צפו בריאיון עם מנכ"ל המינהלת ניקולס לב באולפן ynet
(צילום: שחר גולדשטיין)
"אם יחליטו לסגור את הכדורגל, זה יהיה ממש פיגוע תדמיתי לכדורגל הישראלי באירופה, ויהפוך אותנו למדינה מצורעת". במשרד התרבות והספורט ניסו יחד עם ראשי הכדורגל הישראלי לפעול בסוף השבוע על מנת להחריג את הכדורגל מהסגר הקרב, אולם כבר חוששים לקראת השלכות ההחלטה במהלך היום בממשלה.
במשרד הספורט, במינהלת ובהתאחדות העדיפו לחכות להחלטת הממשלה לגבי אופי הסגר שרק לאחריה יבינו מה יהיו ההשלכות, וינסו לפעול בהתאם. אולם, בהנחה שהסגר ייצא לדרך בשישי הקרוב, לפחות המשחקים של הנציגות הישראליות ייערכו השבוע: מכבי ת"א ברביעי בבלומפילד מול דינמו ברסט בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, וביום שאחרי מכבי חיפה נגד קייראט, וכן משחק החוץ של הפועל ב"ש שתצא לפגוש את לאצ'י באלבניה. אלא שהבעיה עלולה להיווצר בשבוע שלאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
(צילום: עוז מועלם)
במינהלת מעריכים כי בניגוד לסגר באביב, הפעם יותרו אימונים, אחרת הנציגות הישראליות יתקשו לשחק. שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כבר ניהל מגעים מתקדמים עם משרד הבריאות על מנת לקבל אישור לפעילות הליגות בתקופה הזו, וגם לגבי מענה למשחקים הבינלאומיים. טרופר רצה לסיים את ההתנהלות מול משרד הבריאות עוד לפני ישיבת הממשלה היום, אולם האור הירוק עדיין לא התקבל. השר מקווה כי יינתן אור ירוק להמשך פעילות הכדורגל, זאת כשברקע שני מאמנים בליגת העל, שרון מימר מהפועל חדרה ואלדד שביט מבני סכנין, נמצאו חיוביים בבדיקת קורונה.
אם לא תתקבל בקשתו, הנזק יהיה בעיקר בינלאומי: הכנה לקויה למשחקים מול קבוצות אירופיות, למרות שנראה כי תתאפשר נחיתת קבוצות מחול ויציאה של קבוצות ישראליות, ופגיעה משמעותית בהכנות הנבחרת למשחק החשוב ביותר שלה בשנים האחרונות, ב-8 באוקטובר בגלזגו. ייתכן כי במקרה של סגר, הנבחרת תצא מוקדם יותר להכנות בסקוטלנד. משרד הבריאות והספורט התחייב לפעול על פי מתווה אופ"א ולאפשר הכנסת קבוצות זרות, אחרת ישראל תסתכן בהדחה מהמפעלים האירופיים. אם היריבות הישראליות לא יסכימו להגיע ארצה, הן יארחו באחת מארבע המדינות הנייטרליות שאופ"א קבעה מראש: יוון, קפריסין, הונגריה או פולין.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. הכנות הנבחרת ייפגעו?
(צילום: עוז מועלם)
המחזור השלישי בליגה, שחולק לשלושה מועדים שונים, אמור להיפתח במוצאי ראש השנה ביום ראשון. למחרת, ביום שני, מתוכננים להתקיים שני משחקים נוספים ובשבת (26 בספטמבר) שני המשחקים האחרונים. הסגר הראשוני והמלא אמור להסתיים ביום שישי, השני באוקטובר, כך שניתן יהיה לקיים את המחזור הרביעי. זאת, אם השבועיים הנוספים יאפשרו זאת בשל ההגבלות המשמעותיות המתוכננות בהם. גם שאלת הגעת הזרים במקרה של סגר עומדת על הפרק, כשבכל מקרה חלון ההעברות יסתיים כבר בסוכות.