הפועל תל אביב לא קיבלה אישור לשחק באירופה בעונה הבאה, כך הודיעה היום (רביעי) ועדה לרישוי מועדונים שהתכנסה בתחילת החודש ודנה בבקשות הקבוצות לקבל רישיון להשתתפות במפעלי אופ"א. הקבוצה של ניר קלינגר רחוקה שני ניצחונות מכרטיס לאירופה, אחרי שהעפילה לחצי גמר הגביע בו תפגוש את בית"ר ת"א/בת ים.
הוועדה, שהינה חיצונית להתאחדות, דנה בבקשות הקבוצות אשר הוגשו להתאחדות לכדורגל במסגרת הליך הרישוי החל מחודש נובמבר האחרון ובודקת את עמידתן בנדרש בקטגוריות שונות: מנהלה, משפטית, ספורט, תשתיות ופיננסית.
1 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
(צילום: עוז מעולם)
לאחר מספר דיונים שהתקיימו, החליטה הוועדה שלא להעניק רישיון להפועל ת"א וזאת בשל אי עמידתה בדרישות הקטגוריה הפיננסית. בהתאם לאמור בתקנון הרישוי, ניתן לערער על החלטת ועדת הרישוי בפני ועדת הערעורים.
יתר הקבוצות בליגת העל קיבלו אישור לשחק באירופה בעונה הבאה, כמו כן שש קבוצות בליגת העל לנשים. אגב, מלבד האלופה הישראלית שתקבל כרטיס למוקדמות ליגת האלופות, שאר הקבוצות ישתתפו במפעל החדש של אופ"א, הליגה האזורית.
"לאחר שקראנו את ההחלטה, אנו סבורים שוועדת הרישוי טעתה בהחלטתה ובנימוקיה. בכוונתנו לערער על ההחלטה ולמצות את זכויותינו", הגיבו בהפועל ת"א.