בלגן במכבי תל אביב אחרי ההפסד למכבי פתח תקווה: אחרי המשחק, ניק בלקמן ויונתן כהן התעמתו ביניהם על הפנדל שנשרק לטובת הקבוצה והוחמץ על ידי בלקמן. הם החליפו קללות, ובלקמן אף רץ לכיוונו של כהן. אך לא היה עימות פיזי.
במצב של 0:1 למכבי פ"ת, נשרק פנדל למכבי תל אביב. יונתן כהן שהיה הפנדליסט של האלופה בעונה שעברה רצה לבעוט. אולם כהן היה פצוע בתחילת העונה, ומי שלקח את הפנדלים עד כה היה ניק בלקמן. השניים התחילו לריב על הכדור, ויורגוס דוניס הכריע כי בלקמן יבעט. בסופו של דבר האנגלי בעט למשקוף.
4 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
איתי שכטר וניק בלקמן
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, העימות המשיך גם בחדר ההלבשה, כאשר בלקמן רץ לכיוונו של כהן, השניים החליפו קללות אבל לא היה ביניהם עימות פיזי.

"זהבי לא קיבל הצעה ממכבי"

"ערן זהבי לא קיבל הצעה או אפילו טלפון ממכבי ת"א בשלב הזה. כרגע הכל שמועות נטו, יש לו הרבה הצעות מקבוצות וגם הסיפור עם סין עדיין לא סגור", גורמים בסביבתו של חלוץ גוואנגז'ו R&F עושים סדר אחרי יום עמוס עבור אוהדי האלופה שהתנהל דרך הרשתות החברתיות.

זהבי יטוס היום (שני) עם נבחרת ישראל למשחק בגלזגו נגד סקוטלנד שיתקיים בשישי הקרוב במסגרת פתיחת דרג 2 של ליגת האומות. כרגע לפחות הוא עדיין שחקן של קבוצתו הסינית, אבל די ברור שהוא צפוי לעזוב אותה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
הפיו פיו בדרך חזרה לליגת העל? עוד לא. ערן זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)
סביב כוכב הנבחרת ישנה התעניינות גדולה בארה"ב (לוס אנג'לס ומיאמי) ובאירופה, כולל פנרבחצ'ה, שעדיין לא הגישה לו הצעה רשמית. מאחורי הקלעים ישנן שיחות עם המועדון הטורקי, שעשוי להציע לו שכר של 2.5 מיליון אירו לעונה, אולם רק לאחר שתוגש לו הצעה רשמית הוא יבחן את האפשרות.
זהבי עוד צריך לסכם על התרת חוזהו מול קבוצתו הסינית (שנזן מעוניינת בו), בה הוא מחזיק בחוזה עד לדצמבר, ולאחר מכן ישקול את ההצעות שעומדות לפניו, כשבמערכת השיקולים יילקח בחשבון העניין הכלכלי והמקצועי, בנוגע למאמן והמטרות שלה לקראת העונה הבאה. "אחרי הנבחרת נראה מה קורה עם ערן זהבי, התעניינות גדולה יש בו מהרבה קבוצות", הבהירו בסביבתו.
מכבי נמצאת עדיין תחת מגבלת הפייר-פליי הפיננסי השנה, אולם עליה לשלב בתים של מפעל אירופי, ליגה אירופית או האלופות עשויה לסייע לה בהגבלות שיש כלפיה. לפני יציאתו של זהבי לסין הוא הרוויח כ-1.2 מיליון דולר במכבי, סכום הנמוך פי 12 מזה שהרוויח בסין ונמוך משמעותית מההצעות הממוצעות שיש לו באירופה כעת.
במכבי בכל מקרה מתכוונים להתחזק בלפחות עוד שלושה שחקנים, וינסו במהלך פגרת הנבחרת לאתר את המועמדים. מדובר בחלוץ ובלם זר, וייתכן שגם קשר.
4 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
מכבי מחפשת חיזוק. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)

"כבר לא אמאדור וז'ראלדש"

