יממה לאחר ניצחונה הראשון של הפועל תל אביב בליגה, 0:1 על הפועל חדרה - ויומיים לאחר מינויה של המנכ"לית החדשה של המועדון אודליה פרידמן, זאב גרינברג, אחד מבעלי הפועל ת"א ומי שניהל את הראיונות עם המועמדים למשרת המנכ"ל, מנסה להסביר את ההחלטה.
"אודליה פרידמן מתאימה מאוד להפועל תל אביב. היא מנוסה בעבודה תחת לחץ, ארגון עם קשיים תזרימיים, עבודה עם טאלנטים, אופי עבודה די דומה של הופעות ומשחקים, תמיכות עירוניות ומנויים או ספונסרים. אני מכיר את התלונות כלפיה וקיבלתי את המכתב של פורום יוצרות ויוצרי התיאטרון, אבל היא הגיעה למקום עם קשיים ולא הואשמה בשום דבר".
5 צפייה בגלריה
המנכ"לית אודליה פרידמן
המנכ"לית אודליה פרידמן
"מתאימה לנו". המנכ"לית אודליה פרידמן בבלומפילד אמש
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג
בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג
"החלטתי ללכת על מישהי שלא מגיעה מהכדורגל". גרינברג
(צילום: עוז מועלם)
הבחירה של גרינברג למנות את פרידמן עוררה סערה, גם במועדון וגם בקרב עובדי הבימה לשעבר, ששלחו ביממה האחרונה הודעות ומכתבים למועדון שביקרו את המהלך. "אני החלטתי ללכת על מישהי שהיא לא מהכדורגל. דיברתי עם המון אנשים, השקעתי המון זמן בראיונות והיו מועמדים מעולים, שניים מהם מוכרים מעולם הכדורגל".
על הביקורות כלפיה, הסביר: "השאלה מה הנגיעה האישית של פרידמן. בשיחות איתי היא הסבירה לי שזה היה חלק מהעבודה שלה. כל השנים היא התנהלה בצל חובות בשל הלוואה שנלקחה טרם זמנה. יש לה קשרים מצוינים והיא מתאימה לנו".
5 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
לא תתעסק בעניינים המקצועיים
(צילום: ראובן שוורץ)
פרידמן נכנסת למועדון שסיים את העונה שעברה עם גרעון של 1.6 מיליון שקלים, ובסה"כ 15 מיליון שקלים של גרעון, כשמדובר למעשה בהשקעה של הבעלים שהגדירו זאת כהלוואה. "אני לא מכיר שום רוכש או דבר כזה, ואם היה כזה, אני לבטח הייתי יודע", הסביר גרינברג.
למרות ההודעות המוקדמות על תחומי האחריות של המנכ"לית החדשה שהגיעה אמש לבלומפילד, כשלכאורה הבעלים יזוזו הצידה, התמונה שונה לגמרי: אחרי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט כי איציק ניסנוב החליט לזוז הצידה מטעמים אישיים, בועז תושב כבר הודיע על מהלך דומה לפני מספר חודשים ומאז בעיקר מציף את האוהדים בשמועות על מציאת רוכש בדובאי. כרגע, שרון ניסנוב עדיין האיש החזק במועדון. לפרידמן הובהר כי תהיה אחראית על ניסיון למציאת רוכש, משימה שלא צלחה למעלה מעשור. "היא לא תתעסק בעניינים מקצועיים, רק בעניינים האדמיניסטרטיביים", הסבירו במועדון.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חוגגים
שחקני הפועל חוגגים
חגגו ניצחון ראשון. פרידמן הביאה מזל?
(צילום: ראובן שוורץ)

מתנה למנכ"לית? ניצחון עונה ראשון לקלינגר

ניר קלינגר השיג ניצחון ראשון העונה, לקבוצה שהגיעה סופר לחוצה לקראת המשחק מול הפועל חדרה, לאחר ש נקודה אחת בלבד משלושת המשחקים הראשונים של העונה. בקבוצה ביקרו שוב את רז שלמה, שבדקות הסיום איבד באדישות רבה כדור לאסי גומה ונאלץ להכשילו בדרך לשער וספג אדום. "כל משחק יש את הטעות הקבועה שלו, זה כבר לא ייאמן", אמרו במועדון.
בנוסף, אחרי שההתאחדות הפנמית התעקשה כי ארמנדו קופר יגיע למשחקי הידידות, בשישי מול יפן ושלושה ימים לאחר מכן נגד ארה"ב, שייערכו באוסטריה, החליט קלינגר להשאיר אותו מחוץ לסגל, כשעל הספסל ישבו הדרום אפריקאי סיאנדה קולו והחלוץ הגיאורגי לבאן קוטליה. "חוץ משטקוס, שוב נפלנו עם הזרים", אמרו בהפועל והצביעו בעיקר כלפי המנהל המקצועי משה סיני. "נבנה פה סגל חלש מאוד, מהחלשים בשנים האחרונות".
5 צפייה בגלריה
שטקוס בשער
שטקוס בשער
"חוץ משטקוס, שוב נפלנו עם הזרים"
(צילום: ראובן שוורץ)