ערן זהבי שנמצא על סף סיכום באיינדהובן כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, ייצא מחר להולנד כדי לחתום במועדון הפאר. זהבי נגרע רשמית מרישומי ההתאחדות הסינית בצעד חד-צדדי של התרת חוזהו על ידי גוואנגז'ו, ומאוחר יותר היום (שישי) הודיעו הצדדים על פרידה סופית. אין עדיין סיכום כספי בין זהבי לסינים, אבל הם לא יעמדו בדרכו. הוא צפוי להיות מוצג באיינדהובן עד יום ראשון.
מטעמו של זהבי נמסר: "בשם ערן אנחנו רוצים להגיד תודה לכולם, חוויה מטורפת של יותר מארבע שנים מסתיימת בהכרת תודה לכולם. ערן מודה בראש וראשונה לשחקנים ששיחקו איתו במשך השנים. למועדון, להנהלה, לאוהדים הרבים שצבר בסין על ההזדמנות להכיר את העם הסיני להכיר ערים וללמוד ולהתפתח כאדם לתרבות שונה. הגיע הזמן לאתגר חדש".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. החתימה קרובה
(צילום: AFP)
מה שהאיץ בין היתר את סגירת הפרטים האחרונים עם ההולנדים היה מכירתו של חלוץ איינדהובן סאם לאמרס לאטאלנטה האיטלקית תמורת עשרה מיליון אירו. על פי ההערכות המכירה נועדה לפנות מקום בסגל ובתקציב הרכש עבור זהבי, שצפוי להפוך עד יום ראשון לשחקן היקר ביותר באיינדהובן, עם שכר בסיס של 2.2 מיליון אירו ואפשרות להגיע לשלושה מיליון אירו בכל שנה בזכות מענקים על כיבוש שערים, הצלחה באירופה ובליגה ההולנדית.
הסעיף המעניין ביותר הוא מענק כיבוש השערים: אם זהבי יכבוש מעל 15 שערים, הוא יקבל מענק מיוחד. אם איינדהובן תעלה לשלב הבתים של הליגה האירופית דרך מפגש הפלייאוף בחמישי הבא הוא יזכה לבונוס. איינדהובן תשתתף בעלות המטוס שזהבי חכר בשל הסגר על מנת להגיע להולנד מחר. השחקן ייצא עם סוכנו רונן קצב.
מאמן הקבוצה רוג'ר שמידט שכנע את זהבי להצטרף כשאמר לו שהוא "מושלם לקבוצה שלו". שמידט הוא חבר קרוב של מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר ורצה שזהבי יצטרף כבר למשחק הקבוצה בליגה מחר מול אמן. איינדהובן היא שם ענק לא רק בכדורגל ההולנדי, אלא גם באירופי - כאחת מתשע הקבוצות היחידות (ושבעה המועדונים היחידים) שהשלימו עונת טרבל בהיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
רונן קצב
רונן קצב
רונן קצב
(צילום: פרטי)
פורסם לראשונה: 10:14, 18.09.20