בתום ישיבה מיוחדת שכינסו בעלי הפועל תל אביב, הוחלט על מתווה קיצוצים ייחודי לשחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, שעל פיו חלקם עשויים אף להגדיל את שכרם.
מהערב (שלישי) שחקנים יגיעו לפגישות בנוגע למתווה הקיצוצים, שצפוי להיות נמוך משמעותית מזה של מועדונים בעלי תקציג גבוה יותר כמו הפועל באר שבע (50-40 אחוז) או בית"ר ירושלים (30 אחוז).
2 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
איך המתווה יעבוד? שחקני הפועל ת"א יקבלו חוזה פיקס, כלומר אין חלוקה לפרמיות כפי שנהוג בקבוצות אחרות. הקיצוץ הממוצע יעמוד על 25 אחוז בלבד (ינועו בין 20 ל-35 אחוז, תלוי חוזים ורצון ההישארות של אותם שחקנים).
לשחקנים יוצגו היום שני מסלולים לא מוכרים בכדורגל הישראלי: מי שיקבל על עצמו את הקיצוץ, יוכל להחזיר לעצמו אחוזים ניכרים או אף להרוויח יותר. במשחקים שיהיו ללא הגבלת קהל, יוכלו השחקנים לקבל פרמיות על נקודות, 500 שקל על כל נקודה - נוסחה שלא היתה נהוגה עד כה במועדון. יתרה מכך, שחקני הפועל יקבלו לראשונה, אחרי שלמשל העונה לא קיבלו, מענק עלייה לפלייאוף העליון.
2 צפייה בגלריה
דמארי חוגג
דמארי חוגג
לא ברור אם ימשיך. עומר דמארי
(צילום: ראובן שוורץ)
למשל שחקן שעלות שכרו היא 800 אלף שקל, עשוי לקבל במתווה החדש סכום של כ-880 אלף שקל. במסלול השני שחקנים יתבקשו להוריד אחוזים מסוימים מחוזיהם, בין 20 ל-35, ויוותרו מראש על אפשרות של פרמיות ומענק עלייה לפלייאוף העליון. במקרה כזה יצטרכו לקצץ רק מחצית מהקיצוץ הנדרש, כלומר רק בין 10 ל-17 אחוז. עוד הוחלט כי בעלי שכר של עד 12 אלף שקל לא יצטרכו לקצץ כלל.
שחקנים בעלי חוזים שלא נמצאים בתוכניות לעונה הבאה, ונראה כי יש שלושה או ארבעה כאלו, לא יהיו חלק מהמתווה החדיש. לא ברור אם עומר דמארי שמסיים את חוזהו בעוד שלושה שבועות יקבל הצעה מחודשת.