ההפסד במשחק הבכורה למכבי פתח תקווה, העולה החדשה, בבלומפילד איכזב מאוד את אנשי מכבי, כשאף אחד מהשחקנים לא הציג יכולת טובה. מי שאיכזב במהלך שהוביל לשער השני היה שרן ייני, שהתהלך בדרכו להגנה, מה שסייע לסרסור להכניס את הכדור לעבדה שהפציץ את החיבורים.
"היכולת של ההגנה שלנו מדאיגה, זה כבר לא אמאדור וז'ראלדש, שזה בעייתי לגמרי", אמרו במכבי. "בכל העונה שעברה ספגנו עשרה שערים, במשחק הראשון של העונה ספגנו שניים". היסטוריון הספורט ירון משעל מוסר שזאת פעם ראשונה בהיסטוריה שעולה חדשה מנצחת את האלופה במחזור הראשון. עד העונה היו בסך הכל 13 מפגשים. תשעה הסתיימו בניצחון האלופה וארבעה נוספים בתיקו.
"במחצית הראשונה שיחקנו כדורגל טוב מאוד, אבל החמצנו. ידענו שיש להם מתפרצות מהירות, במחצית השנייה לא פתחנו טוב, הפסדנו את האיזון שלנו ברבע השעה האחרון ואת הריכוז שלנו", אמר המאמן יורגוס דוניס. "זה שיעור טוב עבורנו, אפשר ללמוד הרבה על סגנון המשחק הזה. יש לנו 15 משחקים עד למפגש הבא, מאמין בשחקנים שלנו, יש לנו איכות טובה, יש רגעים טובים ופחות טובים, יש רגעים להיות טוב איתם ורגעים להיות קשוח איתם".
4 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
"ככה לא ציפינו לפתוח את העונה". דן גלזר
(צילום: עוז מועלם)
שחקן העונה בשנה החולפת דן גלזר: "ככה לא ציפינו לפתוח את העונה, זה מאוד מאכזב. מקווה שלא יחזור על עצמו ונמשיך הלאה. הצגנו משחק טוב, הגענו להמון מצבים. זה חלק מהמשחק, כמו שהיו לנו רגעים טובים, עכשיו פחות טובים. נמשיך הלאה כמו גברים, קורה בכל העולם שקבוצות גדולות מפסידות, החוכמה ללמוד ולהמשיך הלאה. מכירים את המאמן תוך כדי תנועה ומבינים את הדרישות שלו".
מכבי תוגרל היום (13:00) כמדורגת בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות לקראת המשחק שיתקיים בעוד כשבועיים. הקבוצה שמכבי תרצה לקבל היא דינמו ברסט מבלארוס, כשיתר היריבות האפשריות הן מולדה (נורבגיה), פרנצווארוש (הונגריה), מידלטיינד (דנמרק) ואומוניה ניקוסיה (קפריסין).

ליאל עבדה: "מחמיא לי שמשווים אותו לסולומון"

כובש שער הניצחון למכבי פ"ת, החלוץ הצעיר ליאל עבדה (18) אמר בסיום: "אנחנו קבוצה שלא נופלת מאף קבוצה אחרת בליגה והראנו את זה בגביע בשנה שעברה, כשאנחנו באים אגרסיביים ויודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו אנחנו קבוצה מאוד חזקה. לפני המשחק באנו בשביל לנצח. האמנו שננצח״.
על הציפיות ממנו וההשוואה בינו לבין מנור סולומון הוסיף עבדה :"זאת ו מחמאה בשבילי שמשווים אותי לשחקן שיצא לאירופה ומשחק ברמות הגבוהות. אני נשאר עם רגליים על הקרקע וממשיך לעבוד בצניעות, השמיים הם הגבול״ . בצוות המקצועי עדיין לא השלימו את הסגל וינצלו את פגרת הנבחרות על מנת לצרף שחקן נוסף אחד לפחות .
השתתפו בהכנת הכתבה: מיקי שורץ
פורסם לראשונה: 06:57, 31.08.20