מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' הזמין לאחרונה חברה כדי להעביר את חפציו מדירתו בקומפלקס סי אנד סאן חזרה לביתו שבסלוניקי, מה שמעיד על קבלת ההחלטה שלו לעזוב את ישראל בתום העונה, למרות שבמכבי היו רוצים שהוא יישאר במועדון לעונה שלישית.
איביץ' הסביר לאחרונה בשיחות סגורות שקיים את המניעים שהובילו אותו להחלטה. בין היתר הוא דיבר על מגבלות הפייר-פליי, שלא מותירות לו אפשרות לבצע שינויים בסגל הקבוצה מזה שנתיים, מתוך הבנה מקצועית כי הסגל הנוכחי מחויב לשינויים.
3 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
ושמישהו ינסה לעצור אותו. איביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
גם הכישלונות בשני הקיצים האחרונים באירופה הם חלק מהשיקול של המאמן הסרבי לעזוב את קריית שלום בטענה כי ההדחות, בעיקר ממוקדמות הליגה האירופית, פוגעות ברזומה שלו.
מעבר לכך, איביץ' מבין כי המעבר של קודמיו בתפקיד למועדונים באירופה נבעו בעיקר בשל ההצלחות שלהם עם הקבוצה בזירה האירופית, הבמה האמיתית להוכיח את היכולות שלו על הקווים, ועד כה זה לא קרה.
עניין נוסף הוא השכר הנמוך יחסית שלו, כמו גם התקציב שעוד יפחת בעונה הבאה, מה שיקשה עליו לבנות את הקבוצה שהוא רוצה. "זה לא הרגע לדבר עליי עכשיו, יש לנו עוד ארבעה משחקים וזה עוד לא נגמר", אמר אתמול (שלישי) בסיום.
במכבי כבר בוחנים אופציות זרות אחרות, למרות שישנם גורמים במועדון שמאמינים שניתן יהיה לשכנע את איביץ' להישאר, אולם הפעולות האחרונות שלו יחד עם השיחות בהן סיפר את הסיבות להחלטה לעזוב, מציגות סיכוי קלוש כי יישאר על הקווים.
אחרי הניצחון החלק על הפועל חיפה, שטרם הספיק כדי להבטיח את הזכייה באליפות, מכבי תנסה להשלים את המשימה על חשבון היריבה הפועל ת"א בדרבי, מולה היא זקוקה לנקודה אחת בלבד.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
במכבי ת"א לא יכולים לחכות ליום שבת
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה הצלחת לא תוענק בשבת, אלא רק במשחק מול בית"ר ירושלים. אך בכל מקרה במשטרה יפעלו כדי למדר את הגעת האוהדים לאצטדיון, כשהפעם אף יתוגברו הכוחות ביחס לדרבי הקודם.
ההכנות לעונה הבאה תקועות מאחר שנציגי מכבי בארץ עדיין לא עודכנו מקנדה לגבי גובה התקציב. זו גם הסיבה ששחקנים ישראלים שמעוניינים בהם עדיין לא קיבלו הצעה כמו איתי שכטר, אייל גולסה, שרן ייני או אבי ריקן וגם לא הועברה הצעה לטל בן חיים, ששוחרר מספרטה פראג.
בסיום המשחק אמש בסמי עופר שחקני מכבי חגגו על הדשא ובאזור חדרי ההלבשה. היחיד ששמר על רצינות נותר איביץ. "מקווה שנזכה באליפות, עד שזה לא רשמי, נצטרך לחכות", אמר הסרבי. "אנחנו המועדון הכי גדול בישראל וצריכים להיות מקצוענים, לעבוד קשה ולגרום לאוהדים שלנו להיות גאים".
3 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
יקבל הצעה רק אחרי שייסגר התקציב לעונה הבאה. טל בן חיים
(צילום: www.aktualne.cz )
איביץ' כעס על אנשי היריבה: "לא מכיר קבוצה שלא מוכנה להשקות את הדשא בתקופה הזו של העונה. לכולם היו בעיות עם הדשא. אם ניסו לעצור אותנו ככה, זה מצחיק ולא נורמלי. הם צריכים לחשוב על השחקנים שלהם, לא על השחקנים שלי. תחשבו על השחקנים ועובדה ששחקנים שלהם נפצעו. אל תחשבו רק על איך לקחת נקודה. זאת לא הדרך לעצור את מכבי תל אביב".
בקבוצה פרגנו לאילון אלמוג, שפתח בהרכב על חשבון יונתן כהן וכבש שוב, משחק שני ברציפות אחרי הדרבי.