ'יזיק, יו"ר הדירקטוריון של סמי עופר, סיפר: "הייתה בעיה איך משמרים את האצטדיון שלושה חודשים ללא פעילות, מה גם ש-50 אחוז מהעובדים יצאו לחל"ת. אנחנו לקראת סיום ההכנות - הדשא בסדר גמור וחדרי ההלבשה מוכנים בהתאם להוראות משרד הבריאות. זה עצוב שנחזור לראות כדורגל ללא קהל, כדורגל ללא קהל זה לא זה, אבל העיקר שחוזרים לשחק. כל אדם מחויב בבדיקת חום, מסכה, אסור לשבת על הספסל, סגרנו חלק מהמקלחות וחלוקת המקומות בספסל תוכננה כך שלא תהיה צפיפות".
5 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק
"העיקר שחוזרים לשחק". איתמר צ'יזיק
(צילום: אביהו שפירא)