במכבי ת"א כבר די השלימו עם אובדן האליפות הצפוי, בטח אחרי ה-2:2 הביתי אתמול (ראשון) מול מכבי חיפה בבלומפילד שהותיר את הירוקים עם פער של ארבע נקודות בפסגה, שלושה מחזורים לסיום העונה. זה לא סוד שהפלייאוף העליון של הצהובים חלש במיוחד, עם 10 נקודות מ-21 אפשריות ו-47 אחוזי הצלחה.
את עיקר הביקורת, בדיוק כמו במשחקים האחרונים, סופג המאמן פטריק ואן לוון. המגמה הברורה במכבי כי ההולנדי, שיובא מעמדת מנהל אקדמיית הנוער לאימון הקבוצה הבוגרת, ימשיך גם בעונה הבאה. זה גם מה נאמר לו בשיחות בלתי רשמיות מצד המועדון. לכן השאלה אם בשל הקריסה במשחקים האחרונים, מעמדו נסדק? תלוי את מי שואלים.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים עם השריקה לסיום
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים עם השריקה לסיום
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים עם השריקה לסיום
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
סופג את מרבית האש. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
ייני ושחקני מכבי על הקרשים. תיקו שכולו הפסד
(צילום: עוז מועלם)
במועדון אמרו: "אנחנו מסתכלים על התמונה המלאה, הוא לקח אותנו מבור של שמונה נקודות ועד לעמדה של זכייה בתואר. הוא מאוד מוערך ונראה שיישאר". לעומת זאת, שחקנים בקבוצה אמרו: "זה בדיוק ההבדל בין אליפות לסגנות. כשיש מאמן חסר ניסיון, מקובע, רובוטי, אז קשה לזכות בתואר. יעידו אפילו החילופים שלו אתמול. אין שמחת חיים במשחק, וגם כשניצחנו ללא הפסקה זה לא היה במעמד של הצגות, אלא הרבה אופי. אין לנו כבר את הדלק אפילו לזה".
לפחות על פי הפתיחה, נראה היה שוואן לוון הכין את הקבוצה בצורה טובה, כשלראשונה כל ההרכב החזק היה כשיר. רק שלאחר מכן העומס הכריע. אייל גולסה ביקש להתחלף כבר עם סיום המחצית הראשונה ונמצא בספק למשחק הגביע מחרתיים נגד אותה מכבי חיפה, יונתן כהן נראה חלוד במיוחד ודור פרץ כבר שחוק מהעונה.
5 צפייה בגלריה
דור פרץ וג'וש כהן במאבק אווירי
דור פרץ וג'וש כהן במאבק אווירי
נראה שחוק. דור פרץ מול ג'וש כהן
(צילום: עוז מועלם)
"מאמן אחר שרואה שהעונה אוטו-טו נגמרת, שאם אנחנו לא מנצחים האליפות עוברת לחיפה, אז במקום לעשות חילופים ולהמר - הוא ממשיך להיות מקובע", הסביר אחד משחקני מכבי. "להכניס בדקות האחרונות את טל בן חיים ואיתי שכטר, זה בדיוק כמו יורגוס דוניס. הוא החליט ללכת על יונתן כהן, אבל רואה שהבן אדם לא בכושר, אז שיעבור לתוכנית הבאה".
שחקנים בקבוצה גם לא אהבו את ההתבטאות של ואן לוון לגבי התוצאה, כשאמר: "תשאלו את השחקנים". מאוחר יותר הוא ניסה להסביר: "דיברנו על דברים לפני ולא הגבנו לזה, אני לא מאשים אותם. את הקבוצה הזו אי אפשר להאשים. אחרי שני השערים שכבשנו, יכולנו להגדיל את התוצאה. היינו טיפה פזיזים וספגנו שני שערים".
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ' תופס את הראש
אלכסנדר פשיץ' תופס את הראש
ואן לוון התקשה עם ההחמצות. פשיץ' אחרי אחת כזו, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
על אחוזי ההצלחה החלשים שלו במאני-טיים, עם שני ניצחונות בלבד בפלייאוף העליון, הגיב המאמן: "לא כבשנו שערים למרות שהיו לנו מצבים - וזה ההסבר היחידי שלי. אני יותר מאוכזב מהמשחקים הקודמים שלא ניצחנו".
מי שחזר אתמול להרכב היה איתן טיבי וכבר בדקה השישית הוא כבש את הראשון. "אני תמיד מאמין, הכל אפשרי עד שזה לא נגמר", הוא התייחס לאליפות שמתקרבת למכבי חיפה. "זה יהיה יותר קשה, אבל אם לא נאמין - אין לנו מה להגיע למשחקים שנותרו. הקבוצה עשתה דברים גדולים בשנים האחרונות ואני מאמין בה ב-100 אחוז. יש עוד 9 נקודות ואני אומר אל תספידו אותנו כל כך מהר".
על האווירה בחדר הלבשה, אמר: "אין ספק שאנחנו מאוד מאוכזבים. רצינו לסיים עם ניצחון. היינו טובים והיו לנו כמה מצבים במחצית השנייה לסיים את המשחק. נצטרך ללמוד מהטעויות". אחרי שהאליפות התרחקה ממכבי, בקבוצה ינסו להתאושש לקראת חצי גמר הגביע בבלומפילד מול מכבי חיפה. גולסה ואנריק סבוריט צפויים להיעדר בשל הפציעות.